DROPS / 199 / 42

Spring Melt Top by DROPS Design

Top s kruhovým sedlem a krátkým rukávem pletený krajkovým vzorem shora dolů z příze DROPS Safran. Velikost S - XXXL.

DROPS design: model č. e-293
Skupina přízí A
----------------------------------------------------------

DROPS SAFRAN firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
250-250-250-300-300-350 g, barva č. 17, bílá

ZKUŠEBNÍ VZOREK:
24 ok na šířku a 32 řad na výšku lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

JEHLICE:
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.3, dlouhá 40, 60 a 80 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE č.2,5, dlouhá 60 a 80 cm – na lemy.

od 43.00 Kč /50g
DROPS Safran uni colour DROPS Safran uni colour 43.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 215Kč. Více zde.

Návod

-------------------------------------------------------

VYSVĚTLIVKY:

-------------------------------------------------------

VROUBKOVÝ VZOR:
1 vroubek = 2 kruhové řady; pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace.

VZOR:
Viz schémata A.1 až A.4. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (platí pro A.3). Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ/UJÍMÁNÍ :
Abychom vypočítali, v jakých rozestupech máme přidávat/ujímat, vydělíme celkový počet ok v řadě (tj. 144 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat/ujmout (tj. 4), takže 144 : 4 = 36.
V tomto případě tedy 1x nahodíme za každým 36. okem. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Pokud ujímáme, pak spleteme dohromady každé 35. a 36. oko.

TIP - UJÍMÁNÍ:
Ujmeme 1 oko na každé straně značky, takto – začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.

----------------------------------------------------------

POPIS PRÁCE:
-------------------------------------------------------

TOP - JAK BUDEME POSTUPOVAT:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Rukávky pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/krátké kruhové jehlici.
POZOR! U jednotlivých velikostí pleteme na sedle různý počet sekvencí vzoru A.1. U velikosti S, XL a XXXL máme sudý počet sekvencí vzoru A.1 a vzor je na předním i na zadním dílu stejný. U velikosti M, L a XXL máme lichý počet sekvencí a vzor je v důsledku toho na zadním dílu o půl sekvence posunutý – vzor se tedy na předním a na zadním dílu liší.

TOP:
SEDLO:
Na kruhovou jehlici č.2,5 nahodíme přízí Safran 144-148-153-161-168-173 ok a upleteme 2 VROUBKY – viz výše. Pak pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ upravíme celkový počet ok v řadě na výsledných 140-150-150-160-170-180 ok (tj. u velikosti S, L a XL ujmeme 4-3-1 oka, u velikosti M, XXL a XXXL přidáme 2-2-7 oka) – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ/UJÍMÁNÍ. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme vzor A.1 (= 10 ok) – sekvenci vzoru opakujeme v kruhové řadě celkem 14-15-15-16-17-18x. Takto pokračujeme.
Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme v kruhové řadě 308-330-330-352-374-396 ok a díl měří asi 14 cm (od počáteční, nahozené řady).
Nyní pleteme u jednotlivých velikostí vzor různě:

Velikost S, XL a XXXL:
upleteme 11 ok hladce, vložíme značku – kruhová řada teď začíná zde! Následující kruhovou řadu pleteme takto: vzor A.2 (= 22 ok), 88-110-132 ok vzorem A.3 (= 4-5-6 sekvencí), 66 ok vzorem A.2 (= 3 sekvence), 88-110-132 ok vzorem A.3 (= 4-5-6 sekvencí), zbylých 44 ok vzorem A.2 (= 2 sekvence). V tomto rozvržení vzorů pokračujeme. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) pleteme namísto něj vzor A.4; tj. na předním i na zadním dílu máme vždy 3 sekvence vzoru A.4. Po dokončení celé sekvence vzoru A.3 (na výšku) máme na jehlici 328-434-504 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem a vzorem A.4 až do výše 15-21-25 cm.

