DROPS Extra / 0-26

DROPS Extra 0-26 by DROPS Design

DROPS bluse i Tynd Chenille og Viscose

Størrelse: S - M - L.
Brystvidde: 102-108-116 cm.
Hel længde: 75-78-81 cm.
Materiale: DROPS Tynd Chenille fra Garnstudio
150-200-200 gr rød (fv 906),
100-150-150 gr brun (fv 910),
150-150-150 gr vinrød (fv 925),
150 150 150 gr rustrød (fv 926),
og brug: DROPS Cotton Viscose fra Garnstudio
250-250-300 gr bordeaux (fv 07),

DROPS Pinde og Strømpepinde nr 2½

DROPS Cotton Viscose uni colour DROPS Cotton Viscose uni colour 19.95 kr /50g
at YarnLiving
DROPS Tynn Cotton Chenille DROPS Tynn Cotton Chenille
90% bomuld, 10% polyamid
Strikkefasthed: 20 m og 32 p i retstrik på p nr 2½ = 10 x 10 cm. Husk at pinde nr kun er vejledende!

Ribkant: * 2 r, 2 vr *. Gentag fra *-*.

Retstrik (frem og tilbage på p):
1. p: Ret, 2. p: Ret.

Mønster: Se diagram Mønsteret i diagrammet vises fra retsidenForstykke: For- och bagstk strikkes frem och tilbage på p fordi chenillegarnet har en tendens til at sno sig når det strikkes rundt. Slå 102-108-112 m op på p 2½ med rød Tynd Chenille og strik 4 p retstrik. Sæt de 4 yderste m i hver side på en tråd til slids, og strik Mønster over de resterende m samtidig med at der tages 1 m ud i hver side (til søm) på første p. Kontrollere strikkefastheden. Når arb måler 12 cm tages der 4 m ud i hver side = 104-110-114 m (incl 2 kantm). Fortsæt med Mønster. Når arb måler 52-54-57 cm lukkes der af i hver side til ærmegab på hver 2. p: 3 m 1-1-1 gang, 2 m 2-3-3 gange, 1 m 2-2-2 gange = 86-88-92 m. Når arb måler 69-72-75 cm lukkes de midterste 16-16-18 m af til hals. Herefter lukkes der 3 m af mod halsen på hver 2. p: 1 gang, 2 m 2 gange, 1 m 3 gange. Luk af når arb måler 75-78-81 cm.

Bagstk: Slå op og strik som på forstykke, men på bagstykket lukkes de midterste 30-30-32 m bagpå af til hals når arb måler 73-76-79 cm. Derefter lukkes der af mod halsen på hver 2. p: 2 m 1 gang, 1 m 1 gang. Luk af når arb måler 75-78-81 cm.

Ærme: Slå 100-100-100 m op (incl 1 kantm i hver side til søm) på p 2½ med rød Tynd Chenille og strik 4 p retstrik. Herefter strikkes Mønster samtidig som der lukkes 5 m af på hver 2. cm: 7 gange jævnt fordelt = 65-65-65 m. Når arb måler 18 cm tages der 1 m ud i hver side, herefter tages der 1 m ud i hver side: 10-12-12 gange på S: Skiftevis hver 8. og 9. p, M + XL: Skiftevis hver 6. og 7. p = 87-91-91 m. Når arb måler 47-46-45 cm lukkes der 3 m af i hver side til ærmekuppel på hver 2. p: 2 gange, 2 m 4 gange, 1 m 6-8-7 gange, 2 m 4-4-3 gange og 3 m 2 gange, luk af. Arb måler ca 59-59-59 cm.

Montering: Slids: Sæt de 4 m fra tråden på p 2½ og strik retstrik med rød Tynd Chenille samtidig med at der tages 1 m ud i siden mot blusen (til søm) på første p. Luk af når slidsen måler 12 cm fra blusens nederkant. Sy slidskanten til blusen. Sy skuldersømmen. Sy ærmerne i. Sy ærmsømmen og sidesømmen i ét ned til slidsen. Saml ca 88-96 m op rundt i halsen på strømpep 2½ med rød Tynd Chenille og strik Mønster i 3 cm, fortsæt med 4 p retstrik rød Tynd Chenille, luk af (sørg for at der ikke lukkes af for stramt).

Diagramtekst:
= rød, Tynd Chenille
= brun, Tynd Chenille
= vinrød, Tynd Chenille
= vinrød, Tynd Chenille
= to tråde bordeaux

Diagram

= rød, Tynn Chenille
= brun, Tynn Chenille
= burgunder, Tynn Chenille
= vinrød, Tynn Chenille
= to tråder bordeaux, Cotton Viscose