DROPS / 203 / 15

Mermaid Wrap by DROPS Design

Šátek pletený vroubkovým vzorem a zkrácenými řadami z příze DROPS Delight a DROPS Kid-Silk.

Tagy: kolmo, šály,
DROPS design: model č. de-201
Skupina přízí A + A nebo C
----------------------------------------------------------

VELIKOST:
Délka v cípu: asi 84 cm.
Šířka u horního okraje: asi 170 cm.

MATERIÁL:
DROPS DELIGHT firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
300 g, barva č. 09, tyrkysová/fialová
a
DROPS KID-SILK firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
125 g, barva č. 27, džínově modrá

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
16 ok na šířku a 30 řad na výšku vroubkovým vzorem dvojitou přízí (po 1 vláknu od každého druhu) = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 5, dlouhá 80 cm.

75% vlna, 25% polyamid
od 90.00 Kč /50g
DROPS Delight print DROPS Delight print 90.00 Kč /50g
Ganella
Objednat

75% mohér, 25% hedvábí
od 125.00 Kč /25g
DROPS Kid-Silk uni colour DROPS Kid-Silk uni colour 125.00 Kč /25g
Ganella
Objednat
DROPS Kid-Silk long print DROPS Kid-Silk long print 125.00 Kč /25g
Přízi na tento model můžete mít už za 1165Kč. Více zde.

Návod

-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

Viz schémata A.1 a A.2. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany a ujímání v jednotlivých sekvencích.

TIP – UJÍMÁNÍ 1:
První oka na jehlici (nahlíženo z lícové strany) upleteme vzorem A.1.
Sekvenci vzoru A.1 opakujeme na výšku celkem 8x (= v jedné sekvenci ujmeme 24 ok). Celou sekvenci pleteme zkrácenými řadami vroubkovým vzorem.
Pokaždé, když začínáme plést novou sekvenci zkrácených řad, začínáme znovu i ujímání. Tj. v každé z prvních 3 sekvencí zkrácených řad ujmeme vždy 24 ok.

TIP – UJÍMÁNÍ 2:
První oka na jehlici (nahlíženo z lícové strany) upleteme vzorem A.2.
Sekvenci vzoru A.2 opakujeme na výšku celkem 4x, pak upleteme prvních 6 řad dle schématu (= v jedné sekvenci ujmeme 13 ok). Celou sekvenci pleteme zkrácenými řadami vroubkovým vzorem.
Pokaždé, když začínáme plést novou sekvenci zkrácených řad, začínáme znovu i ujímání. Tj. v každé z posledních 2 sekvencí zkrácených řad ujmeme vždy 13 ok.

TIP:
Abychom neměli v místě, kde díl otáčíme po zkrácené řadě, velkou díru, důkladně utáhneme přízi, než budeme plést dál.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

ŠÁTEK - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v řadách 5 sekvencí zkrácených řad. Postupujeme od horního okraje šátku dolů k cípu.

ŠÁTEK:
Na kruhovou jehlici č.5 nahodíme 1 vláknem příze Delight a 1 vláknem příze Kid-Silk (= dvojitou přízí) 272 ok a upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše.

1. SEKVENCE:
Pleteme zkrácenými řadami podle popisu níže a SOUČASNĚ ujímáme na začátku lícových řad vedle 2 krajních ok vroubkovým vzorem - viz TIP – UJÍMÁNÍ 1 a schéma A.1! Zkrácené řady pleteme takto:
1. ŘADA (= lícová): všechna oka hladce, práci otočíme.
2. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
3. ŘADA: hladce po poslední 4 oka, práci otočíme – viz TIP!
4. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
5. ŘADA: hladce až do chvíle, kdy nám v řadě zbude o 7 ok více, než v předchozí lícové řadě, práci otočíme.
6. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
Takto pokračujeme - ještě 4x upleteme lícovou řadu až do chvíle, kdy v ní zbude o 7 ok více, než v předchozí lícové řadě (= celkem 5x), pak pleteme 25x lícovou řadu až do chvíle, kdy v ní zbude o 8 ok více, než v předchozí lícové řadě. Po dokončení všech zkrácených řad máme upletených 32 vroubků a v této sekvenci jsme ujmuli celkem 24 ok = na jehlici máme 248 ok. Pleteme až po poslední 4 oka v řadě, práci otočíme and upleteme hladce zpáteční řadu.
1. sekvence je nyní dokončena, upletli jsme celkem 33 vroubků.