Velikost M, L a XXL:
Následující kruhovou řadu pleteme takto: prvních 44 ok vzorem A.2 (= 22 ok), dalších 88-88-110 ok vzorem A.3 (= 4-4-5 sekvencí), pak upleteme prvních 11 ok vzoru A.3, následujících 66 ok pleteme vzorem A.2 (= 3 sekvence), pak posledních 11 ok vzoru A.3, dalších 88-88-110 ok upleteme vzorem A.3 (= 4-4-5 sekvencí) a zbylých 22 ok vzorem A.2. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) pleteme namísto něj vzor A.4; tj. na předním i na zadním dílu máme vždy 3 sekvence vzoru A.4. Po dokončení celé sekvence vzoru A.3 (na výšku) máme na jehlici 360-396-452 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem a vzorem A.4 až do výše 17-19-23 cm.

Všechny velikosti:
Následující kruhovou řadu pleteme takto: prvních 24-48-48-24-48-24 ok vzorem A.4 jako dosud, následujících 92-108-126-145-154-180 ok upleteme hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 6-5-9-4-15-12 ok, dalších 72 ok pleteme vzorem A.4 jako dosud, pak 92-108-126-145-154-180 ok hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 6-5-9-4-15-12 ok, zbylých 48-24-24-48-24-48 ok upleteme vzorem A.4 jako dosud = 340-370-414-442-482-528 ok.
Poslední řadu sedla pak pleteme takto: prvních 37-65-71-52-82-65 ok pleteme vzorem jako dosud, následujících 72-79-89-93-101-110 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv) a nahodíme 8-8-10-10-12-12 nových ok (= podpaží), 98-106-118-128-140-154 ok upleteme vzorem jako dosud, dalších 72-79-89-93-101-110 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv) a nahodíme 8-8-10-10-12-12 nových ok (= podpaží), zbylých 61-41-47-76-58-89 ok upleteme vzorem jako dosud.

TRUP:
= 212-228-256-276-304-332 ok. Doprostřed 8-8-10-10-12-12 nových ok v podpaží na obou stranách dílu vložíme značku (= na každé straně obou značek máme 4-4-5-5-6-6 nových ok). Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem se 3 sekvencemi vzoru A.4 na předním i na zadním dílu. Ve výši 4 cm ujmeme na každé straně obou značek 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Takto ujímáme vždy po 2 cm výšky, celkem 5x = 192-208-236-256-284-312 ok. Ve výši 17 cm – končíme po dopletení celé sekvence vzoru A.4 (na výšku, do ukončení práce nám teď zbývá doplést asi 6 cm výšky) – pleteme lícovým žerzejem. Ve výši 22 cm převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.2,5 a upleteme 2 vroubky. Pak všechna oka uzavřeme – abychom neměli okraj moc stažený, tak za každým 6. okem 1x nahodíme; nahození hned uzavřeme jako běžné oko.

RUKÁVEK:
Odložených 72-79-89-93-101-110 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici/ponožkové jehlice č.3 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 8-8-10-10-12-12 nových ok nahozených v podpaží = 80-87-99-103-113-122 ok. Upleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem 3 cm výšky. Pak začneme ujímat uprostřed horní strany rukávku, takto: upleteme prvních 30-33-35-37-41-45 ok, následujících 20-20-28-28-30-32 ok spleteme po 2 hladce (= ujmeme 10-10-14-14-15-16 ok), upleteme následujících 30-34-36-38-42-45 ok = 70-77-85-89-98-106 ok. Upleteme 2 kruhové řady lícovým žerzejem. Pak pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.2,5 a upleteme 3 vroubky. Poté všechna oka uzavřeme.
Stejným způsobem upleteme i druhý rukávek.

Schéma

= hladce
= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce - vznikne dírka
= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit - nevznikne dírka

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 199-42) .

Komentáře / Otázky (13)

Raili Jeppesen 03.01.2020 - 14:16:

Strikker blusen i str. L. Er færdig med A2. Første mønsterpind i A4 går fint, men ved anden mønsterpind bliver mønsteret asymmetrisk, dvs. ligger ikke længere jævnt fordelt omkring midtemasken i påfuglemønstret. Jeg tæller masker for hver pind og er sikker på at ramme det antal masker, som opskriften foreskriver. Halvdelen af masker i A3 er jo så vidt jeg forstår på 2. mønsterpind 12 og på 3. mønsterpind 13. Kan I forstå, hvad jeg gør forkert? På forhånd tak😄

Nina 08.07.2019 - 16:02:

Er ferdig med mønster 1 og har 330 masker på pinnen. Mener og tror at jeg gjør som beskrevet i mønsteret, men antall økte masker 69 stk forstår jeg ikke at det kan bli På A4 er det ingen øking bare felling og kast. Hva gjør jeg feil? Blir litt frustrert av å ikke forstå oppskriften.mvh Nina

DROPS Design 09.07.2019 kl. 11:48:

Hej Nina, hvilken størrelse strikker du. Du har udtagninger i både A.2 og A.3. du kan sætte et mærke imellem hver rapport, så du er sikker på at få alle udtagninger med ifølge diagrammerne. God fornøjelse!

