DROPS / 187 / 37

Sweet Pearl by DROPS Design

Raglánový pulovr pletený shora dolů vroubkovým vzorem z příze DROPS Air. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. ai-120
Skupina přízí C nebo A + A
-----------------------------------------------------------
300-300-350-400-400-450 g, barva č. 01, smetanová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí C)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.5,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 16 ok a 20 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.4,5 na lemy – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 18 ok a 35 řad vroubkovým vzorem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

Přízi na tento model můžete mít už za 618Kč. Více zde.

Viz schémata A.1 až A.5. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost – platí pro schémata A.2 a A.5.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (boky):
Pleteme po poslední 2 oka před značkou na boku, 1x nahodíme, 4 oka upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto ok), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). Tento postup opakujeme u obou značek na bocích (= v kruhové řadě přidáme 4 oka).
V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ (rukávy):
Ujímáme 1 oko na obou stranách značky, takto:
pleteme po poslední 3 oka před značkou, 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), následující 2 oka spleteme hladce (= ujmuli jsme 2 oka).
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Sedlo a trup pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.

SEDLO:
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme 76-80-84-88-92-96 ok a upleteme 2 VROUBKY – viz výše. Pak pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.5,5. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 24 ok – přidáváme nahozením = 100-104-108-112-116-120 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu obrace, nahození pleteme obrace za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Pak pleteme vzor – začínáme uprostřed zadní strany:
Nad polovinou zadního dílu pleteme: prvních 5-5-5-5-5-10 ok vzorem A.1 (= 5 ok; tj. sekvenci vzoru opakujeme 1-1-1-1-1-2x), vzor A.2 (= 1-2-3-4-5-1 oka).
Pak pleteme nad pravým rukávem: vzor A.3 (= 16 ok), vzor A.4 (= 5 ok), 16 ok vzorem A.3.
Poté pleteme nad předním dílem: vzor A.5 (= 2-3-4-5-1-2 oka), 10-10-10-10-15-20 ok vzorem A.1, 1-2-3-4-5-1 ok vzorem A.2.
Dále nad levým rukávem: 16 ok vzorem A.3, 5 ok vzorem A.4, 16 ok vzorem A.3.
Nakonec nad druhou polovinou zadního dílu: vzor A.5 (= 2-3-4-5-1-2 oka) a posledních 5-5-5-5-10-10 ok vzorem A.1.
V tomto rozvržení vzorů pokračujeme a přidáváme podle schémat A.2, A.4 a A.5 (tj. přidáme 1 oko na každé straně každé sekvence vzoru A.3 = přidáme celkem 8 ok v každé 2. kruhové řadě). Přidaná oka upleteme za zadní nit (aby v pletenině nevznikly dírky) a průběžně je zapracujeme do vzoru.
Sekvenci vzoru A.1 a A.3 opakujeme (na výšku). Po dokončení 1 celé sekvence vzorů A.2, A.4 a A.5 (na výšku) dál přidáváme v každé 2. kruhové řadě a přidaná oka průběžně zapracujeme do vzoru jako dosud. Přidáváme na obou stranách každé sekvence vzoru A.3, celkem 14-16-19-21-24-27x (včetně přidávání ve vzorech A.2, A.4 a A.5) = 212-232-260-280-308-336 ok. Pak pleteme, jak se oka jeví (tj. vroubková vroubkem, hladká hladce), až do výše 20-22-23-25-27-29 cm (od horního okraje průkrčníku).
Nyní oddělíme rukávy a trup, takto:
31-33-36-40-45-51 ok upleteme obrace (= polovina zadního dílu), následujících 43-49-57-59-63-65 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8-10-10-10-10-8 nových ok (= podpaží), 63-67-73-81-91-103 ok upleteme obrace (= přední díl), dalších 43-49-57-59-63-65 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8-10-10-10-10-8 nových ok (= podpaží) a posledních 32-34-37-41-46-52 ok upleteme obrace (= polovina zadního dílu). Rukávy a trup dokončíme odděleně.