2. SEKVENCE:
Pleteme zkrácenými řadami podle popisu níže a SOUČASNĚ ujímáme na začátku lícových řad vedle 2 krajních ok vroubkovým vzorem - viz TIP – UJÍMÁNÍ 1 a schéma A.1! Zkrácené řady pleteme takto:
1. ŘADA (= lícová): všechna oka hladce, práci otočíme.
2. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
3. ŘADA: hladce po poslední 4 oka, práci otočíme – viz TIP!
4. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
5. ŘADA: hladce až do chvíle, kdy nám v řadě zbude o 7 ok více, než v předchozí lícové řadě, práci otočíme.
6. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
Takto pokračujeme - ještě 28x upleteme lícovou řadu až do chvíle, kdy v ní zbude o 7 ok více, než v předchozí lícové řadě (= celkem 29x), pak pleteme 1x lícovou řadu až do chvíle, kdy v ní zbude o 8 ok více, než v předchozí lícové řadě. Po dokončení všech zkrácených řad máme upletených 32 vroubků a v této sekvenci jsme ujmuli celkem 24 ok = na jehlici máme 224 ok. Pleteme až po poslední 4 oka v řadě, práci otočíme and upleteme hladce zpáteční řadu.
2. sekvence je nyní dokončena, upletli jsme celkem 33 vroubků.

3. SEKVENCE:
Pleteme zkrácenými řadami podle popisu níže a SOUČASNĚ ujímáme na začátku lícových řad vedle 2 krajních ok vroubkovým vzorem - viz TIP – UJÍMÁNÍ 1 a schéma A.1! Zkrácené řady pleteme takto:
1. ŘADA (= lícová): všechna oka hladce, práci otočíme.
2. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
3. ŘADA: hladce po poslední 4 oka, práci otočíme – viz TIP!
4. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
5. ŘADA: hladce až do chvíle, kdy nám v řadě zbude o 6 ok více, než v předchozí lícové řadě, práci otočíme.
6. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
Takto pokračujeme - ještě 21x upleteme lícovou řadu až do chvíle, kdy v ní zbude o 6 ok více, než v předchozí lícové řadě (= celkem 22x), pak pleteme 8x lícovou řadu až do chvíle, kdy v ní zbude o 7 ok více, než v předchozí lícové řadě. Po dokončení všech zkrácených řad máme upletených 32 vroubků a v této sekvenci jsme ujmuli celkem 24 ok = na jehlici máme 200 ok. Pleteme až po poslední 4 oka v řadě, práci otočíme and upleteme hladce zpáteční řadu.
3. sekvence je nyní dokončena, upletli jsme celkem 33 vroubků.

4. SEKVENCE:
Pleteme zkrácenými řadami podle popisu níže a SOUČASNĚ ujímáme na začátku lícových řad vedle 2 krajních ok vroubkovým vzorem - viz TIP – UJÍMÁNÍ 2 a schéma A.2! Zkrácené řady pleteme takto:
1. ŘADA (= lícová): všechna oka hladce, práci otočíme.
2. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
3. ŘADA: hladce po poslední 4 oka, práci otočíme – viz TIP!
4. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
5. ŘADA: hladce až do chvíle, kdy nám v řadě zbude o 5 ok více, než v předchozí lícové řadě, práci otočíme.
6. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
Takto pokračujeme - ještě 3x upleteme lícovou řadu až do chvíle, kdy v ní zbude o 5 ok více, než v předchozí lícové řadě (= celkem 4x), pak pleteme 26x lícovou řadu až do chvíle, kdy v ní zbude o 6 ok více, než v předchozí lícové řadě. Po dokončení všech zkrácených řad máme upletených 32 vroubků a v této sekvenci jsme ujmuli celkem 13 ok = na jehlici máme 187 ok. Pleteme až po poslední 4 oka v řadě, práci otočíme and upleteme hladce zpáteční řadu.
4. sekvence je nyní dokončena, upletli jsme celkem 33 vroubků.

