Hur man virkar stolpmaskor

Här har vi först virkat en luftmaskerad. Du börjar med att virka stolpmaskor i 3:e maskan från virknålen eller i den maska som står i mönstret. Se här! Figur 1: Hämta tråden med nålen så... (Läs mer)

kategori: Virkkurser

Hur man virkar halvstolpar (halv-st)

Här har vi först virkat en luftmaskerad. Du börjar med att virka halvstolpar i den 3:e luftmaskan från virknålen eller i den maska det står i mönstret. Se här! Figure 1: Hämta tråden med... (Läs mer)

kategori: Virkkurser

Hur man virkar fastmaskor

När du har virkat en luftmaskerad (lm-rad), så kan du fortsätta fram och tillbaka längst med raden med olika typer av maskor. Här kommer du att lära dig hur man virkar fastmaskor (fm). Se här! Figure... (Läs mer)

kategori: Virkkurser

Hur man gör en luftmaskering med en smygmaska

När du har lärt dig att virka en luftmaskerad (lm-rad) så ska man i många mönster sätta ihop den till en ring. Detta görs med en smygmaska (sm). Se här! Figure 1: Virka det antal luftmaskor... (Läs mer)

kategori: Virkkurser

Hur man börjar att virka

Har du inte virkat tidigare? Inga problem, följ bara denna enkla förklaring och se på bilderna nedanför – så är du en god bit på väg! Figure 1: Lägg den korta garnänden under den långa... (Läs mer)

kategori: Virkkurser

Hur man gör luftmaskor (lm)

Har du bara lärt dig hur du gör den första öglan på virknålen så är det enkelt att fortsätta med luftmaskor. Se här! Figure 1: Lägg tråden från den långa änden (den tråden du ska jobba... (Läs mer)

kategori: Virkkurser