DROPS / 205 / 33

Wednesday Wrap by DROPS Design

Strikket poncho i DROPS Air. Arbeidet strikkes med riller og hullmønster. Størrelse S - XXXL.

Stikkord: hullmønster, ponchoer,
DROPS Design: Modell ai-221
Garngruppe C eller A + A
-------------------------------------------------------

STØRRELSE:
S/M – L/XL – XXL - XXXL

MATERIALER:
DROPS AIR fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
350-400-450-500 g farge 10, tåke

STRIKKEFASTHET:
14 masker i bredden og 26 pinner i høyden med rillestrikk = 10 x 10 cm.

PINNER:
DROPS RUNDPINNE NR 7: Lengde på 60 eller 80 cm.

Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 868kr. Les mer.

Instruksjoner

-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

MØNSTER:
1.-14.PINNE: Rett fra retten, rett fra vrangen
15.PINNE (fra retten): * 2 masker rett sammen, 1 kast *, strikk fra *-*, avslutt med 1 maske rett.
16.PINNE (fra vrangen): Strikk rett
Gjenta 1.-16.PINNE til ferdig mål.

-------------------------------------------------------

START ARBEIDET HER:

-------------------------------------------------------

PONCHO - KORT OVERSIKT OVER ARBEIDET:
Arbeidet strikkes frem og tilbake i 2 deler som sys sammen. Når delene er sydd sammen plukkes det opp masker til hals som strikkes rundt.

PONCHO:
Legg opp 99-105-111-115 masker med Air på rundpinne 7. Strikk MØNSTER – se forklaring over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Strikk mønsteret slik til arbeidet måler ca 70-74-78-82 cm, avpass slik at det avsluttes med et rilleparti (= 1.-14.PINNE). Fell av med rett. Strikk en del til på samme måte.

MONTERING:
Se målskisse! Sy sømmen som er markert med A og B, bruk maskesting slik at sømmen blir flat og pen. Sy sømmen markert med C og D, sy i ytterste ledd av ytterste maske. Det er nå en åpning på 35-37-39-41 cm til hals. Den ene siden er helt åpen og den andre har en splitt på 35-37-39-41 cm. Klipp og fest tråder.

HALS:
Det skal strikkes opp masker langs halsen, start fra retten ved sømmen A og B.
Bruk rundpinne 7 og tåke til å strikke opp ca 96-102-108-114 masker rundt åpningen (maskeantallet må være delbart med 6 slik at vrangborden går opp).
Strikk vrangbord rundt med 3 masker rett og 3 masker vrang. Strikk til vrangborden måler 16 cm. Fell løst av med rett over rett og vrang over vrang. Klipp og fest trådene.

Kommentarer / Spørsmål (29)

Lory 15.01.2021 - 14:35:

Buongiorno, vorrei realizzare questo modello in forma più corta, per avere un capo da indossare in ufficio seduta alla scrivania. Per favore potete indicarmi le misure per una taglia s? Grazie.

DROPS Design 15.01.2021 kl. 15:42:

Buongiorno Lory, purtroppo non possiamo fornirle un aiuto così specifico in questa sede, ma può rivolgersi al suo rivenditore DROPS di fiducia. Buon lavoro!

Cristina Costagliola 08.01.2021 - 11:22:

Non riesco a capire le misure dei due rettangoli o quadrati...io lo lavorerò con i ferri normali, non circolari...pensate che sia un problema?

DROPS Design 09.01.2021 kl. 12:35:

Buongiorno Cristina, ad esempio per la taglia S/M le misure sono 66x70cm . I rettangoli sono lavorati in piano, quindi può utilizzare i ferri dritti, ma deve valutare se ci stanno tutte le maglie sui ferri. Buon lavoro!

Halima Arshid 02.12.2020 - 21:49:

Hei.jeg skal strikke denne.skjønner ikke helt hvordan jeg skal sy delene sammen Jeg skal si A og B mot hverandre,c og d sammen slik at det blir splitt nederst. Deretter plukke masker mellom de sydde delene for hals.

DROPS Design 09.12.2020 kl. 13:46:

Hei Halima. Ja, det stemmer. Du tenker helt riktig. God Fornøyelse!

