DROPS / 203 / 15

Mermaid Wrap by DROPS Design

Neulottu huivi 1-kertaisesta DROPS Delight- ja 1-kertaisesta DROPS Kid-Silk -langasta. Työssä on ainaoikeinneuletta ja lyhennettyjä kerroksia.

Tagit: huivit, poikittain,
DROPS Design: Malli de-201
Lankaryhmä A + A tai C
-------------------------------------------------------

KOKO:
Korkeus: Pitkittäissivun keskeltä alas kärkeen asti mitattuna = n. 84 cm.
Leveys: Yläreuna kulmasta kulmaan mitattuna = n. 170 cm.

LANGANMENEKKI: Garnstudion
DROPS DELIGHT (kuuluu lankaryhmään A):
300 g väriä 09, turkoosi/lila
Sekä:
Garnstudion DROPS KID-SILK (kuuluu lankaryhmään A):
125 g väriä 27, farkunsininen

NEULETIHEYS:
16 silmukkaa ainaoikeaa leveyssuunnassa ja 30 kerrosta korkeussuunnassa, 2-kertaisella langalla = 10 x 10 cm.

PUIKOT:
DROPS PYÖRÖPUIKKO NRO 5 tai käsialan mukaan: Pituus 80 cm.

alkaen 3.60 € /50g
DROPS Delight print DROPS Delight print 3.60 € /50g

Saat tämän mallin langat alkaen 46.35€. Lue lisää.

Mallin ohjeet

OHJE:

-------------------------------------------------------

Katso ruutupiirrokset A.1 ja A.2. Piirrokset näyttävät kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna ja piirroksiin on merkitty eri mallikertojen kavennukset.

KAVENNUSVINKKI 1:
Neulo kerroksen ensimmäisillä silmukoilla (oikealta puolelta katsottuna) mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti.
Toista piirroksen A.1 mallikertaa yhteensä 8 kertaa korkeussuunnassa (= mallikerrasta kapeni 24 silmukkaa). Neulo lyhennettyjä kerroksia ja ainaoikeaa, kunnes koko mallikerta on valmis.
Aina kun aloitat uuden mallikerran lyhennettyjä kerroksia, aloita myös kavennukset uudestaan. Eli jokaisesta 3 ensimmäisestä mallikerrasta kapenee 24 silmukkaa.

KAVENNUSVINKKI 2:
Neulo kerroksen ensimmäisillä silmukoilla (oikealta puolelta katsottuna) mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti.
Toista piirroksen A.2 mallikertaa yhteensä 4 kertaa korkeussuunnassa, neulo sitten piirroksen ensimmäiset 6 kerrosta (= mallikerrasta kapeni 13 silmukkaa). Neulo lyhennettyjä kerroksia ja ainaoikeaa, kunnes koko mallikerta on valmis.
Aina kun aloitat uuden mallikerran lyhennettyjä kerroksia, aloita myös kavennukset uudestaan. Eli huivin kummastakin 2 viimeisestä mallikerrasta kapenee 13 silmukkaa.

NEULOMISVINKKI:
Kun käännät työn lyhennetyn kerroksen jälkeen, kiristä lanka ennen kuin jatkat neulomista, jottei kääntymiskohtaan jäisi isoa reikää.

-------------------------------------------------------

ALOITA TYÖ TÄSTÄ:

-------------------------------------------------------

HUIVI: LYHYT YLEISKATSAUS TYÖSTÄ:
Työ neulotaan tasona ja työssä on 5 mallikertaa lyhennettyjä kerroksia. Huivi neulotaan yläreunasta alas toiseen alareunaan.

HUIVI:
Käytä molempia lankoja yhtaikaa (= 2 kertainen lanka) ja luo 272 silmukkaa pyöröpuikolle nro 5. Neulo 4 kerrosta AINAOIKEAA (lue selitys yllä).

