DROPS Children / 8 / 16

DROPS Children 8-16 by DROPS Design

DROPS pusero ”Tynn Chenille”-, ”Viscose”- ja ”Pelliza”-langoista. Koot 8-14 v.

Tagit: puserot, ylisuuri,
Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

LastenDROPS 8-16
DROPS design: Malli nro H-003-bn
--------------------------------------------------------

Koko: 8/10 (12/14) v = 128/140 (146/158) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Tynn Chenille:
250 (250) g nro 901, luonnonvalkoinen
Sekä: Garnstudion DROPS Cotton Viscose:
250 (250) g nro 02, luonnonvalkoinen
Sekä: Garnstudion DROPS Pelliza:
200 (250) g nro 12, luonnonvalkoinen

DROPS PYÖRÖPUIKOT JA SUKKAPUIKOT NRO 5 ja 6 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 12 s x 16 krs sileää neuletta 3-kertaisella langalla, puikoilla nro 6 = 10 x 10 cm.

90% puuvillaa, 10% polyamidia
100% polyamidia
54% Puuvillaa, 46% Viskoosia
JOUSTINNEULE: *3 o, 3 n*. Toista *-*.

ETU- JA TAKAKAPPALE: Käytä kaikkia lankoja yhtaikaa ja luo 114 (126) s pyöröpuikolle nro 5. Neulo 9 cm joustinneuletta. Vaihda pyöröpuikkoon nro 6 ja jatka neulomalla sileää neuletta. Tarkista neuletiheys. Kun työn pituus on 28 (32) cm, neulo seuraava krs näin: Päätä 2 s kädentietä varten, neulo 53 (59) s = etukappale, päätä 4 s kädentietä varten, neulo 53 (59) s = takakappale, päätä 2 s kädentietä varten. Neulo osat erikseen.

ETUKAPPALE: = 53 (59) s. Päätä nyt kummastakin reunasta kädenteitä varten joka 2. krs: 2 (3) x 2 s ja 2 (2) x 1 s = 41 (43) s. Kun työn pituus on 41 (46) cm, päätä keskimmäiset 9 (11) s pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä nyt pääntien reunasta joka 2. krs: 1 x 2 s ja 2 x 1 s. Päätä loput s:t kerralla, kun työn pituus on 47 (53) cm. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

TAKAKAPPALE: = 53 (59) s. Päätä nyt kummastakin reunasta kädenteitä varten kuten edessä = 41 (43) s. Kun työn pituus on 45 (51) cm, päätä keskimmäiset 13 (15) s pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä seuraavalla krs:lla vielä 2 s pääntien reunasta. Päätä loput s:t kerralla, kun työn pituus on 47 (53) cm. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

HIHA: Käytä kaikkia lankoja yhtaikaa ja luo 24 (24) s sukkapuikoille nro 5. Neulo 8 cm joustinneuletta. Vaihda sukkapuikkoihin nro 6 ja jatka neulomalla sileää neuletta. Lisää SAMALLA joustinneuleen jälkeen keskelle hihan alle 2 s. Toista tällaiset lisäykset vuorotellen joka 3. ja joka 4. krs yht. 11 (13) kertaa = 46 (50) s. Kun työn pituus on 37 (42) cm, päätä keskeltä hihan alta 4 s ja jatka neulomista tasona. Päätä nyt kummastakin reunasta hihanpyöriötä varten joka 2. krs: 1 x 3 s, 1 x 2 s, 5 (6) x 1 s ja 1 x 3 s. Päätä loput s:t kerralla. Työn pituus on n. 47 (53) cm.

VIIMEISTELY: Ompele olkasaumat. Käytä kaikkia lankoja yhtaikaa ja poimi pääntien reunasta n. 48-58 s sukkapuikoille nro 5. Neulo 1 krs nurin ja sitten 6 krs sileää neuletta. Päätä s:t ja anna reunuksen rullautua. Kiinnitä hihat paikoilleen.

Piirros

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 8-16