DROPS / 207 / 5

Mandal by DROPS Design

Pulovr s kruhovým sedlem a norským vzorem pletený shora dolů z příze DROPS Merino Extra Fine. Velikost: S - XXXL

DROPS design: model č. me-183
Skupina přízí B
----------------------------------------------------------

550-600-650-750-800-900 g, barva č. 07, světlá hnědá
100-100-100-100-100-100 g, barva č. 01, smetanová

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 4.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 4, dlouhá 40, 60 a 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 3,5.
DROPS KRUHOVÁ JEHLICE č. 3,5, dlouhá 60 nebo 80 cm – na lemy.
Uvedená síla jehlic je pouze orientační. Máte-li ve svém zkušebním vzorku více ok na 10 cm, použijte jehlice silnější. Pokud máte naopak méně ok na 10 cm, použijte jehlice slabší.

----------------------------------------------------
Další zobrazené barevné kombinace (v pořadí odpovídajícím seznamu přízí výše):
A) DROPS MERINO EXTRA FINE 30, 01
B) DROPS MERINO EXTRA FINE 31, 01

od 67.00 Kč /50g
DROPS Merino Extra Fine uni colour DROPS Merino Extra Fine uni colour 67.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Merino Extra Fine mix DROPS Merino Extra Fine mix 67.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 871Kč. Více zde.

Návod

-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

VZOR:
Viz schéma A.1. Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 96 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 16), takže 96 : 16 = 6.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým 6. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2 (boky trupu):
Pleteme po poslední 2 oka před značkou, 1x nahodíme, 4 oka hladce (značka leží uprostřed těchto ok), 1x nahodíme (= u každé značky jsme přidali 2 oka, v kruhové řadě celkem 4 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Nová oka pak pleteme lícovým žerzejem.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukávy):
Ujímáme 1 oko na každé straně značky, takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).

------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:

-------------------------------------------------------

PULOVR - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů, začínáme uprostřed zadního průkrčníku. Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici/ponožkových jehlicích.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na kruhovou jehlici č.3,5 nahodíme světle hnědou přízí 96-100-104-108-116-120 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme pružným vzorem 2/2 (= střídáme 2 oka hladce, 2 obrace) – začátek kruhové řady = střed zadní strany průkrčníku. Ve výši 3 cm upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 16-19-22-32-31-41 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 1 = 112-119-126-140-147-161 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a pleteme sedlo.

SEDLO:
Pleteme vzor A.1 (= 16-17-18-20-21-23 sekvencí vzoru po 7 okách). Během pletení přidáváme, jak je vyznačeno ve schématu A.1. Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme na jehlici 320-340-360-400-420-460 ok. Pokračujeme světle hnědou přízí až do výše 22-24-25-27-29-31 cm (od počáteční, nahozené řady); SOUČASNĚ v poslední kruhové řadě přidáme rovnoměrně 0-16-12-0-4-0 ok = 320-356-372-400-424-460 ok.
Následující kruhovou řadu pleteme takto: prvních 45-50-53-58-63-70 ok upleteme lícovým žerzejem jako dříve (= polovina zadního dílu), následujících 70-78-80-84-86-90 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-8-8-10-10 nových ok (= podpaží), upleteme 90-100-106-116-126-140 ok lícovým žerzejem jako dříve (= přední díl), dalších 70-78-80-84-86-90 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-8-8-10-10 nových ok (= podpaží) a zbylých 45-50-53-57-63-70 ok upleteme lícovým žerzejem jako dříve (= polovina zadního dílu). Trup a rukávy dokončíme odděleně. NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= 192-212-228-248-272-300 ok. Označíme si boční strany – na každou stranu/bok pleteniny vložíme značku, vždy doprostřed nových ok nahozených v podpaží = 96-106-114-124-136-150 ok na předním i na zadním dílu. Značky během práce snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady; využijeme je při přidávání na bocích. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem světle hnědou přízí. Ve výši 4 cm od místa, kde jsme díly rozdělili (tj. od podpaží) přidáme na obou stranách obou značek 1 oko – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ 2. Takto přidáváme vždy po 4 cm výšky, celkem 7x na každém boku = 220-240-256-276-300-328 ok. Pokračujeme až do výše 37-37-38-38-38-38 cm od podpaží (platí pro všechny velikosti; ppř. pleteme do libovolné výšky, do ukončení práce nám zbývá doplést asi 4 cm). Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 46-50-54-58-62-70 ok = 266-290-310-334-362-398 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3,5 a upleteme 3 cm výšky pružným vzorem 2/2 – začínáme 2 oky obrace. Pak všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Pulovr měří asi 66-68-70-72-74-76 cm (od ramene).

RUKÁV:
Odložených 70-78-80-84-86-90 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.4 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 6-6-8-8-10-10 nových ok v podpaží = 76-84-88-92-96-100 ok. Doprostřed těchto 6-6-8-8-10-10 nově nabraných ok vložíme značku. Značku během práce snímáme vždy do aktuálně pletené kruhové řady; využijeme je při ujímání.
Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem světle hnědou přízí, začínáme u značky.
Ve výši 3 cm ujmeme na obou stranách značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme vždy po 2,5-2-1,5-1,5-1,5-1 cm výšky, celkem 12-15-16-17-18-19x = 52-54-56-58-60-62 ok. Když rukáv měří 38-37-36-35-34-33 cm, upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 8-10-8-10-8-10 ok = 60-64-64-68-68-72 ok. Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.3,5 a upleteme 3 cm výšky pružným vzorem 2/2. Nyní všechna oka dle vzoru uzavřeme. Rukáv měří asi 41-40-39-38-37-36 cm (od místa, kde jsme díly rozdělili, tj. od podpaží).
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

Schéma

= světlá hnědá
= smetanová
= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby v pletenině nevznikla dírka

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 207-5) .

Komentáře / Otázky (5)

Patricia 07.02.2020 - 21:59:

Bonjour Il est superbe. Je finis mon gilet Cardinal Winter et je fais celui ci. Le motif me plait beaucoup. Merci pour l'accès à tous vos modèles.

Labaysse 25.01.2020 - 14:46:

Merci pour votre réponse

Labaysse 24.01.2020 - 14:15:

Quelqu'un peut me dire où on fait les augmentations avec les 2 carrés. Est ce dans le dessin du pull ? je suis coincée. merci de votre réponse

DROPS Design 24.01.2020 kl. 14:25:

Bonjour Mme Labaysse, vous retrouvez ces augmentations (= 1 jeté entre 2 mailles) alternativement au début et à la fin de A.1, par ex au 3ème tour, on augmente à la fin de chaque A.1 en faisant 1 jeté, puis au 5ème tour, on fait 1 jeté au début de chaque A.1 et ainsi de suite. Bon tricot!

Kirsten Hvidberg 15.01.2020 - 18:04:

Må jeg presse blusen, når den er monteret?? hvis ja, på hvilken måde er det bedst at presse

DROPS Design 31.01.2020 kl. 08:51:

Hej Kirsten, læg gerne et håndklæde imellem og prøv dig frem på bagsiden. God fornøjelse!

Eszter 29.09.2019 - 21:29:

Az oldalán az ujja alatt felszedendő szemek el vannak írva a magyar fordításban. 6-8-8-10-10-nek kellene lennie...

DROPS Design 30.09.2019 kl. 22:41:

Kedves Eszter! Köszönjük, hogy felhívta a figyelmet a hibára, ami így már javításra is került! További sikeres kézimunkázást kívánunk!

Přidejte komentář k návodu DROPS 207-5