1.MALLIKERTA:
Neulo lyhennettyjä kerroksia alla olevan ohjeen mukaisesti ja tee samalla oikean puolen kerroksen alussa olevien 2 ainaoikeinneulotun silmukan sisäpuolella kavennukset (lue KAVENNUSVINKKI 1 ja katso piirros A.1). Neulo lyhennettyjä kerroksia seuraavasti:
1.KERROS (oikea puoli): Neulo kaikki silmukat oikein, käännä työ.
2.KERROS: Neulo silmukat oikein.
3.KERROS: Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 4 silmukkaa, käännä työ (lue NEULOMISVINKKI).
4.KERROS: Neulo silmukat oikein.
5.KERROS: Neulo oikeaa, kunnes jäljellä on 7 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella, käännä työ.
6.KERROS: Neulo silmukat oikein. TARKISTA NEULETIHEYS!
Jatka neulomista tähän tapaan, ja neulo kunnes jäljellä on 7 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella vielä 4 kertaa (= yhteensä 5 kertaa). Neulo sitten kunnes jäljellä on 8 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella yhteensä 25 kertaa. Kun olet neulonut kaikki tarvittavat lyhennetyt kerrokset, työssä on 64 kerrosta ainaoikeaa ja tästä mallikerrasta on kavennettu 24 silmukkaa = 248 silmukkaa. Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 4 silmukkaa, käännä työ ja neulo silmukat oikein. 1.mallikerta on nyt valmis ja työssä on 66 kerrosta ainaoikeaa.

2.MALLIKERTA:
Neulo lyhennettyjä kerroksia alla olevan ohjeen mukaisesti ja tee samalla oikean puolen kerroksen alussa olevien 2 ainaoikeinneulotun silmukan sisäpuolella kavennukset (lue KAVENNUSVINKKI 1 ja katso piirros A.1). Neulo lyhennettyjä kerroksia seuraavasti:
1.KERROS (oikea puoli): Neulo kaikki silmukat oikein, käännä työ.
2.KERROS: Neulo silmukat oikein.
3.KERROS: Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 4 silmukkaa, käännä työ (lue NEULOMISVINKKI).
4.KERROS: Neulo silmukat oikein.
5.KERROS: Neulo oikeaa, kunnes jäljellä on 7 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella, käännä työ.
6.KERROS: Neulo silmukat oikein.
Jatka neulomista tähän tapaan, ja neulo kunnes jäljellä on 7 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella vielä 28 kertaa (= yhteensä 29 kertaa). Neulo sitten kunnes jäljellä on 8 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella yhden kerran. Kun olet neulonut kaikki tarvittavat lyhennetyt kerrokset, työssä on 64 kerrosta ainaoikeaa ja tästä mallikerrasta on kavennettu 24 silmukkaa = 224 silmukkaa. Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 4 silmukkaa, käännä työ ja neulo silmukat oikein. 2.mallikerta on nyt valmis ja työssä on 66 kerrosta ainaoikeaa.

3.MALLIKERTA:
Neulo lyhennettyjä kerroksia alla olevan ohjeen mukaisesti ja tee samalla oikean puolen kerroksen alussa olevien 2 ainaoikeinneulotun silmukan sisäpuolella kavennukset (lue KAVENNUSVINKKI 1 ja katso piirros A.1). Neulo lyhennettyjä kerroksia seuraavasti:
1.KERROS (oikea puoli): Neulo kaikki silmukat oikein, käännä työ.
2.KERROS: Neulo silmukat oikein.
3.KERROS: Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 4 silmukkaa, käännä työ (muista NEULOMISVINKKI).
4.KERROS: Neulo silmukat oikein.
5.KERROS: Neulo oikeaa, kunnes jäljellä on 6 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella, käännä työ.
6.KERROS: Neulo silmukat oikein.
Jatka neulomista tähän tapaan, ja neulo kunnes jäljellä on 6 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella vielä 21 kertaa (= yhteensä 22 kertaa). Neulo sitten kunnes jäljellä on 7 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella yhteensä 8 kertaa. Kun olet neulonut kaikki tarvittavat lyhennetyt kerrokset, työssä on 64 kerrosta ainaoikeaa ja tästä mallikerrasta on kavennettu 24 silmukkaa = 200 silmukkaa. Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 4 silmukkaa, käännä työ ja neulo silmukat oikein. 3.mallikerta on nyt valmis ja työssä on 66 kerrosta ainaoikeaa.

