DROPS Extra / 0-1398

The Christmas Forest by DROPS Design

Hæklet juletræ til jul. Arbejdet er hæklet i DROPS Merino Extra Fine

Tags: dekoration, jul,

DROPS Design: Model me-127
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------

STORT JULETRÆ:
Højde: ca 20 cm.
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
50 g farve 18, æblegrøn
50 g farve 01, natur

Arbejdet kan også hækles med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS HÆKLENÅL nr 3,5 – eller den nål du skal bruge for at få 20 stangmasker og 10 rækker på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

TILBEHØR: Vat til fyld
----------------------------------------------------------

LILLE JULETRÆ:
Højde: ca 17 cm
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
50 g farve 31, skovgrøn
50 g farve 01, natur

Arbejdet kan også hækles med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS HÆKLENÅL nr 3,5 – eller den nål du skal bruge for at få 20 stangmasker og 10 rækker på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

TILBEHØR: Vat til fyld
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 124kr. Læs mere.
INFORMATION TIL OPSKRIFT:

HÆKLEINFO:
Første fastmaske på omgangen erstattes af 1 luftmaske. Afslut omgangen med 1 kædemaske i første luftmaske.
Første stangmasker på omgangen erstattes af 3 luftmasker. Afslut omgangen med 1 kædemaske i tredje luftmaske.
----------------------------------------------------------

STORT JULETRÆ:
Træet hækles fra toppen og ned. Hækl bunden på træet, derefter sne rundt på træet. Til sidst fyldes træet med vat, og bunden hækles sammen med træet.

Hækl 4 luftmasker på nål 3,5 med æblegrøn, og sæt dem sammen til en ring med en kædemaske i første luftmaske.

1. OMGANG: Hækl 8 fastmasker om ringen – LÆS HÆKLEINO.
2. OMGANG: * 1 stangmaske i første fastmaske, 2 stangmasker i næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 12 stangmasker.
3. OMGANG: * 1 fastmaske i hver af de 2 næste stangmasker, 2 fastmasker i næste stangmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 16 fastmasker.
4. OMGANG: * 1 stangmaske i hver af de 3 første fastmasker, 2 stangmasker i næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 20 stangmasker.
5. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 20 fastmasker.
6. OMGANG: * Hækl 4 luftmasker, spring over 3 fastmasker, hækl 1 kædemaske i bagerste led af næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 5 luftmaske-buer.
7. OMGANG: Hækl kædemasker om første bue, hækl 4 stangmasker om første bue, derefter hækles der 5 stangmasker om de næste 4 buer = 24 stangmasker.
8. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 24 fastmasker.
9. OMGANG: * 1 stangmaske i hver af de 5 første fastmasker, 2 stangmasker i næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 28 stangmasker.
10. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 28 fastmasker.
11. OMGANG: * Hækl 4 luftmasker, spring over 3 fastmasker, hækl 1 kædemaske i bagerste led af næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 7 luftmaske-buer.
12. OMGANG: Hækl kædemasker om første bue, hækl 5 stangmasker om første bue, derefter hækles der 5 stangmasker om de næste 6 buer = 35 stangmasker.
13. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 35 fastmasker.
14. OMGANG: * 1 stangmaske i hver af de 6 første fastmasker, 2 stangmasker i næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 40 stangmasker.
15. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 40 fastmasker.
16. OMGANG: * Hækl 4 luftmasker, spring over 3 fastmasker, hækl 1 kædemaske i bagerste led af næste fastmaske * hækl fra *-* omgangen rundt = 10 luftmaske-buer.
17. OMGANG: Hækl kædemasker om første bue, * hækl 4 stangmasker om første bue, derefter hækles der 5 stangmasker om næste bue *, hækl fra *-* omgangen rundt = 45 stangmasker.
18. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 45 fastmasker.
19. OMGANG: * 1 stangmaske i hver af de 14 første fastmasker, 2 stangmasker i næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 48 stangmasker.
20. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 48 fastmasker.
21. OMGANG: *Hækl 4 luftmasker, spring over 3 fastmasker, hækl 1 kædemaske i bagerste led af næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 12 luftmaske-buer.
22. OMGANG: Hækl kædemasker om første bue, hækl 5 stangmasker om første bue, derefter hækles der 5 stangmasker om de næste 11 buer = 60 stangmasker.
23. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 60 fastmasker.
24. OMGANG: Hækl 1 stangmaske i hver fastmaske = 60 stangmasker.
25. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 60 fastmasker.
26. OMGANG: * Hækl 4 luftmasker, spring over 3 fastmasker, hækl 1 kædemaske i bagerste led af næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 15 luftmaske-buer.
27. OMGANG: Hækl kædemasker om første bue, * hækl 5 stangmasker om hver af de 4 første buer, hækl 4 stangmasker om næste bue *, hækl fra *-* omgangen rundt = 72 stangmasker.
28. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 72 fastmasker.
29. OMGANG: Hækl 1 stangmaske i hver fastmaske = 72 stangmasker. Klip og hæft tråden.

BUND:
Hækl 4 luftmasker på nål 3,5 med æblegrøn, og sæt dem sammen til en ring med en kædemaske i første luftmaske.
1. OMGANG: Hækl 12 fastmasker om ringen – læs HÆKLEINFO.
2. OMGANG: Hækl 2 stangmasker i hver fastmaske = 24 stangmasker.
3. OMGANG: * 1 fastmaske i første stangmaske, 2 fastmasker i næste stangmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 36 fastmasker.
4. OMGANG: * 1 stangmaske i hver af de 2 første fastmasker, 2 stangmasker i næste fastmaske*, hækl fra *-* omgangen rundt = 48 stangmasker.
5. OMGANG: * 1 fastmaske i hver af de 7 første stangmasker, 2 fastmasker i næste stangmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 54 fastmasker.
6. OMGANG: * 1 stangmaske i hver af de 8 første fastmasker, 2 stangmasker i næste fastmaske*, hækl fra *-* omgangen rundt = 60 stangmasker.
7. OMGANG: * 1 fastmaske i hver af de 4 første stangmasker, 2 fastmasker i næste stangmaske *, gentag fra *-* omgangen rundt = 72 fastmasker. Klip og hæft tråden.

SNE:
Sneen hækles i den sidste omgang med fastmasker før buerne på træet (omgang 5, 10, 15, 20 og 25). Der hækles med natur på nål 3,5 således:

Hækl 1 kædemaske i første fastmaske, * spring over 1 fastmaske, hækl 3 stangmasker, 3 luftmasker, 3 stangmasker i næste fastmaske, spring over 1 fastmaske, hækl 1 kædemaske i næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt, og afslut med 1 kædemaske i første kædemaske på omgangen. Klip og hæft tråden.

Fyld træet med vat, og læg bunden mod træet. Hækl sammen med 1 fastmaske gennem en maske fra begge lag. Klip og hæft tråden.

LILLE TRÆ:
Hækl som stort træ, men i skovgrøn. Afslut træet efter 24.omgang på træet, og 6.omgang på bunden. Der hækles sne i 5., 10., 15. og 20. omgang på træet. Klip og hæft trådene.

Kommentarer (1)

Rita Wittoeck 07.12.2017 - 15:57:

Ik kan de gratis patronen van de kalender ( de kerstboompjes) niet downloaden, moet ik ergens inloggen ? groetjes rita

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1398