DROPS / 202 / 38

Solar Flares by DROPS Design

Strikket sjal i DROPS Fabel. Arbejdet strikkes frem og tilbage i retstrik med hulrækker.

DROPS Design: Model fa-433
Garngruppe A
-------------------------------------------------------

STØRRELSE:
Mål: Højde målt midt på ca 30 cm. Længde målt langs oversiden ca 172 cm.

MATERIALER:
DROPS FABEL fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
100 g farve 153, texmex

STRIKKEFASTHED:
21 masker i bredden og 40 pinde i højden med retstrik = 10 x 10 cm.

PINDE:
DROPS RUNDPINDE NR 4: Længde på 80 cm.

-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

RETSTRIK (strikkes frem og tilbage):
Strik ret på hver pind

-------------------------------------------------------

START ARBEJDET HER:

-------------------------------------------------------

SJAL – KORT OVERSIGT OVER ARBEJDET:
Arbejdet strikkes frem og tilbage på rundpind for at få plads til alle masker. Hele arbejdet strikkes i RETSTRIK – se forklaring over.

SJAL:
Slå 9 masker op på rundpind 4 med Fabel. Strik 1 pind ret.
På næste pind strikkes der således:
1.PIND (= retsiden): Strik 2 masker ret i første maske (dvs strik ret i forreste og bagerste maskeled af samme maske), slå om og strik resten af maskerne ret (= 2 masker taget ud).
2.PIND (= vrangen): Strik 2 masker i første maske, slå om og strik resten af maskerne ret (= 2 masker taget ud).

Strik 1.-2.PIND 5 gange totalt (= 20 masker taget ud) = 29 masker på pinden.
HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!

3.PIND (= retsiden): Strik 2 masker i første maske, slå om, 1 maske ret, * slå om, strik 2 masker ret sammen, slå om, 1 maske ret *, strik fra *-* totalt 8 gange og strik 3 masker ret (= 10 masker taget ud) = 39 masker på pinden.
4.PIND (= vrangen): Strik 2 masker i første maske, slå om og strik resten af maskerne ret (= 2 masker taget ud) = 41 masker på pinden.

Strik 1.-2.PIND totalt 10 gange (= 40 masker taget ud) = 81 masker på pinden.

5.PIND (= retsiden): Strik 2 masker i første maske, slå om, 2 masker ret, * slå om, strik 2 masker ret sammen, slå om, 1 maske ret *, strik fra *-* totalt 25 gange og strik 3 masker ret (= 27 masker taget ud), 108 masker på pinden.
6.PIND (= vrangen): Strik 2 masker i første maske, slå om og strik resten af maskerne ret (= 2 masker taget ud) = 110 masker på pinden.

Strik 1.-2.PIND totalt 15 gange (= 60 masker taget ud) = 170 masker på pinden.

7.PIND (= retsiden): Strik 2 masker i første maske, slå om, 1 maske ret, * slå om, strik 2 masker ret sammen, slå om, 1 maske ret *, strik fra *-* totalt 55 gange og strik 3 masker ret (= 57 masker taget ud), 227 masker på pinden.
8.PIND (= vrangen): Strik 2 masker i første maske, slå om og strik resten af maskerne ret (= 2 masker taget ud) = 229 masker på pinden.

Strik 1.-2.PIND totalt 10 gange (= 40 masker taget ud) = 269 masker på pinden.

9.PIND (= retsiden): Strik 2 masker i første maske, slå om, 2 maske ret, * 2 masker ret sammen, slå om, 2 masker ret sammen, slå om, 1 maske ret, slå om, 2 masker ret sammen, slå om, 2 masker ret sammen, slå om, 1 maske ret, slå om, 2 masker ret sammen, slå om *, strik fra *-* totalt 22 gange og strik 2 masker ret (= 46 masker taget ud), 315 masker på pinden.
10.PIND (= vrangen): Strik 2 masker i første maske, slå om og strik resten af maskerne ret (= 2 masker taget ud) = 317 masker på pinden.

Strik 1.-2.PIND totalt 15 gange (= 60 masker taget ud) = 377 masker på pinden.

INDTAGNING:
Nu skal der lukkes løst af så kanten bliver elastisk. Luk af med ret og omslag som også lukkes af som almindelige masker således: * Strik og luk 4 masker af, slå om og luk omslaget af som en maske *, strik fra *-* til alle masker er lukket af. Klip og hæft trådene.