TRUP:
= 142-154-166-182-202-222 ok.
Pleteme rubovým žerzejem – díl otočíme a pleteme v kruhových řadách hladce z rubové strany.
Doprostřed 8-10-10-10-10-8 nových ok v podpaží na každé straně dílu vložíme značku (= boky, mezi značkami leží 71-77-83-91-101-111 ok přední i zadní strany svetru).
Ve výši 4 cm od podpaží přidáme na obou stranách každé značky 1 oko (= přidáme celkem 4 oka) – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ! Toto přidávání opakujeme vždy po 4 cm výšky, celkem 6-6-7-7-6-6x = 166-178-194-210-226-246 ok. Ve výši 34-34-35-35-35-35 cm od podpaží převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.4,5 a upleteme 3 vroubky. Pak oka volně uzavřeme - dbáme na to, aby okraj nebyl moc stažený, můžeme použít o 1 číslo silnější jehlici.
Díl měří celkem asi 60-62-64-66-68-70 cm (od ramene).

RUKÁV: 
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Odložených 43-49-57-59-63-65 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.5,5 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 8-10-10-10-10-8 nových ok v podpaží = 51-59-67-69-73-73 ok. Doprostřed nových ok vložíme značku.
Pleteme, jak se oka jeví (tj. vroubková vroubkem, hladká hladce); 8-10-10-10-10-8 nových ok v podpaží pleteme vroubkovým vzorem.
Ve výši 3 cm od podpaží ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ! Ujímáme vždy po 5,5-4-2,5-2-2-2 cm výšky, celkem 6-8-12-12-14-12x = 39-43-43-45-45-49 ok.
SOUČASNĚ ve výši 5 cm od podpaží pleteme rubovým žerzejem – díl otočíme a pleteme v kruhových řadách hladce z rubové strany.
Ve výši 38-37-36-34-33-31 cm převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.4,5 a pleteme z rubové strany pružným vzorem, takto: střídáme 1 oko obrace, 2 oka VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše; SOUČASNĚ ujmeme v 1. kruhové řadě 0-1-1-0-0-1 oko = 39-42-42-45-45-48 ok. Ve výši 43-42-41-39-38-36 cm od podpaží všechna oka volně uzavřeme; podle potřeby můžeme použít o 1 číslo silnější jehlici.
Rukáv je dlouhý celkem 63-64-64-64-65-65 cm – měřeno od okraje průkrčníku. Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 187-37) .

Komentáře / Otázky (20)

Jill 08.07.2019 - 16:52:

I noticed when I turned the body piece wrong side out to continue in knit stitches , as in the instructions, it left a small hole because the direction of knitting had changed. Is there a technique to avoid this happening when I do the same on the sleeves?

DROPS Design 08.07.2019 kl. 22:38:

Dear Jill, you can try to pull the yarn really thight, when you turn the piece. Or you can wrap the yarn around the last stitch, before you turn, and then lift the wrap and knit it together with the stitch. Also, you can pick up the yarn right after the stitch where you turned the piece and knit this stitch as a twisted stitch together with the first stich, ths should cover the hole. Happy Knitting. I hope one of teh methods will solve your problem. Happy Knitting!

Andrea 25.02.2019 - 19:26:

Hallo, würde das Modell gern stricken, habe aber eine dünnere Wolle, bei der die Maschenprobe mit 3,5er Nadeln ca 24 M x 32 R (10x10 cm) ergibt. Kann ich die Anleitung irgendwie auf meine Wolle umrechnen? Oder könnten Sie mir bitte andere Top down-Raglanärmel-Vorlägen für meine Wollstärke (Merino) empfehlen? Vielen Dank vorab! Andrea

DROPS Design 26.02.2019 kl. 10:45:

Liebe Andrea, hier finden Sie alle Pullover, von oben nach unten gestrickt, mit einem Garn der Garngruppe A. Viel Spaß beim stricken!

Berbett Marie 10.02.2019 - 15:44:

Je ne comprends pas comment tourner le tricot à l'envers et continuer au point mousse, le fil se retrouve du mauvais côté de l'aiguille. Merci

DROPS Design 11.02.2019 kl. 10:30:

Bonjour Mme Berbet, vous pouvez procéder comme pour les rangs raccourcis sur l'envers au début du 1er tour ou bien simplement tricoter le 1er tour à l'envers, et, à la fin du tour, relever le fil entre la dernière m et la 1ère m et le tricoter ensemble torse avec la m suivante pour cacher ce petit trou. Bon tricot!

