DROPS / 69 / 26

DROPS 69-26 by DROPS Design

Små heklede DROPS vesker i «Muskat» eller «Vienna».

Stikkord: vesker,
DROPS design: Modell nr R-394
--------------------------------------------------------

Bredde: Ca 21 cm i Muskat
Ca 23 cm i Vienna.
Materialer: DROPS Muskat fra Garnstudio
100 gr f.nr 04, syren.
eller bruk: DROPS Vienna fra Garnstudio
100 gr f.nr 36, lys rosa.

Ev paljetter til å sy øverst rundt vesken.
DROPS Heklenål nr 3,5.

DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 26.00 kr /50g

Heklefasthet: Muskat: 20 fastm x 25 rader på nål 3,5 = 10 x 10 cm. Vienna: 18 fastm x 20 rader på nål 3,5 = 10 x 10 cm. Husk nålnr er kun veiledende!

«Popcornmønster»: Hekle på nål 3,5.
1.omg: 3 luftm, 3 staver i samme m, ta nålen ut av løkken, stikk nålen i den første staven (den siste av de tre luftm), deretter i løkken fra siste stav, lag et kast og trekk tråden gjennom begge løkkene på tråden (= 1 popcorn), * 2 luftm, hopp over 2 fastm, 4 staver i neste fastm, lag popkornet som beskrevet over *, gjenta fra *-*, avslutt med 2 luftm og 1 kjedem i første popcorn.
2.omg: * 1 fastm i popkornet, 2 fastm om luftm-buen *, gjenta fra *-*, avslutt med 1 kjedem i første fastm.
Gjenta 1. og 2. omg.

Veske: Først hekles bunnen på vesken, deretter fortsettes det oppover sidene.
Hekle på nål 3,5 en rad på 18 luftm.
1.omg: Hekle fastm ned på den ene siden av luftm-raden -i første luftm hekles det 2 fastm, deretter hekles det 1 fastm i hver av de neste 16 luftm, i den siste luftm hekles 4 fastm – sett 1 merketråd midt mellom disse 4 fastm = i siden, fortsett og hekle 1 fastm i hver av de 16 luftm på andre siden avslutt med 2 fastm til i den første luftm, det er nå 4 fastm også i denne luftm - sett 1 merketråd midt i disse 4 fastm = i siden. Det er nå 40 fastm på omg.
2.omg og omg videre: Hekle 1 fastm i hver fastm fra forrige rad, men i 1 m på hver side av merketrådene hekles det 2 fastm i hver – dvs at det økes 4 fastm pr omg. Hekle 11 omg = 84 fastm på omg. Hekle 4 omg til med fastm, men nå uten å øke. Fortsett med «Popcorn-mønster» - se forkl over. Hekle til popcorn partiet måler ca 9 cm. Fortsett med 3 rader fastm. Videre hekles hankene.

Første hank: Hekle fastm frem og tilbake over 32 m i den ene side (dvs 16 m på hver side av merketråden) - hekle over 1 m mindre på slutten av hver rad til det gjenstår 8 m, hekle videre til hanken måler ca 20 cm eller til ønsket lengde.

Andre hank: Hekles som første hank over 32 m i den andre siden.

Montering: Hekle hankene sammen på toppen med fastm. Sy event paljetter rundt kanten øverst på vesken rett over popkornmønsteret.

Kommentarer / Spørsmål (19)

Hatice 19.03.2019 - 01:25:

Det är jätte fina modeller ni har kan ni vissa lite tydligt hur man virkar väskorna

Hatice 19.03.2019 - 01:23:

Harika modelleriniz var ellerinize sağlık

Maria 25.01.2017 - 09:28:

Hi! Thank you for the wonderful work! About this pattern: in the UK version I am looking at, the pattern is for another set of bags (I think 69-25). I 'll get the pattern from another language version ;) but for now I 'm guessing it's the wrong link.

Brenda Judd 12.04.2016 - 07:56:

Would you please make a video tutorial...it is so much nicer and easier for me and I think I am speaking for alot of others if we can see a visual....thanks for letting me comment on your pattern

DROPS Design 12.04.2016 kl. 09:28:

Dear Mrs Judd, you will find under tab "Videos" the videos related to the techniques used in that pattern, ie for popcorn pattern, see video below, alt. 2. Happy crocheting!

Catalina 10.07.2015 - 20:40:

Hermosa bolsa, espero poder hacerla y te mando una imagen cuando la termine. Gracias por compartir tus diseños. Saludos desde Monterrey Nuevo León, México. Catalina

Yvonne 02.07.2014 - 21:27:

De tasjes zijn kleiner dan gedacht

Maria Serena 30.06.2014 - 17:46:

A me non tornavano le mb perchè la prima la lavoravo a partire dalla penultima catenella, comunque la borsetta è finita ed è veramente bella :)

Maria Serena 28.06.2014 - 21:05:

Ho notato un errore nella realizzazione del modello, per poter avere le 40 maglie basse alla fine del primo giro bisogna iniziare il lavoro con 19 catenelle anzichè 18

DROPS Design 30.06.2014 kl. 10:24:

Buongiorno Maria Serena, deve iniziare avviando 18 cat, e poi lavorare 2 m.b nella 1° cat, quindi 1 m.b in ognuna delle successive 16 cat, nell’ultima cat lavorare 4 m.b (= 22 m.b), poi mettere un segnapunti al centro delle 4 m.b e lavorare 1 m.b in ognuna delle 16 cat dall’altro lato e finire con 2 m.b nella 1° cat (= 18 m.b), in totale 40 m.b sulla riga. Buon lavoro!!

Mª Jose 23.07.2013 - 16:53:

Hola, he aprovechado la super sale y me estoy haciendo este bolso precioso.Las vueltas se cierran con un punto enano? y luego como continuo, en redondo seguido, o de ida y vuelta? muchas gracias.

DROPS Design 23.07.2013 kl. 23:14:

Hola Mª Jose. El bolso tiene forma ovalada, se trabaja en redondo con vtas cerradas (finalizamos cada vta con 1 p.e. en el 1er p.b. del inicio de la vta).

Silvia Kapitza 21.07.2013 - 18:10:

Ich konnte in der Anleitung die Angaben für den Taschenboden, wie Maschenanschlag und Ausführung der Häkelreihen, nicht finden.

DROPS Design 22.07.2013 kl. 07:58:

Liebe Silvia, in der Anleitung ist zunächst das Muster beschrieben, dann die konkrete Anleitung für die Tasche.

Kommentér oppskrift DROPS 69-26