5. SEKVENCE:
Pleteme zkrácenými řadami podle popisu níže a SOUČASNĚ ujímáme na začátku lícových řad vedle 2 krajních ok vroubkovým vzorem - viz TIP – UJÍMÁNÍ 2 a schéma A.2! Zkrácené řady pleteme takto:
1. ŘADA (= lícová): všechna oka hladce, práci otočíme.
2. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
3. ŘADA: hladce po poslední 4 oka, práci otočíme – viz TIP!
4. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
5. ŘADA: hladce až do chvíle, kdy nám v řadě zbude o 5 ok více, než v předchozí lícové řadě, práci otočíme.
6. ŘADA: pleteme hladce zpáteční řadu.
Takto pokračujeme - ještě 16x upleteme lícovou řadu až do chvíle, kdy v ní zbude o 5 ok více, než v předchozí lícové řadě (= celkem 17x), pak pleteme 13x lícovou řadu až do chvíle, kdy v ní zbude o 6 ok více, než v předchozí lícové řadě. Po dokončení všech zkrácených řad máme upletených 32 vroubků a v této sekvenci jsme ujmuli celkem 13 ok = na jehlici máme 174 ok. Pleteme až po poslední 4 oka v řadě, práci otočíme and upleteme hladce zpáteční řadu.
5. sekvence je nyní dokončena, upletli jsme celkem 33 vroubků.

Upleteme 2 vroubky nad všemi oky. Pak oka uzavřeme. Dbáme na to, aby uzavřený okraj nebyl moc stažený, proto za každým zhruba 5. okem 1x nahodíme - nahození hned uzavřeme jako běžné oko.

Schéma

= líc hladce
= rub hladce
= 2 oka spleteme hladce (= ujmeme 1 oko)
= 3 oka spleteme hladce (= ujmeme 2 oka)

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 203-15) .

Komentáře / Otázky (12)

Luise Rosa 03.08.2020 - 12:29:

Hallo Drops-Team, trotz Fragen bei Strickexpertinnen verstehe ich/wir die Anleitung (Rapport-Beschreibung) nicht - Rapport 1 besteht aus 8 Reihen, in der 3. und 7. Reihe wird jeweils abgenommen - richtig? Werden verkürzte Reihen in jeder Hinreihe gestrickt? 2) wie wird die 7. Reihe, die 9. Reihe, usw. gestrickt? Verkürzt? Bei wie vielen Maschen muss ich wenden? 3) Wie oft muss ich Rapport 1 stricken? Vielen Dank für die Hilfe Luise

DROPS Design 03.08.2020 kl. 13:29:

Liebe Frau Rosa, in jedem Rapport stricken Sie verkürzten Reihen, dh bei dem 3. Reihe (=Hinreihe) stricken Sie bis 4 Maschen übrig sind - dann in jeder 2. Reihe stricken Sie bis 7 M mehr als in der vorherigen Hinriehe übrig war (insgesamt 5 x), dann stricken Sie die verkürzten Reihen bis 8 M mehr als zuvor übrig sind - es wurden 32 Krausrippen gestrickt wenn das 1. Rapport fertig ist. z.B. bei 7. Reihe stricken Sie bis 4 (3. Reihe) + 7 (5.Reihe) + 7 (7. Reihe) = 21 M übrig sind, bei 9. Reihe bis 21+7= 28 M übrig sind, usw. Viel Spaß beim stricken!

Marianne 15.05.2020 - 20:04:

Er det rigtigt, at det ene øverste hjørne bliver meget mindre spidst end det andet, fordi man strikker over alle masker flere gange?

DROPS Design 22.05.2020 kl. 12:21:

Hej Marianne, ja det stemmer, det bliver som det du kan se på billedet. God fornøjelse!

