DROPS / 187 / 37

Sweet Pearl by DROPS Design

Raglánový pulovr pletený shora dolů vroubkovým vzorem z příze DROPS Air. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. ai-120
Skupina přízí C nebo A + A
-----------------------------------------------------------
300-300-350-400-400-450 g, barva č. 01, smetanová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí C)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.5,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 16 ok a 20 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.4,5 na lemy – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 18 ok a 35 řad vroubkovým vzorem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

Komentáře (16)

Přízi na tento model můžete mít už za 618Kč. Více zde.

Viz schémata A.1 až A.5. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost – platí pro schémata A.2 a A.5.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (boky):
Pleteme po poslední 2 oka před značkou na boku, 1x nahodíme, 4 oka upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto ok), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). Tento postup opakujeme u obou značek na bocích (= v kruhové řadě přidáme 4 oka).
V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ (rukávy):
Ujímáme 1 oko na obou stranách značky, takto:
pleteme po poslední 3 oka před značkou, 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), následující 2 oka spleteme hladce (= ujmuli jsme 2 oka).
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Sedlo a trup pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.

SEDLO:
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme 76-80-84-88-92-96 ok a upleteme 2 VROUBKY – viz výše. Pak pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.5,5. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 24 ok – přidáváme nahozením = 100-104-108-112-116-120 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu obrace, nahození pleteme obrace za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Pak pleteme vzor – začínáme uprostřed zadní strany:
Nad polovinou zadního dílu pleteme: prvních 5-5-5-5-5-10 ok vzorem A.1 (= 5 ok; tj. sekvenci vzoru opakujeme 1-1-1-1-1-2x), vzor A.2 (= 1-2-3-4-5-1 oka).
Pak pleteme nad pravým rukávem: vzor A.3 (= 16 ok), vzor A.4 (= 5 ok), 16 ok vzorem A.3.
Poté pleteme nad předním dílem: vzor A.5 (= 2-3-4-5-1-2 oka), 10-10-10-10-15-20 ok vzorem A.1, 1-2-3-4-5-1 ok vzorem A.2.
Dále nad levým rukávem: 16 ok vzorem A.3, 5 ok vzorem A.4, 16 ok vzorem A.3.
Nakonec nad druhou polovinou zadního dílu: vzor A.5 (= 2-3-4-5-1-2 oka) a posledních 5-5-5-5-10-10 ok vzorem A.1.
V tomto rozvržení vzorů pokračujeme a přidáváme podle schémat A.2, A.4 a A.5 (tj. přidáme 1 oko na každé straně každé sekvence vzoru A.3 = přidáme celkem 8 ok v každé 2. kruhové řadě). Přidaná oka upleteme za zadní nit (aby v pletenině nevznikly dírky) a průběžně je zapracujeme do vzoru.
Sekvenci vzoru A.1 a A.3 opakujeme (na výšku). Po dokončení 1 celé sekvence vzorů A.2, A.4 a A.5 (na výšku) dál přidáváme v každé 2. kruhové řadě a přidaná oka průběžně zapracujeme do vzoru jako dosud. Přidáváme na obou stranách každé sekvence vzoru A.3, celkem 14-16-19-21-24-27x (včetně přidávání ve vzorech A.2, A.4 a A.5) = 212-232-260-280-308-336 ok. Pak pleteme, jak se oka jeví (tj. vroubková vroubkem, hladká hladce), až do výše 20-22-23-25-27-29 cm (od horního okraje průkrčníku).
Nyní oddělíme rukávy a trup, takto:
31-33-36-40-45-51 ok upleteme obrace (= polovina zadního dílu), následujících 43-49-57-59-63-65 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8-10-10-10-10-8 nových ok (= podpaží), 63-67-73-81-91-103 ok upleteme obrace (= přední díl), dalších 43-49-57-59-63-65 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8-10-10-10-10-8 nových ok (= podpaží) a posledních 32-34-37-41-46-52 ok upleteme obrace (= polovina zadního dílu). Rukávy a trup dokončíme odděleně.