Berbett Marie 08.02.2019 - 17:08:

Je bloque au moment de tricoter à l'endroit sur l'envers . Le fil se trouve du côté gauche.

DROPS Design 11.02.2019 kl. 07:58:

Bonjour Mme Berbett, quand on tricote du point mousse en rond, on tricote alternativement 1 tour endroit (le fil est derrière l'ouvrage) et 1 tour envers (le fil est devant l'ouvrage). Quand Vous tricotez ensuite de nouveau 1 tour en mailles endroit, passez le fil derrière l'ouvrage (passez--le entre les 2 aiguilles) pour tricoter 1 maille endroit. cette vidéo montre comment tricoter du point mousse en rond. Bon tricot!

Silje D 12.11.2018 - 09:21:

Så A3 skal ikke økes i det hele tatt?

DROPS Design 16.11.2018 kl. 15:32:

Hej Silje, nej du øker ikke i A.3. God fornøjelse!

Monique Larochelle 12.11.2018 - 02:36:

D'après la photo, après 20cm de l'encolure, je couvre le buste, ce n'est pas mon cas du tout, je suis loin de ça, est-ce qu'il y a un problème avec le patron ? Merci

DROPS Design 12.11.2018 kl. 10:35:

Bonjour Mme Larochelle, Quand les augmentations sont faites, vous continuez à tricoter les mailles comme elles se présentent jusqu'à ce que l'empiècement mesure 22 cm depuis le col - (= 20 cm de point fantaisie + 2 cm de bordure d'encolure) - pensez à bien vérifier votre tension en hauteur également. Bon tricot!

Silje D 10.11.2018 - 21:38:

I oppskriften står det at etter at A2, A4 og A5 er strikket en gang så skal en fortsette å øke A2, A4 og A5 i tillegg til at A3 skal økes i hver side totalt 14 ganger. Men det klarer jeg ikke å få til å stemme - da ender jeg opp med mer enn 300 masker. Eneste jeg kan se som fungerer for å få 212 masker er å øke A2, A4 og A5 3 ganger og A3 6 ganger. Er det noe jeg leser feil ved oppskriften?

DROPS Design 12.11.2018 kl. 08:15:

Hei Silje, Du skal øke totalt 8 masker 2. hver omgang totalt 14-16-19-21-24-27 ganger som inkluderer økningene i A.2, A.4 og A.5. Da du er ferdig har du økt 112-128-152-168-192-216 masker og har 212-232-260-280-308-336 masker på pinnen. God fornøyelse!

Silje 04.11.2018 - 21:12:

Er det mulig å sende mail til dere med spørsmål? 🙂 Spørsmålet mitt er for langt for kommentarboksen 🙄

DROPS Design 06.11.2018 kl. 07:49:

Hei Silje. Vi har dessverre ingen mailadresse for dette, men om du skriver spørsmålet ditt over flere spørsmålsbokser på siden vår skal vi lese dem som 1 spørsmål. Det går helt fint

Susanne 02.10.2018 - 22:11:

Ang. bærestykke, forstår jeg det så rigtigt, at A.2, A.4 og A.5, kun skal strikkes en gang i højden?

DROPS Design 03.10.2018 kl. 08:04:

Hei Susanne. Du fortsetter å øke som i diagrammene (hver 2 omgang) til du har økt totalt 14-16-19-21-24-27 ganger (inkludert økningene i A.2, A.4 og A.5). Du strikker altså mønster som i diagrammene til det totale maskeantallet er 212-232-260-280-308-336. God fornøyelse

Shelley 19.08.2018 - 18:32:

What is meant by the "marker thread" in the Increase tip? I Have worked the pattern to the end of the diagrams and get those but now I will be working the increases w/o the diagram.

DROPS Design 21.08.2018 kl. 07:49:

Hi Shelley, The marker threads are inserted in the middle of the stitches cast on under the sleeves - 1 marker thread in each side. You increase 1 stitch on each side of both marker threads as described in the increase tip - 4 stitches increased each time. Happy knitting!

Přidejte komentář k návodu DROPS 187-37