DROPS / 205 / 33

Wednesday Wrap by DROPS Design

Strikket poncho i DROPS Air. Arbeidet strikkes med riller og hullmønster. Størrelse S - XXXL.

Stikkord: hullmønster, ponchoer,
DROPS Design: Modell ai-221
Garngruppe C eller A + A
-------------------------------------------------------

STØRRELSE:
S/M – L/XL – XXL - XXXL

MATERIALER:
DROPS AIR fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
350-400-450-500 g farge 10, tåke

STRIKKEFASTHET:
14 masker i bredden og 26 pinner i høyden med rillestrikk = 10 x 10 cm.

PINNER:
DROPS RUNDPINNE NR 7: Lengde på 60 eller 80 cm.

DROPS Air mix DROPS Air mix 33.00 kr /50g
Strikkenett.no
Bestill
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 33.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 462kr. Les mer.

Instruksjoner

-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

MØNSTER:
1.-14.PINNE: Rett fra retten, rett fra vrangen
15.PINNE (fra retten): * 2 masker rett sammen, 1 kast *, strikk fra *-*, avslutt med 1 maske rett.
16.PINNE (fra vrangen): Strikk rett
Gjenta 1.-16.PINNE til ferdig mål.

-------------------------------------------------------

START ARBEIDET HER:

-------------------------------------------------------

PONCHO - KORT OVERSIKT OVER ARBEIDET:
Arbeidet strikkes frem og tilbake i 2 deler som sys sammen. Når delene er sydd sammen plukkes det opp masker til hals som strikkes rundt.

PONCHO:
Legg opp 99-105-111-115 masker med Air på rundpinne 7. Strikk MØNSTER – se forklaring over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Strikk mønsteret slik til arbeidet måler ca 70-74-78-82 cm, avpass slik at det avsluttes med et rilleparti (= 1.-14.PINNE). Fell av med rett. Strikk en del til på samme måte.

MONTERING:
Se målskisse! Sy sømmen som er markert med A og B, bruk maskesting slik at sømmen blir flat og pen. Sy sømmen markert med C og D, sy i ytterste ledd av ytterste maske. Det er nå en åpning på 35-37-39-41 cm til hals. Den ene siden er helt åpen og den andre har en splitt på 35-37-39-41 cm. Klipp og fest tråder.

HALS:
Det skal strikkes opp masker langs halsen, start fra retten ved sømmen A og B.
Bruk rundpinne 7 og tåke til å strikke opp ca 96-102-108-114 masker rundt åpningen (maskeantallet må være delbart med 6 slik at vrangborden går opp).
Strikk vrangbord rundt med 3 masker rett og 3 masker vrang. Strikk til vrangborden måler 16 cm. Fell løst av med rett over rett og vrang over vrang. Klipp og fest trådene.

Kommentarer / Spørsmål (17)

Aafke 14.11.2019 - 08:20:

Drops air is toch geschikt voor naalden 5 ? In het patroon wordt naald 7 geadviseerd . Als je proeflapje te groot uitvalt gebruik dan grotere naalden, zo staat vermeld. maar dan wordt het toch alleen maar nog groter? \r\nIn het patroon staat bovendien vermeld dat je voor de kleine maat breit tot een hoogte van 70 cm terwijl in het schema 66 cm aangegeven staat. Beetje verwarrend allemaal.

Francesca 22.10.2019 - 10:15:

Buongiorno e complimenti per il vostro sito. questo è un modello davvero molto bello che avrei in mente di fare e con la vostra lana. Leggo che il numero di ferri consigliato sulla pagina dei filati è il 5, mentre su quella del modello è il 7. Quale numero dovrei usare? Grazie

DROPS Design 22.10.2019 kl. 10:24:

Buongiorno Francesca. La cosa importante è lavorare con la misura dei ferri che le consentono di ottenere il campione indicato nelle spiegazioni. Per questo modello vengono suggeriti i ferri n.7. Se ha più maglie di quelle indicate in 10 cm, provi con ferri di misura più grande; se ha meno maglie in 10 cm, provi con ferri di misura più piccola. Buon lavoro!