4.MALLIKERTA:
Neulo lyhennettyjä kerroksia alla olevan ohjeen mukaisesti ja tee samalla oikean puolen kerroksen alussa olevien 2 ainaoikeinneulotun silmukan sisäpuolella kavennukset (lue KAVENNUSVINKKI 2 ja katso piirros A.2). Neulo lyhennettyjä kerroksia seuraavasti:
1.KERROS (oikea puoli): Neulo kaikki silmukat oikein, käännä työ.
2.KERROS: Neulo silmukat oikein.
3.KERROS: Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 4 silmukkaa, käännä työ (muista NEULOMISVINKKI).
4.KERROS: Neulo silmukat oikein.
5.KERROS: Neulo oikeaa, kunnes jäljellä on 5 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella, käännä työ.
6.KERROS: Neulo silmukat oikein.
Jatka neulomista tähän tapaan, ja neulo kunnes jäljellä on 5 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella vielä 3 kertaa (= yhteensä 4 kertaa). Neulo sitten kunnes jäljellä on 6 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella yhteensä 26 kertaa. Kun olet neulonut kaikki tarvittavat lyhennetyt kerrokset, työssä on 64 kerrosta ainaoikeaa ja tästä mallikerrasta on kavennettu 13 silmukkaa = 187 silmukkaa. Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 4 silmukkaa, käännä työ ja neulo silmukat oikein. 4.mallikerta on nyt valmis ja työssä on 66 kerrosta ainaoikeaa.

5.MALLIKERTA:
Neulo lyhennettyjä kerroksia alla olevan ohjeen mukaisesti ja tee samalla oikean puolen kerroksen alussa olevien 2 ainaoikeinneulotun silmukan sisäpuolella kavennukset (lue KAVENNUSVINKKI 2 ja katso piirros A.2). Neulo lyhennettyjä kerroksia seuraavasti:
1.KERROS (oikea puoli): Neulo kaikki silmukat oikein, käännä työ.
2.KERROS: Neulo silmukat oikein.
3.KERROS: Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 4 silmukkaa, käännä työ (muista NEULOMISVINKKI).
4.KERROS: Neulo silmukat oikein.
5.KERROS: Neulo oikeaa, kunnes jäljellä on 5 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella, käännä työ.
6.KERROS: Neulo silmukat oikein.
Jatka neulomista tähän tapaan, ja neulo kunnes jäljellä on 5 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella vielä 16 kertaa (= yhteensä 17 kertaa). Neulo sitten kunnes jäljellä on 6 silmukkaa enemmän kuin edellisellä oikean puolen kerroksella yhteensä 13 kertaa. Kun olet neulonut kaikki tarvittavat lyhennetyt kerrokset, työssä on 64 kerrosta ainaoikeaa ja tästä mallikerrasta on kavennettu 13 silmukkaa = 174 silmukkaa. Neulo oikeaa kunnes jäljellä on 4 silmukkaa, käännä työ ja neulo silmukat oikein. 5.mallikerta on nyt valmis ja työssä on 66 kerrosta ainaoikeaa.

Neulo tasona kaikilla silmukoilla 4 kerrosta ainaoikeaa. Päätä silmukat oikein silmukoin ja tee 1 langankierto n. joka 5.silmukan jälkeen samalla kun päätät silmukat, jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Langankierrot päätetään kuten muut silmukat.

Piirros

= oikea silmukka oikealta puolelta
= oikea silmukka nurjalta puolelta
= neulo 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka)
= neulo 3 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 2 silmukkaa)

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 203-15) .

Kommentit / Kysymykset (11)

Marianne 15.05.2020 - 20:04:

Er det rigtigt, at det ene øverste hjørne bliver meget mindre spidst end det andet, fordi man strikker over alle masker flere gange?

DROPS Design 22.05.2020 kl. 12:21:

Hej Marianne, ja det stemmer, det bliver som det du kan se på billedet. God fornøjelse!