Mijke Stoetzer 03.04.2020 - 13:25:

Beste heer/mevrouw, ik heb een vraag over het patroon 203-15. Wat moet ik na naald 6 doen? in de eerste herhaling? Moet ik naald 1 t/m 6 blijven herhalen, tot er 33 ribbels zijn gebreid? Of wordt er iets anders bedoeld? Groetjes Mijke Stoetzer

DROPS Design 04.04.2020 kl. 18:47:

Dag Mijke,

Je gaat op dezelfde manier verder, maar je zorgt ervoor dat er steeds 7 steken méér over zijn dan de vorige keer. Dus naald 5 en 6 herhaal je nog 5 keer (in totaal 5 keer). Daarna doe je hetzelfde maar zorg je ervoor dat je 8 steken (in plaats van 7 steken) méér over hebt en dit doe je 25 keer in totaal.

Myriam 10.03.2020 - 13:08:

Merci beaucoup de vos explications, bonne journée.

Myriam 09.03.2020 - 16:44:

Bonjour, je n'arrive pas à comprendre, au rang 5 pour le rang raccourci, on diminue de 7 mailles ou de 7+ 4 mailles de plus? et quand "Continuer ainsi et tricoter encore 4 fois jusqu'à ce qu'il reste 7 mailles de plus", cela veut dire que l'on tricote encore 4 fois la série de 6 rang?svp et pour les 25 fois , c'est quels rangs qu'il faut répéter? merci de votre réponse cela fait 3 jours que je fais et défait

DROPS Design 10.03.2020 kl. 10:12:

Bonjour Myriam, effectivement, au rang 5 on tricote jusqu'à ce qu'il reste 4 m + 7 m soit 11 m, puis on va tourner quand il reste 11 + 7 m et ainsi de suite jusqu'à ce qu'on ait tourné 5 fois au total en laissant 7 m de plus (en arrêtant de tricoter quand il reste 7 m de plus que la fois précédente). Ensuite, on continue de la même façon mais en laissant 8 mailles de plus et ce 25 fois au total, et ainsi de suite. en même temps, tricotez A.1 comme avant - cf DIMINUTIONS-1. Bon tricot!

Jani Zeidler 16.01.2020 - 20:46:

Ich arbeite am Mermaid Wrap Bin beim ersten Rapport. In der Anleitung wird Diagramm A1 angegeben aber nur über 6 Rd. gestrickt. Das Diagramm A1 hat aber 8 Rd angegeben... Bin da grade etwas verwirrt. Danke für eure Hilfe

DROPS Design 17.01.2020 kl. 08:57:

Liebe Frau Zeidler, A.1 wird über 8 Reihen gestrickt und so weiterwiederholt, wir beschrieben die 6 ersten Reihen, aber dann stricken Sie weiter wie zuvor ber bis mehr Maschen bleiben (= zuerst 7 Maschen mehr, dann 8 Maschen, usw). Viel Spaß beim stricken!

Margrit Meyer 23.11.2019 - 14:49:

Ich möchte Drops Delight für einen Schal aus der Fernsehsendung Kaffee oder Tee verstricken. Ich bin äußerst empfindlich gegen Kratzwolle. Ich verhält sich da die Delight?

DROPS Design 25.11.2019 kl. 08:17:

Liebe Frau Meyer, nehmen Sie bitte Kontakt mit Ihrem DROPS Laden auf (auch telefonisch oder per Mail), so kann man Ihnen am besten weiterhelfen. Viel Spaß beim stricken!

Ljerka 13.09.2019 - 01:44:

Where the heart is located, I can't find it? Thank you! Kind regards Ljerka

DROPS Design 13.09.2019 kl. 08:02:

Dear Ljerka, you will find the heart after the icon for Comments / FAQ / icon Print. Happy knitting!

Ljerka 12.09.2019 - 07:57:

How do I add patter to my favourites?

DROPS Design 12.09.2019 kl. 08:36:

Hi Ljerka, on the site with the pattern, look for a heart and click on it. Then, you will be asked to enter your email in order to save all your favourite patterns in one place. Kind regards from DROPS Design

Darlene Wainwright 30.07.2019 - 16:59:

Love this design. Must make but really the whole collection is above and beyond everyone else

Přidejte komentář k návodu DROPS 203-15