Claudia Kopydlowski 19.10.2020 - 05:50:

Ich habe den Poncho jetzt genau nach Anleitung gestrickt. Wenn ich mein Werk mit dem Foto vergleiche, habe ich ebenfalls die gleiche Anzahl an Wiederholung der Reihen 1-16. Ich habe den Poncho aber für eine Größe XXXL gestrickt. Trägt das Modell auf dem Bild eine XXXL?

DROPS Design 19.10.2020 kl. 10:03:

Liebe Frau Kopydlowski, der Poncho im Foto wird in die 1. Grösse gestrickt, deshalb sieht Ihren etwas anders je nach der Grösse aus. Bei der Berechnung der Musterrapporte wurde aber berücksichtigt, dass der Gesamteindruck des Kleidungsstücks in allen Größen gleich ist. Viel Spaß beim stricken!

Kathy 17.10.2020 - 23:46:

I would love to make this poncho but as I only stand 5 feet tall, I think this pattern would be too long and wide for me. Is there a formula to this pattern so I could make it smaller?

DROPS Design 19.10.2020 kl. 10:19:

Dear Kathy, we are unfortunately not able to adjust every pattern to every single request, but please contact your DROPS store - even per mail or telephone - they should be able to help you. Happy knitting!

Claudia Kopydlowski 04.10.2020 - 06:57:

Mich wundert halt auch, dass man für die Größe XXXL zehn Knäuel Wolle benötigt. Ich habe für die Maße von 80x83 gerade mal vier Knäuel Wolle benötigt. Wo liegt mein Fehler?? LG Claudia

DROPS Design 06.10.2020 kl. 11:53:

Liebe Frau Kopydlowski, versuchen Sie die richtige Maschenprobe zu halten - hier lesen Sie mehr über die Maschenprobe. Viel Spaß beim stricken!

Claudia Kopydlowski 03.10.2020 - 20:05:

Hallo, ich bin etwas verunsichert. Meine Maschenprobe mit Nadelstärke 7 fiel größer aus. Dewegen habe ich jetzt mit der Nadelstärke 6 gestrickt. Mein erstes Teil ist bei 115 Maschen ca. 80 cm lang und die Höhe beträgt ca. 83 cm lang. Ich habe jetzt 4 Knäuel verbraucht. Es soll die Größe XXXL sein. Ist das von den Maßen richtig? Lg Claudia

DROPS Design 05.10.2020 kl. 15:20:

Liebe Frau Kopydlowski, die Maßskizze war leider nicht richtig, die richtigen Massen sind 70-74-78-82 cm - eine neue Maßskizze wird hochgeladen. Beachten Sie nur, daß Sie 14 Maschen sind 10 cm in der Breite, so daß die 115 Maschen 82 cm sind. Viel Spaß beim stricken!

Karin 03.10.2020 - 17:33:

Hej! Skulle vilja sticka denna poncho men den är alldeles för lång. Funkar det att lägga upp det antal maskor som är angivet för storleken och sedan bara sticka cirka 50 cm istället för 70 cm i minsta storleken?

DROPS Design 05.10.2020 kl. 13:25:

Hei Karin. Det kan du fint gjøre. Du vil nok få garn til overs da vi ikke har oversikten over hvor mye mindre garn det vil gå. God Fornøyelse!

Gabriela 11.08.2020 - 14:43:

Mam pytanie odnośnie zszycia poncho. Nie potrafię tego zrobić według dołączonego opisu. Jak poncho powinno wyglądać z tyłu? Proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie

DROPS Design 12.08.2020 kl. 18:37:

Witaj Gabrielo. Tył poncho wygląda jak przód. Zszywasz część A z B (ramię), zostaje otwór na głowę na górze, a następnie C z D (tj. połowę długości poncho, z tej strony co jest otwór na głowę). Zobacz rysunek na dole wzoru. Powodzenia!

Julie Cummins 10.05.2020 - 00:09:

I am currently knitting this pattern. My tension is exactly as stated. I am wondering if the amount of wool used is correct. I have used 2 balls and done 22 cm. This means I will use 6 balls for 66cm. which is only half of the garment. I have purchased 7 balls as stated for size s/m. Can you confirm that this garment has been knitted with only 7 balls and if so how did they do it.

DROPS Design 11.05.2020 kl. 09:44:

Dear Mrs Cummins, did you use DROPS Air? This amount of yarn is only available with DROPS Air, if you use another yarn you might have to require more yarn - try out our yarn converter to check. Happy knitting!

Kommentér oppskrift DROPS 205-33