TRUP:
= 142-154-166-182-202-222 ok.
Pleteme rubovým žerzejem – díl otočíme a pleteme v kruhových řadách hladce z rubové strany.
Doprostřed 8-10-10-10-10-8 nových ok v podpaží na každé straně dílu vložíme značku (= boky, mezi značkami leží 71-77-83-91-101-111 ok přední i zadní strany svetru).
Ve výši 4 cm od podpaží přidáme na obou stranách každé značky 1 oko (= přidáme celkem 4 oka) – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ! Toto přidávání opakujeme vždy po 4 cm výšky, celkem 6-6-7-7-6-6x = 166-178-194-210-226-246 ok. Ve výši 34-34-35-35-35-35 cm od podpaží převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.4,5 a upleteme 3 vroubky. Pak oka volně uzavřeme - dbáme na to, aby okraj nebyl moc stažený, můžeme použít o 1 číslo silnější jehlici.
Díl měří celkem asi 60-62-64-66-68-70 cm (od ramene).

RUKÁV: 
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Odložených 43-49-57-59-63-65 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.5,5 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 8-10-10-10-10-8 nových ok v podpaží = 51-59-67-69-73-73 ok. Doprostřed nových ok vložíme značku.
Pleteme, jak se oka jeví (tj. vroubková vroubkem, hladká hladce); 8-10-10-10-10-8 nových ok v podpaží pleteme vroubkovým vzorem.
Ve výši 3 cm od podpaží ujmeme na každé straně značky 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ! Ujímáme vždy po 5,5-4-2,5-2-2-2 cm výšky, celkem 6-8-12-12-14-12x = 39-43-43-45-45-49 ok.
SOUČASNĚ ve výši 5 cm od podpaží pleteme rubovým žerzejem – díl otočíme a pleteme v kruhových řadách hladce z rubové strany.
Ve výši 38-37-36-34-33-31 cm převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.4,5 a pleteme z rubové strany pružným vzorem, takto: střídáme 1 oko obrace, 2 oka VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše; SOUČASNĚ ujmeme v 1. kruhové řadě 0-1-1-0-0-1 oko = 39-42-42-45-45-48 ok. Ve výši 43-42-41-39-38-36 cm od podpaží všechna oka volně uzavřeme; podle potřeby můžeme použít o 1 číslo silnější jehlici.
Rukáv je dlouhý celkem 63-64-64-64-65-65 cm – měřeno od okraje průkrčníku. Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

= 1x nahodíme mezi 2 oky, v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky

Komentáře (16)

Napište své postřehy!

Silje D 12.11.2018 - 09:21:

Så A3 skal ikke økes i det hele tatt?

Monique Larochelle 12.11.2018 - 02:36:

D'après la photo, après 20cm de l'encolure, je couvre le buste, ce n'est pas mon cas du tout, je suis loin de ça, est-ce qu'il y a un problème avec le patron ? Merci

DROPS Design 12.11.2018 kl. 10:35:

Bonjour Mme Larochelle, Quand les augmentations sont faites, vous continuez à tricoter les mailles comme elles se présentent jusqu'à ce que l'empiècement mesure 22 cm depuis le col - (= 20 cm de point fantaisie + 2 cm de bordure d'encolure) - pensez à bien vérifier votre tension en hauteur également. Bon tricot!

Silje D 10.11.2018 - 21:38:

I oppskriften står det at etter at A2, A4 og A5 er strikket en gang så skal en fortsette å øke A2, A4 og A5 i tillegg til at A3 skal økes i hver side totalt 14 ganger. Men det klarer jeg ikke å få til å stemme - da ender jeg opp med mer enn 300 masker. Eneste jeg kan se som fungerer for å få 212 masker er å øke A2, A4 og A5 3 ganger og A3 6 ganger. Er det noe jeg leser feil ved oppskriften?

DROPS Design 12.11.2018 kl. 08:15:

Hei Silje, Du skal øke totalt 8 masker 2. hver omgang totalt 14-16-19-21-24-27 ganger som inkluderer økningene i A.2, A.4 og A.5. Da du er ferdig har du økt 112-128-152-168-192-216 masker og har 212-232-260-280-308-336 masker på pinnen. God fornøyelse!

