DROPS / 192 / 36

City Chill by DROPS Design

Strikket lue i 2 tråder DROPS Air. Arbeidet er strikket rundt nedenfra og opp i vrangbord. Strikket skjerf i 2 tråder DROPS Air. Arbeidet er strikket frem og tilbake med vrangbord og forskyvning.

DROPS Design: Modell ai-164
Garngruppe C + C eller E
-------------------------------------------------------

300-300-350 g farge 17, jeansblå

GARN TIL LUE:
Størrelse: S/M - M/L - L/XL
Passer til hodemål: ca 54/56 - 56/58 -58/60 cm
Materialer:
DROPS AIR fra Garnstudio (tilhører Garngruppe C)
100-100-100 g farge 17, jeansblå

GARN TIL SKJERF:
Størrelse: One-size
Mål: Bredde: 29 cm. Lengde: 150 cm
Materialer:
DROPS AIR fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
250 g farge 17, jeansblå

-------------------------------------------------------

12 masker i bredden og 16 pinner i høyden med glattstrikk og 2 tråder = 10 x 10 cm.
15 masker i bredden og 16 pinner i høyden med vrangbord (= 1 rett / 1 vrang) og 2 tråder = 10 x 10 cm.

PINNER:
DROPS SETTPINNER NR 7.
DROPS RUNDPINNE NR 7: lengde på 40 cm.

11 masker i bredden og 15 pinner i høyden med glattstrikk og 2 tråder = 10 x 10 cm.

PINNER:
DROPS RUNDPINNE NR 8: lengde på 60 cm til selve skjerfet.

fra 51.00 kr /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 51.00 kr /50g
Strikkenett.no
Bestill
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 51.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 306kr. Les mer.
-------------------------------------------------------

FORKLARING TIL OPPSKRIFTEN:

-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------

START ARBEIDET HER:

-------------------------------------------------------

LUE - KORT OVERSIKT OVER ARBEIDET:
Luen strikkes rundt på rundpinne. Bytt til settpinner etter hvert som det felles masker.

LUE:
Legg opp 72-76-80 masker på rundpinne 7 med 2 tråder Air. Strikk 1 pinne vrang fra vrangen. Vend arbeidet og fortsett videre rundt slik: * 1 rett, 1 vrang *, strikk fra *-* rundt omgangen. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN!
Når arbeidet måler 20-21-22 cm felles det slik:
1.OMGANG: * 1 rett, 2 masker rett sammen, 1 vrang *, strikk fra *-* rundt omgangen (= 18-19-20 masker felt) = 54-57-60 masker.
2.-4.OMGANG: Strikk rett over rett og vrang over vrang.
5.OMGANG: Strikk 2 rett * 2 rett sammen, 1 rett *, strikk fra *-* til det gjenstår 1 maske vrang på omgangen, strikk de 2 neste maskene rett sammen (= 18-19-20 masker felt = 36-38-40 masker.
6.-8.OMGANG: Strikk rett over alle masker.
9.OMGANG: Strikk 2 og 2 masker rett sammen = 18-19-20 masker.
10.OMGANG: Strikk rett.
11.OMGANG: Strikk 0-1-0 maske rett, deretter strikkes 2 og 2 masker rett sammen = 9-10-10 masker. Klipp tråden, snurp sammen og fest godt. Luen måler ca 27-28-29 cm.

-------------------------------------------------------

SKJERF - KORT OVERSIKT OVER PLAGGET:
Arbeidet strikkes frem og tilbake på rundpinne.

SKJERF:
Legg opp 39 masker på rundpinne 8 med 2 tråder Air. Strikk 1 RILLE – les forklaring over. Nå strikkes det mønster slik: 1 kantmaske rille, * 1 rett, A.1 (= 8 masker), 1 rett, A.2 (= 8 masker) *, strikk fra *-* totalt 2 ganger, 1 rett, 1 kantmaske rille. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Fortsett frem og tilbake slik til arbeidet måler 150 cm. Strikk 1 rille. Fell av.

= mellom 2 masker lages det 1 kast om pinnen. På neste pinne strikkes kastet rett eller vrang - se neste pinne i diagrammet. Det skal bli hull
= 2 vrang sammen

Kommentarer (4)

Josiane 13.02.2019 - 22:30:

Bonjour, j'aimerais faire l'écharpe, mais avec des aiguilles droites. Est-ce possible? Aussi, j'ai voulu commander de la laine chez vous, mais vous ne livrez pas au Canada? Ou c'est seulement lorsqu'on demande le prix de la laine que ce n'est pas disponible en dollars canadiens? Merci 😊

DROPS Design 14.02.2019 kl. 11:21:

Bonjour Josiane, l'écharpe se tricote en allers et retours, vous pouvez ainsi tout à fait la tricoter sur aiguilles droites. Vous trouverez ici la liste des magasins DROPS au Canada ou qui livrent au Canada. Bon tricot!

Caro 07.11.2018 - 15:35:

Det står "Strikk 1 pinne vrang fra vrangen" Blir det det samme som å strikke en omgang rett fra retten rundt? Eller skal man først strikke en omgang vrang uten å strikke rundt, altså ikke strikke rundt før pinne nr 2? Blir ikke det litt rart akkurat der omgangen begynner? Finnes det en video?

DROPS Design 20.11.2018 kl. 13:26:

Hei Caro. Du strikker 1 omgang vrang rundt. Så snur du arbeidet (isteden for å fortsette rundt samme veien), og strikker resten av luen motsatt vei = rettsiden. God fornøyelse

Véronique 15.10.2018 - 16:22:

Bonjour , je ne comprends pas comment lire le diagramme? Est-ce de bas en haut et de gauche à droite. Après plusieurs essais, je n'obtiens pas le dessin voulu. Merci d'avance .

DROPS Design 16.10.2018 kl. 08:48:

Bonjour Véronique, les diagrammes se lisent en commençant en bas à droite et de droite à gauche sur l'endroit (de gauche à droite sur l'envers). Vous tricotez ainsi: 1 m lis, *1 m end (qui sera tricotée à l'envers sur l'envers), A.1 (= on diminue 1 m et on augmente 1 m = 8 m), 1 m end (à tricoter à l'env sur l'env), A.2 (= on augmente 1 m et on diminue 1 m = 8 m), 1 m end (à tricoter à l'env sur l'env)*, répétez de *-* encore 1 fois, 1 m lis. Vous pouvez placer des marqueurs pour délimiter les diagrammes et être bien certaine de tricoter ces 8 m comme indiqué dans les diagrammes. Bon tricot!

Radwa 23.06.2018 - 14:16:

Lovely lace scarf.

Kommentér oppskrift DROPS 192-36