Jak wykonać kapcie Court Jester

Ciepłe kapcie są niezbędne podczas zimnych dni, mogą być również cudownym prezentem. Ci powiecie, aby z pomocą tego kursu spróbować wykonać kapcie Court Jester (DROPS 109-57), to prosty model ściegiem francuskim 8 kolorami – poniżej znajdziecie jak krok po kroku je wykonać.

Masz jakieś pytania? Zadaj je w sekcji komentarze na dole strony, odpowiemy tak szybo jak to tylko możliwe!

W tym kursie wykonujemy rozmiar 35/37; ten rozmiar w tekście jest podany pogrubioną czcionką. Wzór jest jednak dostępny aż do rozmiaru 44.

Cały opis znajdziesz tutaj

Czy masz już wszystko czego będziesz potrzebować?

Materiały:
DROPS Eskimo od Garnstudio (należy do Grupy włóczek E)
50 g kolor 04, orchidea
50 g kolor 66, morska zieleń
50 g kolor 15, ciemnoniebieski
50 g kolor 20, śliwka
50 g kolor 21, niebieski denim
50 g kolor 23, brązowo-rudy
50 g kolor 36, ametyst
50 g kolor 50, ciemnoczerwony
(takie same ilości włóczki są dla każdego rozmiaru)

DRUTY PROSTE DROPS 7 mm – lub innego rozmiaru, aby przerabiając 12 o. x 24 rz. otrzymać próbkę o wymiarach 10 x 10 cm.

SZYDEŁKO DROPS nr 8 – na brzegi/obszycia.

Podany rozmiar drutów jest orientacyjny! Jeżeli masz za dużo oczek na 10 cm, użyj większych drutów. Jeżeli jest za mało oczek na 10 cm, użyj mniejszych drutów.

Zaczynamy!

Rozmiary: 35/37 - 38/40 - 42/44

SKRÓCONY OPIS ROBÓTKI:
Kapcie są przerabiane w tę i z powrotem, wykonujemy kwadraty, które na końcu zszywamy razem. W tym kursie wykonujemy Kapeć 1 = M.1A; wykonując Kapeć 2 musisz użyć kolorów ze schematu M.1B.

WSKAZÓWKA DO ZMIANY KOLORU:
Wskazówka do zmiany koloru: zaczynać zawsze z nowego motka pozostawiając ok. 25 cm na zszycie.

WSKAZÓWKA DO MIERZENIA:
próbka musi się idealnie zgadzać, aby motywy były kwadratami. Przekątna kwadratu x 2 = długość kapcia.

KOLOR:
Kapcie 8 kolorami są przerabiane kolorami wg schematów (M.1A i B), które pokazują kolor każdego kwadratu; M.1A = Kapeć 1 i M.1B = Kapeć 2

KWADRATY:
Patrz schemat M.2 - numery kwadratów.

WYKOŃCZENIE:
Patrz schemat M2 poniżej - wykończenie. M3 pokazuje położenie kwadratów po wykończeniu (zszyciu).

ŚCIEG FRANCUSKI (przerabiany w tę i z powrotem):
przerabiać we wszystkich rzędach na prawo. 1 ściągacz francuski = 2 rzędy na prawo.

KAPEĆ 1 (M.1A):
Na drutach nr 7 nabrać 10-11-12 oczek kolorem morska zieleń (lub ciemnoczerwony, gdy przerabiamy M.1B). Patrz wskazówka do mierzenia! Przerabiać ściegiem francuskim - patrz powyżej - przez 8½-9-10 cm (= kwadrat 1 / kolor 66, morska zieleń).

Wziąć teraz nitkę w kolorze orchidea i przerabiać ściegiem francuskim przez -9-10 cm (= kwadrat 2 / /kolor 04, orchidea).

Wziąć teraz nitkę w kolorze brązowo-rudym i przerabiać ściegiem francuskim przez -9-10 cm (= kwadrat 3 / kolor 23, brązowo-rudy).

Wziąć teraz nitkę w kolorze śliwka i przerabiać ściegiem francuskim przez -9-10 cm (= kwadrat 4 / kolor 20, śliwka).

Wziąć teraz nitkę w kolorze niebieski denim i przerabiać ściegiem francuskim przez -9-10 cm (= kwadrat 5 / kolor 21, niebieski denim).

Wziąć teraz nitkę w kolorze ciemnoniebieskim i przerabiać ściegiem francuskim przez -9-10 cm (= kwadrat 6 / kolor 15, ciemnoniebieski).

Gdy zostanie przerobionych 6 kwadratów w rzędzie, a długość robótki wynosi 51-54-60 cm, zakończyć.

Następnie nabrać 10-11-12 oczek po prawej stronie kwadratu 2 włóczką w kolorze ametyst (= kwadrat 7 / kolor 36, ametyst). Przerabiać ściegiem francuskim przez -9-10 cm, zakończyć.