Mijke Stoetzer 03.04.2020 - 13:25:

Beste heer/mevrouw, ik heb een vraag over het patroon 203-15. Wat moet ik na naald 6 doen? in de eerste herhaling? Moet ik naald 1 t/m 6 blijven herhalen, tot er 33 ribbels zijn gebreid? Of wordt er iets anders bedoeld? Groetjes Mijke Stoetzer

DROPS Design 04.04.2020 kl. 18:47:

Dag Mijke,

Je gaat op dezelfde manier verder, maar je zorgt ervoor dat er steeds 7 steken méér over zijn dan de vorige keer. Dus naald 5 en 6 herhaal je nog 5 keer (in totaal 5 keer). Daarna doe je hetzelfde maar zorg je ervoor dat je 8 steken (in plaats van 7 steken) méér over hebt en dit doe je 25 keer in totaal.

Myriam 10.03.2020 - 13:08:

Merci beaucoup de vos explications, bonne journée.

Myriam 09.03.2020 - 16:44:

Bonjour, je n'arrive pas à comprendre, au rang 5 pour le rang raccourci, on diminue de 7 mailles ou de 7+ 4 mailles de plus? et quand "Continuer ainsi et tricoter encore 4 fois jusqu'à ce qu'il reste 7 mailles de plus", cela veut dire que l'on tricote encore 4 fois la série de 6 rang?svp et pour les 25 fois , c'est quels rangs qu'il faut répéter? merci de votre réponse cela fait 3 jours que je fais et défait

DROPS Design 10.03.2020 kl. 10:12:

Bonjour Myriam, effectivement, au rang 5 on tricote jusqu'à ce qu'il reste 4 m + 7 m soit 11 m, puis on va tourner quand il reste 11 + 7 m et ainsi de suite jusqu'à ce qu'on ait tourné 5 fois au total en laissant 7 m de plus (en arrêtant de tricoter quand il reste 7 m de plus que la fois précédente). Ensuite, on continue de la même façon mais en laissant 8 mailles de plus et ce 25 fois au total, et ainsi de suite. en même temps, tricotez A.1 comme avant - cf DIMINUTIONS-1. Bon tricot!

Jani Zeidler 16.01.2020 - 20:46:

Ich arbeite am Mermaid Wrap Bin beim ersten Rapport. In der Anleitung wird Diagramm A1 angegeben aber nur über 6 Rd. gestrickt. Das Diagramm A1 hat aber 8 Rd angegeben... Bin da grade etwas verwirrt. Danke für eure Hilfe

DROPS Design 17.01.2020 kl. 08:57:

Liebe Frau Zeidler, A.1 wird über 8 Reihen gestrickt und so weiterwiederholt, wir beschrieben die 6 ersten Reihen, aber dann stricken Sie weiter wie zuvor ber bis mehr Maschen bleiben (= zuerst 7 Maschen mehr, dann 8 Maschen, usw). Viel Spaß beim stricken!

Margrit Meyer 23.11.2019 - 14:49:

Ich möchte Drops Delight für einen Schal aus der Fernsehsendung Kaffee oder Tee verstricken. Ich bin äußerst empfindlich gegen Kratzwolle. Ich verhält sich da die Delight?

DROPS Design 25.11.2019 kl. 08:17:

Liebe Frau Meyer, nehmen Sie bitte Kontakt mit Ihrem DROPS Laden auf (auch telefonisch oder per Mail), so kann man Ihnen am besten weiterhelfen. Viel Spaß beim stricken!

Ljerka 13.09.2019 - 01:44:

Where the heart is located, I can't find it? Thank you! Kind regards Ljerka

DROPS Design 13.09.2019 kl. 08:02:

Dear Ljerka, you will find the heart after the icon for Comments / FAQ / icon Print. Happy knitting!

Ljerka 12.09.2019 - 07:57:

How do I add patter to my favourites?

DROPS Design 12.09.2019 kl. 08:36:

Hi Ljerka, on the site with the pattern, look for a heart and click on it. Then, you will be asked to enter your email in order to save all your favourite patterns in one place. Kind regards from DROPS Design

Darlene Wainwright 30.07.2019 - 16:59:

Love this design. Must make but really the whole collection is above and beyond everyone else

Carol 13.07.2019 - 17:27:

Gorgeous!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 203-15