Behøver du hjælp med opskriften?

Tak for at du vælger en opskrift fra DROPS Design. Vi arbejder hårdt for at udgive opskrifter som er korrekte og enkle at forstå. Alle opskrifter er oversat fra norsk og du kan altid se originalopskriften (DROPS 202-38) for mål og udregninger.

Eileen 14.01.2020 - 17:07:

Hello Thanks for this pattern. Could you please tell me which are the rows with holes? Thanks

DROPS Design 15.01.2020 kl. 07:23:

Hi Eileen, The odd-numbered rows have the holes - where you work yarn overs all along the row. Happy knitting!

Claudia Muller 10.01.2020 - 19:54:

Soy principiante y más o menos entiendo el patrón, menos la parte de cerrar puntos... Dice cerrar 4 puntos, hacer una hebra y cerrarla normalmente...tienen algún video sobre esto?

DROPS Design 09.02.2020 kl. 19:38:

Hola Claudia. Este vídeo te explica como trabajar el remate con lazadas: . Tienes bajo cada patrón una selección de videos que te pueden ayudar a elaborar la prenda.

Mercedes Marzo Gracia 30.12.2019 - 00:00:

Es un patrón sencillo y queda muy bonito. Lo estoy haciendo con DROPS Fabel Uní Color 114 y es muy elegante y sencillo 💕💕

Sylvia Alvarado 18.10.2019 - 06:08:

Muchas gracias, por este lindo patrón. Ya comencé a tejerlo y está quedando mejor de lo esperado. Saludos afectuosos...

Waltraud Fieber 11.07.2019 - 09:04:

Sehr geehrte Damen und Herren, ich bin jetzt am Ende der Anleitung angelangt, Nachdem ich Garn übrig habe, möchte ich das Tuch gerne vergrößern. Wie stricke ich dann weiter? Bitte diese Frage nicht veröffentlichen. Ich bitte um eine kurze Nachricht. Vielen Dank und freundliche Grüße Waltraud Fieber

DROPS Design 11.07.2019 kl. 10:50:

Liebe Frau Fieber, Leider können wir nicht jede Anleitung nach jeder individuellen Anfrage anpassen. Nehmen Sie bitte Kontakt mit Ihrem DROPS Laden auf, gerne werden sie Ihnen weiterhelfen. hier lesen Sie mehr über Datenschutz - gerne können Sie uns anfragen, Ihre Frage zu löschen, oder einen Nicknamen schreiben. Viel Spaß beim stricken!

Nanou 12.06.2019 - 11:57:

Merci et encore merci pour ce joli modèle de plus avec le tutoriel gratuit 👍

Nanou 11.06.2019 - 19:35:

Bonjour vousdites tricoter tous les rangs à l'endroit (1 côte mousse = Tricoter 2 rangs endroit) à quel moment faut-il faire ces rangs , merci de m'expliquer

DROPS Design 12.06.2019 kl. 07:22:

Bonjour Nanou, le châle se tricote entièrement au point mousse, c'est-à-dire que l'on va tricoter toutes les mailles à l'endroit, tous les rangs, et en même temps augmenter comme indiqué dans les explications. Bon tricot!

ÉlianeSG 07.06.2019 - 09:03:

Je viens de commencer ce modèle - c’est un moment de détente - merci

Monica 28.04.2019 - 07:37:

Segnalo che al giro 9 la traduzione dall'inglese è incompleta, infatti il numero degli aumenti non corrisponde

DROPS Design 28.04.2019 kl. 08:43:

Buongiorno Monica. Abbiamo corretto il testo. La ringraziamo per la segnalazione. Buon lavoro!

Linda 12.04.2019 - 10:31:

Ik heb 2 hele mooie bolletjes garen waar ik dit patroon graag mee wil maken. Alleen die twee bolletjes hebben totaal maar ongeveer 300 meter. 2 bolletjes Fabel garen is goed voor ongeveer 400 meter. Kan ik dit patroon wel maken, of moet ik toch op zoek naar ander garen?

DROPS Design 16.04.2019 kl. 13:54:

Dag Linda,

Het totaal aantal meters (/yards) is inderdaad de beste manier om te controleren of je genoeg garen hebt. Dat zou dan inderdaad helaas te weinig zijn.

Kommentere opskrift DROPS 202-38