Claire Daoust 05.07.2019 - 18:59:

Je suis rendu à faire les diminutions. Diminuer 1 maille de chaque côté du fil marqueur ainsi: Tricoter jusqu'à ce qu'il reste 3 mailles, tricoter 2 mailles ensemble à l'endroit, 2 mailles endroit (le fil marqueur est entre ces mailles), glisser 1 maille à l'endroit, 1 maille endroit et passer la maille glissée par-dessus la maille tricotée. Je ne vois pas comment. Pourriez-vous élaborer ?

DROPS Design 08.07.2019 kl. 08:50:

Bonjour Mme Daoust, vous commencez à diminuer à la fin du tour, tricotez jusqu'à ce qu'il reste 3 mailles avant le marqueur début du tour, tricotez les 2 m suivantes ens à l'endroit, tricotez 2 mailles (la dernière m du tour + la 1ère m du tour), glissez la m suivante à l'endroit, tricotez 1 m end et passez la m glissée par-dessus la m tricotée. Tricotez jusqu'au 2ème marqueur et diminuez de la même façon, en commençant 3 m avant le marqueur = vous diminuez 4 m au total, 2 sur le devant et 2 sur le dos. Bon tricot!

Monique Guivel 04.07.2019 - 09:51:

Merci de votre réponse je n avais pas bien lu j avais sauté les 2 fois 11mailles Merci beaucoup

Guivel 03.07.2019 - 23:03:

Je suis à réaliser avec beaucoup de plaisir mais j ai un problème quand le A1 est tricoté on a 330 mailles mais ensuite pour la répartition ça ne va pas J ai 2 fois 88mailles pour le et devant et2 fois 66mailles pour les manches ce qui fait 308 comment je dois faire Merci pour la reponse

DROPS Design 04.07.2019 kl. 09:33:

Bonjour Mme Guivel, vous avez 330 m en taille M et L, suivez les indications du paragraphe: Taille M, L et XXL soit: 2 x A.2 (= 22 mailles) ( = 44 m), 4 fois A.3 (= 88m), A.3 (= 11 m), 3 x A.2 (= 66 m), A.3 (= 11 m), 4 x A.3 (= 88 m), A.2 (= 22 m) soit 44 + 88 + 11 + 66 + 11 + 88 + 22 = 330 m. Bon tricot!

Beate 16.06.2019 - 19:04:

Ich habe mich bei meiner Frage eben vertan, ich stricke Größe L, das Problem ist aber identisch, da die Maschenanzahl am Ende von A1 und den Angaben von A2, A3 für beide Größen identische sind.

Beate Greuel 16.06.2019 - 18:58:

Nachdem Muster 1 in der Höhe fertig ist, sind bei Größe M 330 Maschen auf der Nadel. Die nächste Runde wird im Wechsel mit A2 und A3 gestrickt. Lt. Anweisung für Größe M hat man danach 308 Maschen gestrickt, 22 Maschen bleiben übrig, wo ist der Fehler?

DROPS Design 17.06.2019 kl. 08:21:

Liebe Frau Greuel, die 330 M stricken Sie wie folgt: 44 m (A.2 x 2), 88 M (A.3 x 4), 11 M (die ersten 11 M in A.3), 66 M (A.2 x 3), 11 M (die letzten 11 M in A.3), 88 M (A.3 x 4), 22 M (A.2 x 2): 44+88+11+66+11+88+22 = 330 M. Viel Spaß beim stricken!

Jeanne 25.02.2019 - 14:31:

A quand les explications ? J'ai hâte de le commencer !

Cathy 21.02.2019 - 08:31:

Vite les explications svp. Il est trop beau

Mauvet 25.01.2019 - 10:17:

Ravissant modèle, vite les explications.

Přidejte komentář k návodu DROPS 199-42