DROPS Children / 8 / 16

DROPS Children 8-16 by DROPS Design

DROPS Bluse i Tynd Chenille/Viscose/Pelliza

Tags: bluser, oversized,

Størrelse: år: 8/10 (12/14) Modsvarer i cm: 128/140 (146/158)

Materialer: DROPS Tynd Chenille fra Garnstudio,90% bomuld, 10% polyamid, 50 gr = ca 120m 250 (250) gr f.nr 901, natur
Og brug: DROPS Cotton Viscose fra Garnstudio, 54% bomuld, 46% viscose, 50 gr = ca 110 m. 250 (250) gr f.nr 02, natur
Og brug: DROPS Pelliza fra Garnstudio, 100% polyamid, 50 gr = ca 115 m.200 (250) gr f.nr 12, natur

DROPS Rundp og Ærmep 5 og 6.

90% bomuld, 10% polyamid
100% Polyamid
Strikkefasthed: 12 m x 16 p på p 6 og glatstrik med 3 tråde = 10 x 10 cm. Husk pindenr er kun vejledende!

Ribkant: * 3 r, 3 vr *. Gentag fra *-*.

Ryg og forstykke: Slå 114 (126) m op på rundp 5 med: 1 tråd natur Tynd Chenille/1 tråd natur Cotton Viscose/1 tråd natur Pelliza (= 3 tråde). Strik ribkant i 9 cm. Skift til rundp 6 og strik glatstrik opover. Husk på strikkefastheden. Når arb måler 28 (32) cm strikkes næste p således: Luk 2 m af til ærmegab, 53 (59) m forstk, luk 4 m af til ærmegab, 53 (59) m ryg, luk 2 m af til ærmegab. Hver del strikkes færdig for sig.

Forstk: = 53 (59) m. Luk derefter af til ærmegab på hver 2. p: 2 m 2 (3) gange, 1 m 2 (2) gange = 41 (43) m. Når arb måler 41 (46) cm lukkes de midterste 9 (11) m af til hals. Videre lukkes der af mod halsen på hver 2. p: 2 m 1 gang, 1 m 2 gange. Luk af når arb måler 47 (53) cm.

Ryg: = 53 (59) m. Luk derefter af til ærmegab som på forstk = 41 (43) m. Når arb måler 45 (51) cm lukkes de midterste 13 (15) m af til hals. Derefter lukkes der 2 m af på næste p mod halsen. Luk af når arb måler 47 (53) cm.

Ærme: Slå 24 (24) m op på ærmep 5 med: 1 tråd natur Tynd Chenille/1 tråd natur Cotton Viscose/1 tråd natur Pelliza (= 3 tråde). Strik ribkant i 8 cm. Skift til ærmep 6 og strik glatstrik opover. Samtidig efter ribkanten tages der 2 m ud midt under ærmet: 11 (13) gange på skiftevis hver 3. og 4. omg = 46 (50) m. Når arb måler 37 (42) cm lukkes der 4 m af midt under ærmet og der strikkes færdig frem og tilbage på p. Luk derefter af til ærmekuppel i hver side på hver 2. p: 3 m 1 gang, 2 m 1 gang, 1 m 5 (6) gange, 3 m 1 gang, luk af. Arb måler ca 47 (53) cm.

Montering: Sy skuldersømmene. Saml ca 48-58 m op rundt i halsen på ærmep 5 med: 1 tråd natur Tynd Chenille/1 tråd natur Cotton Viscose/1 tråd natur Pelliza (= 3 tråde). Strik 1 omg vr, 6 omg glatstrik, luk af og lad halskanten rulle. Sy ærmerne i.

Diagram

Kommentere opskrift DROPS Children 8-16