Annamaria Danne 18.10.2019 - 15:23:

Se devo lavorare due pezzi per poi cucirli come posso usare il ferro circolare? Grazie

DROPS Design 18.10.2019 kl. 19:46:

Buonasera Annamaria, il poncho viene lavorato in 2 parti separate, e i ferri circolari si usano a causa del numero elevato di maglie e della pesantezza del lavoro. Inoltre, dopo aver unito le parti si lavora il collo in tondo. Buon lavoro!

Cindy Dubois 15.10.2019 - 06:19:

Bonjour, J'aimerais savoir les aiguilles n°7 équivalent à quoi ? Est-ce que je dois pendre des aiguilles de 7mm ?

DROPS Design 15.10.2019 kl. 10:17:

Bonjour Mme Dubois, la taille des aiguilles dans les modèles en français est toujours indiquée en système métrique, pour l'équivalent en US, cliquez sur le menu déroulant sous la photo et choisissez "English(US/in)". Vous trouverez ici plus d'infos sur l'échantillon et les aiguilles. Bon tricot!

Elżbieta 08.10.2019 - 16:55:

Chciałam zapytać, czy podany na stronie schemat robienia poncza, chodzi o ilosc nabieranych oczek itd dotyczy jakiego rozmiaru? Chciałabym zrobić na drutach rozmiar S. Mogą Państwo podać jakie są wymiary na rozmiar S? Dziękuję i pozdrawiam

DROPS Design 08.10.2019 kl. 18:17:

Witaj Elżbieto! Pierwsze podawane liczby dotyczą rozmiaru S/M, czyli tego, który cię interesuje. W tym rozmiarze na początku nabierasz 99 oczek. Każda z 2 części w rozmiarze S/M po zakończeniu ma wymiary 66 x 66 cm. Pozdrawiamy!

María Elena 13.09.2019 - 19:04:

Es necesario usar agujas circulares? Puedo utilizar agujas planas?

DROPS Design 15.09.2019 kl. 20:57:

Hola Maria. En este patrón se usan las agujas circulares para tener el suficiente espacio para todos los puntos. Puedes trabajarlo también con agujas rectas.

Susanna Dörlich 12.09.2019 - 15:05:

Hej! Funderar på den här ponchon, men skulle vilja blanda i en glitter/guldtråd för så vill mottagaren ha den. Funkar det med en vanlig metallisk tråd eller ska jag tänka annorlunda när jag har Drops Air som huvudsakligt garn? Eller har ni andra idéer om hur man kan göra? Färgerna ska alltså vara svart och guld. Tänk "blingig geting". ;)

DROPS Design 13.09.2019 kl. 07:14:

Hej. Det fungerar fint att sticka med en tråd glitter/guld när du stickar i Air. Lycka till!

Els 07.09.2019 - 08:52:

Totaalprijs die bij dit patroon genoemd wordt kan niet kloppen. Daar maak je er 2 voor! Gelukkig maar, want hij is erg leuk!

Anna 05.09.2019 - 21:12:

Molto bello e facile da indossare; lo proverò sicuramente. Grazie

DUCROHET Dominique 01.09.2019 - 12:10:

Bonjour La laine DROPS AIR est prévue pour des aiguilles n°5 et ce modèle se fait avec des aiguilles n°7 Faut-il utiliser la laine en double? merci beaucoup de votre réponse Très cordialement

DROPS Design 02.09.2019 kl. 10:30:

Bonjour Mme Ducrochet, ce modèle se tricote souplement sur la base d'un échantillon de 14 m et 26 rangs avec 1 seul fil Air - nous avons utilisé des aiguilles 7, mais ajustez la taille qu'il vous faut pour obtenir le bon échantillon. Bon tricot!

Kommentér oppskrift DROPS 205-33