Silje 04.11.2018 - 21:12:

Er det mulig å sende mail til dere med spørsmål? 🙂 Spørsmålet mitt er for langt for kommentarboksen 🙄

DROPS Design 06.11.2018 kl. 07:49:

Hei Silje. Vi har dessverre ingen mailadresse for dette, men om du skriver spørsmålet ditt over flere spørsmålsbokser på siden vår skal vi lese dem som 1 spørsmål. Det går helt fint

Susanne 02.10.2018 - 22:11:

Ang. bærestykke, forstår jeg det så rigtigt, at A.2, A.4 og A.5, kun skal strikkes en gang i højden?

DROPS Design 03.10.2018 kl. 08:04:

Hei Susanne. Du fortsetter å øke som i diagrammene (hver 2 omgang) til du har økt totalt 14-16-19-21-24-27 ganger (inkludert økningene i A.2, A.4 og A.5). Du strikker altså mønster som i diagrammene til det totale maskeantallet er 212-232-260-280-308-336. God fornøyelse

Shelley 19.08.2018 - 18:32:

What is meant by the "marker thread" in the Increase tip? I Have worked the pattern to the end of the diagrams and get those but now I will be working the increases w/o the diagram.

DROPS Design 21.08.2018 kl. 07:49:

Hi Shelley, The marker threads are inserted in the middle of the stitches cast on under the sleeves - 1 marker thread in each side. You increase 1 stitch on each side of both marker threads as described in the increase tip - 4 stitches increased each time. Happy knitting!

Nina 02.07.2018 - 10:38:

Liebes DROPS Design Team, danke für die Beantwortung meiner Frage. Leider funktioniert der von Ihnen angegebene Link nicht. Könnten Sie den bitte neu setzen? Danke!

DROPS Design 02.07.2018 kl. 10:47:

Liebe Nina, danke für den Hinweis, Link wurde korrigiert. Viel Spaß beim stricken!

Nina 30.06.2018 - 19:00:

Liebes Drops-Design-Team, ich würde dieses Modell gerne stricken, allerdings ohne Muster dafür in Streifen, in unterschiedl.Farben. D.h. ich würde das Muster einfach weglassen. Muss ich dann an der Maschenzahl etwas verändern?

DROPS Design 02.07.2018 kl. 09:46:

Liebe Nina, je nach Ihrer Maschenprobe können Sie sich auch von ähnlichen (glatt rechts gestrickt) Modellen inspiereren - Z.B hier finden Sie alle Top-down Anleitungen mit 17 M = 10 cm in der Breite. Viel Spaß beim stricken!

Oksana 22.04.2018 - 14:43:

For sleeve rib it is said: 38-37-36-34-33-31 cm change to double pointed needles size 4.5 mm and work rib (purl 1, 2 stitches in GARTER STITCH – see description above) in the round from the wrong side, AT THE SAME TIME as on the first round you decrease 0-1-1-0-0-1 stitch = 39-42-42-45-45-48 stitches. The final quantity of 39-42-42-45-45-48 doesnt correspond to 38-37-36-34-33-31+ 0-1-1-0-0-1. What do I miss, please?

DROPS Design 23.04.2018 kl. 09:31:

Dear Oksana, after all dec are done there are 39-43-43-45-45-49 stitches left and you dec depending on the size either 1 or no st: on the first round you decrease 0-1-1-0-0-1 stitch, ie you dec only in 2nd, 3rd and last size = 39-42-42-45-45-48 sts. Happy knitting!

N Bellasalma 24.02.2018 - 13:23:

The knit/purl etc. diagrams for patterns are blank. In other words, I cannot tell which square should be knit and which should be purl. It is not just for this particular pattern but for all patterns. Can you please help me?

DROPS Design 24.02.2018 kl. 23:29:

Dear N Bellasalma, the diagrams shows up on our side, so we see no problem, however we will check it. Until the problem solved can you please try to check the diagrams for the different languages? First try the British version. If you see the diagrams, but not the explanations, the empty square means a knit stitch, an X in the square means a purl. Happy crafting!

Přidejte komentář k návodu DROPS 187-37