DROPS / 207 / 17

Golden Puffs by DROPS Design

Pulovr pletený lícovým žerzejem a strukturovým vzorem z příze DROPS BabyMerino. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. bm-071
Skupina přízí A
-------------------------------------------------------

DROPS BABYMERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
450-450-500-550-600-700 g, barva č. 45, citron

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
24 ok na šířku a 32 řad na výšku lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
26 ok na šířku a 32 řad na výšku strukturovým vzorem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 3.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 3, dlouhá 40 a 60 nebo 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 2,5.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 2,5, dlouhá 40 a 80 cm – na lemy.

od 67.00 Kč /50g
DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 67.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 67.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 603Kč. Více zde.

Návod

-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

VZOR:
Viz schéma A.1. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme ujímat/přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 232 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout/přidat (tj. 44), takže 232 : 44 = 5,3.
V tomto případě tedy spleteme hladce dohromady každé 4. a 5. oko.
Pokud přidáváme, pak 1x nahodíme za každým zhruba 5. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (boky a podpaží):
Pleteme po poslední 3 oka před značkou, 1x nahodíme, 6 ok upleteme hladce (značka uprostřed těchto 6 ok), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Nová oka pak pleteme lícovým žerzejem nebo strukturovým vzorem.

-------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, zdola nahoru až k průramkům, pak pleteninu rozdělíme a díly dopleteme samostatně v řadách.
Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici/ponožkových jehlicích, také zdola nahoru.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.2,5 nahodíme přízí BabyMerino 232-260-288-312-352-384 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Ve výši 4 cm upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 44-52-56-60-68-76 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 188-208-232-252-284-308 ok.
Označíme si začátek kruhové řady a druhou značku vložíme za 94.-104.-116.-126.-142.-154. oko (= boky) – značky během pletení snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady; využijeme je během přidávání po stranách (na bocích) pulovru.
Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3 a pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 10 cm (platí pro všechny velikosti) přidáme na obou stranách obou značek 1 oko – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ = 192-212-236-256-288-312 ok.
Ve výši 18 cm (platí pro všechny velikosti) upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 16-20-20-24-24-32 ok (tj. přidáme 8-10-10-12-12-16 ok na předním dílu a 8-10-10-12-12-16 ok na zadním dílu) = 208-232-256-280-312-344 ok.
Pak pleteme v kruhových řadách vzor A.1.
SOUČASNĚ ve výši 20 cm přidáme 1 oko na obou stranách obou značek – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ (= přidáme 4 oka). Tato 4 oka pleteme až do následujícího přidávání na bocích lícovým žerzejem. Toto přidávání zopakujeme ještě ve výši 30 cm = na jehlici máme 216-240-264-288-320-352 ok. Pokračujeme v pletení vzoru.
Ve výši 33-34-35-36-37-38 cm uzavřeme oka pro průramky – následující kruhovou řadu tedy pleteme takto: uzavřeme 3 oka (= průramek), 102-114-126-138-154-170 ok upleteme jako dříve, uzavřeme následujících 6 ok (= průramek), 102-114-126-138-154-170 ok upleteme jako dříve, uzavřeme poslední 3 oka (= průramek). Přízi odstřihneme. Přední a zadní díl dokončíme odděleně.

ZADNÍ DÍL:
= 102-114-126-138-154-170 ok. Pleteme vzorem jako dosud a SOUČASNĚ tvarujeme průramky – na obou stranách dílu uzavřeme vždy na začátku řady 0-1-1-1-1-1x 3 oka, 0-0-2-3-5-7x 2 oka a 1-2-4-6-10-12x 1 oko = zbývá 100-104-104-108-108-112 ok. Pokračujeme v pletení jako dříve.
Ve výši 50-52-54-56-58-60 cm uzavřeme pro průkrčník prostředních 40-44-44-48-48-52 ok a obě náramenice dopleteme odděleně.
Pokračujeme v pletení vzoru a SOUČASNĚ uzavřeme v následující řadě na okraji průkrčníku ještě 2 oka = zbývá 28 ok náramenice (platí pro všechny velikosti).
Pleteme až do výše 51-53-55-57-59-61 cm. Pak upleteme 1 rubovou řadu hladce a v následující lícové řadě všechna oka hladce uzavřeme.
Stejným způsobem upleteme i druhou náramenici.
Pulovr měří asi 52-54-56-58-60-62 cm (od ramene).