Nabrać 10-11-12 oczek po lewej stronie kwadratu 6 kolorem ciemnoczerwonym (= kwadrat 8 / kolor 50, ciemnoczerwony) i przerabiać ściegiem francuskim przez -9-10 cm, zakończyć.

Teraz będziemy zszywać kapeć.
Złożyć kapeć i zszyć kwadraty 5 i 8 razem, brzeg do brzegu, patrz A w schemacie M.2.

Złożyć kapeć tak, aby kwadraty 7 i 8 mogły być zszyte razem, brzeg do brzegu, patrz B w schemacie M.2.

Złożyć kapeć tak, aby kwadraty 3 i 8 mogły być zszyte razem, brzeg do brzegu, patrz C w schemacie M.2.

Złożyć kapeć tak, aby kwadraty 4 i 6 mogły być zszyte razem, brzeg do brzegu, patrz D w schemacie M.2.

Złożyć kapeć tak, aby kwadraty 5 i 6 mogły być zszyte razem, brzeg do brzegu, patrz E w schemacie M.2.

Złożyć kapeć tak, aby kwadraty 2 i 3 mogły być zszyte razem, brzeg do brzegu, patrz F w schemacie M.2.

Złożyć kapeć tak, aby kwadraty 1 i 4 mogły być zszyte razem, brzeg do brzegu, patrz G w schemacie M.2.

Długość podeszwy kapcia wynosi 24-26-28 cm. Wykonać jeszcze 1 kapeć tak samo, ale w kolorach zgodnych ze schematem M.1B.

Kapeć M.1A – zwrócony w lewo. Kapeć M.1A- zwrócony w prawo.

SZYDEŁKOWY BRZEG:
Wykonać szydełkowy brzeg wokół otworu kapcia kolorem do wyboru, na szydełku nr 8.

Zaczynając w oczko na środku tyłu, dołączyć nitkę wykonując 1 oczko zamykające i przerabiać na okrągło następująco: *1 oczko ścisłe, 2 oczka łańcuszka, ominąć 0,5 – 1,0 cm *, powtarzać od *-*, zakończyć przerabiając 1 oczko zamykające w 1-sze oczko ścisłe.

Gotowe

Mamy nadzieję, że dobrze bawiłaś się wykonując wraz z nami te kapcie!

Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć jak ci wyszły. Opublikuj zdjęcia na mediach społecznościowych, używając hasztagów #dropsalong i #courtjesterslippers - lub wyślij swój projekt do #galerii dropsfan

Potrzebujesz pomocy?

Jeżeli potrzebne są ci dodatkowe informacje o różnych ściegach i technikach stosowanych w tym wzorze, poniżej znajdziesz listę kursów i instrukcji video:

Komentarze (4)

Roul 11.10.2020 - 11:23:

Bonjour Pouvez-vous me donner le nombre de mailles pour une taille 41 pour effectuer mes carrés merci Pouvez vous me donner le nombre de maille pour une taille 41 svp

DROPS Design 12.10.2020 - 09:32:

Bonjour Mme Roul, retrouvez ce modèle en entier, en taille 38/40 et 42/44 sur notre site ici. Bon tricot!

Annick HECKMANN 04.05.2020 - 08:41:

Bonjour Il me reste des pelotes orphelines de différentes couleurs , qualité KARISMA ; Je souhaiterais réaliser ces chaussons . Quel nombre de mailles pour un carré ? combien de fils ensemble ? Merci Cordialement

DROPS Design 04.05.2020 - 15:37:

Bonjour Mme Heckmann, ces chaussons se tricotent avec une laine du groupe E, que vous pouvez remplacer par 2 fils du groupe C, mais pas vraiment du groupe B comme Karisma. Retrouvez tous nos modèles du groupe de fils B ici. Bon tricot!

Barbara Lowell 29.02.2020 - 06:16:

I am unable to ask a question it keeps saying I have either a link or words that are forbidden????

DROPS Design 02.03.2020 - 13:11:

Dear Mrs Lowell, sorry for the convinience, try to reword your question/comment - and please send us the word you are using on our Facebook, depending of the language the list might have to be edited. Happy knitting!

Claude Lefebvre 18.02.2020 - 13:51:

Bonjour, merci pour ce tuto. Mais ne pourrait-on pas réaliser ces chaussons plus grand pour les feutrer ?? Cela serait aussi très joli, non ?

DROPS Design 19.02.2020 - 09:30:

Bonjour Mme Lefebvre, vous avez à votre disposition deux modèles de chaussons feutrés réalisés de cette façon, mais avec des laines du groupe C: Elfies, en Big Delight et Cosy Toes, en Nepal. Bon tricot!

Napisz komentarz lub pytanie do tej lekcji