PŘEDNÍ DÍL:
= 102-114-126-138-154-170 ok. Pleteme vzorem jako dosud a SOUČASNĚ tvarujeme průramky – na obou stranách dílu uzavřeme vždy na začátku řady 0-1-1-1-1-1x 3 oka, 0-0-2-3-5-7x 2 oka a 1-2-4-6-10-12x 1 oko = zbývá 100-104-104-108-108-112 ok. Pokračujeme v pletení jako dříve.
Ve výši 44-46-48-50-52-54 cm odložíme prostředních 26-30-30-34-34-38 ok na pomocnou jehlici (= průkrčník; oka před odložením upleteme, abychom nemuseli stříhat přízi). Obě náramenice dokončíme odděleně.
Pokračujeme v pletení vzoru a SOUČASNĚ tvarujeme průkrčník – uzavřeme na jeho okraji, vždy na začátku řady, 3x 2 oka a 3x 1 oko = zbývá 28 ok náramenice (platí pro všechny velikosti).
Pleteme až do výše 51-53-55-57-59-61 cm. Pak upleteme 1 rubovou řadu hladce a v následující lícové řadě všechna oka hladce uzavřeme. Stejným způsobem upleteme i druhou náramenici.

RUKÁV:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích, zdola nahoru. Podle potřeby převedeme pleteninu na krátkou kruhovou jehlici.
Na ponožkové jehlice č. 2,5 nahodíme přízí BabyMerino 64-68-72-76-80-84 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2. Ve výši 8 cm upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 14-16-16-18-20-22 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ/PŘIDÁVÁNÍ = 50-52-56-58-60-62 ok.
Označíme si začátek kruhové řady (= střed vnitřní strany rukávu, podpaží) – značku během pletení snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady; využijeme ji při přidávání.
Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č. 3 a pleteme lícovým žerzejem v kruhových řadách.
Ve výši 11-9-11-9-11-9 cm přidáme na obou stranách značky 1 oko – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ. Takto přidáváme vždy po 2,5-2,5-2-2-1,5-1,5 cm výšky, celkem 15-17-18-20-23-25x = 80-86-92-98-106-112 ok. Pleteme až do výše 50-50-49-48-47-46 cm. V následující kruhové řadě uzavřeme na obou stranách značky 3 oka (= 6 ok celkem, průramek); zbytek kruhové řady dopleteme lícovým žerzejem.
Nyní začneme tvarovat rukávovou hlavici:
pleteme v řadách na kruhové jehlici č.3 lícovým žerzejem a SOUČASNĚ uzavřeme na obou stranách dílu 1-1-1-1-0-0x 3 oka, 3-4-5-5-5-5x 2 oka a 2-2-3-5-8-11x 1 oko. Poté uzavíráme na obou stranách dílu 2 oka, a to až do výše asi 56-56-57-57-58-59 cm. Teď uzavřeme na obou stranách dílu 1x 3 oka a potom i všechna oka zbývající. Rukáv měří asi 57-57-58-58-59-60 cm.
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

DOKONČENÍ:
Sešijeme náramenice. Vsadíme rukávy.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Krátkou kruhovou jehlicí č.2,5 nabereme z lícové strany z okraje průkrčníku asi 108 až 134 ok (včetně odložených ok z pomocné jehlice) a upleteme 1 kruhovou řadu hladce, SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně potřebný počet ok do výsledných 128-136-136-148-148-160 ok (celkový počet ok musí být dělitelný 4).
Pleteme v kruhových řadách pružným vzorem 2/2 do výše asi 3 až 3,5 cm. Pak všechna oka dle vzoru volně uzavřeme.

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 207-17) .

Komentáře / Otázky (21)

Helinä Ängeslevä 24.08.2020 - 22:32:

Mitä tarkoitetaan Mallineuleen kohdassa korkeus 20 cm ja tehdään 2 ja 2 silmukan lisäykset . Näillä 4 silmukalla neulotaa sileää. Miten käy mallikuvion kun lisätään silmukoita?

Erika 13.08.2020 - 15:42:

Ik volg het telpatroontje maar ik krijg geen puff. Wat doe ik verkeerd?

DROPS Design 17.08.2020 kl. 21:20:

Dag Erika,

Helaas kan ik niet meekijken wat er precies mis gaat waardoor je geen puffsteek krijgt. In het telpatroon worden alle naalden en steken aangegeven. Dus je breit 3 naalden met steeds 2 recht, 2 averecht. Dan 3 naalden alle steken recht. Dan 3 naalden met 2 averecht, 2 recht, enzovoort.

Guiselle 16.04.2020 - 13:43:

Hello. When you say increase till it measures 18 cm, do I have to do the increase in each round or only in the first one and then knit normal. Thanks

DROPS Design 16.04.2020 kl. 13:53:

Dear Guiselle, when piece measures 10 cm, you increase 1 st on each side of both marker threads = you increase a total of 4 sts. Then work over these stitches until piece measures 18 cm. Now knit 1 round while increasing evenly on front + on back piec e= you should now have 208 to 344 depending on the size. This is only 1 increase round when piece measures 18 cm. You then increase on marker threads when piece measures 20 cm. Happy knitting!

Guiselle 15.04.2020 - 19:31:

How I increase with no hole ? I’m doing the first increasing in the body. Sorry I’m pretty new. Thanks

DROPS Design 16.04.2020 kl. 07:25:

Hi Guiselle, You increase by making a yarn over the right needle. On the next round work the yarn over twisted (work in the back loop of the yarn over) to avoid holes. Happy knitting!

Bettina Rix 07.03.2020 - 13:50:

Jeg kan stadig ikke forstå hvordan jeg skal strikke de 4 masker i udtagningen, nu har jeg taget ud efter nye de udtagningsregler men jeg kan stadig ikke få de 4 udtagne masker til at passe ind i mønsteret

DROPS Design 10.03.2020 kl. 09:28:

Hej Bettina, første gang du tager ud strikkes de nye masker i glatstrik, næste gang du tager ud, er der nok masker til at de kan strikkes ind i mønsteret. Sørg for at du udgår fra mønsteret på for og bagstykket. Dvs når det ikke stemmer i siden skal det strikkes i glatstrik. God fornøjelse!

Ola 06.12.2019 - 17:28:

Troszkę nie rozumiem. Jeśli dodaję 4 oczka w A1, to mam je przerabiać dżersejem. Ale tylko jednorazowo? Czy cały czas te oczka do końca, w każdym kolejnym rzędzie przerabiać dżersejem? Czy to nie zaburzy ciągłości wzoru strukturalnego?

DROPS Design 06.12.2019 kl. 19:29:

Witaj Olu! 4 dodane oczka są oczkami prawymi, aż do kolejnego dodawania oczek. Następnie przerabiasz schemat A1 ponad tymi oczkami. Pamiętaj, że po dodaniu łącznie 8 oczek (4 oczka dodane 2 razy), pojawi się miejsce na 2 dodatkowe schematy A.1 (po jednym na każdym boku), także schemat nie będzie zaburzony. Miłej pracy!

Bettina Rix 23.11.2019 - 13:57:

Skal jeg uddybe spørgsmålet ?

DROPS Design 25.11.2019 kl. 12:53:

Hei Bettina. Se svar på ditt spørsmål under. mvh DROPS design

Bettina Rix 12.11.2019 - 18:11:

Jeg har taget 1 maske ud på hver side af mærketrådene efter 20 cm og strikket dem i glatstrik. Nu har jeg så efter 30 cm taget yderligere 4 masker ud og nu synes jeg ikke mønsteret passer (2ret2vr) eller skal jeg fortsætte med at strikke dem i glatstrik , så det bliver 4 ret efter hinanden ved udtagningen ?

DROPS Design 25.11.2019 kl. 12:52:

Hei Bettina. Vi har lagt til en rettelse til øketipset slik at mønstret vil stemme. (Se rettelse linjen med rødt i oppskriften). Takk for at du gjorde oss oppmerksom på feilen. mvh DROPS design

Joy Bieber 17.10.2019 - 11:44:

Det skal I da bare glemme ALT om . Kan se andre får svar næsten med det samme ?! Mvh Joy

DROPS Design 17.10.2019 kl. 12:27:

Hej. Om du lägger in det som spørgsmål istället för kommentar så ser vi det och svarar fortare. Diagrammet ser du till höger om måttskissen längst ner. Du ska ta ut 12 m jævnt fordelt på forstykke och 12 m jævnt fordelt på ryg, totalt 24 m på 1 omgang. Lycka till!

Joy Bieber 09.10.2019 - 10:49:

Hej igen . Kan iøvrigt heller ej se diagrammet ! Kun hvad de enkelte tegn på hvordan ! Men altså ikke selv opskriften . Mvh Joy

Přidejte komentář k návodu DROPS 207-17