DROPS Extra / 0-1398

The Christmas Forest by DROPS Design

Hæklet juletræ til jul. Arbejdet er hæklet i DROPS Merino Extra Fine

Tags: dekoration, jul,

DROPS Design: Model me-127
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------

STORT JULETRÆ:
Højde: ca 20 cm.
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
50 g farve 18, æblegrøn
50 g farve 01, natur

Arbejdet kan også hækles med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS HÆKLENÅL nr 3,5 – eller den nål du skal bruge for at få 20 stangmasker og 10 rækker på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

TILBEHØR: Vat til fyld
----------------------------------------------------------

LILLE JULETRÆ:
Højde: ca 17 cm
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
50 g farve 31, skovgrøn
50 g farve 01, natur

Arbejdet kan også hækles med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS HÆKLENÅL nr 3,5 – eller den nål du skal bruge for at få 20 stangmasker og 10 rækker på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

TILBEHØR: Vat til fyld
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 124kr. Læs mere.
INFORMATION TIL OPSKRIFT:

HÆKLEINFO:
Første fastmaske på omgangen erstattes af 1 luftmaske. Afslut omgangen med 1 kædemaske i første luftmaske.
Første stangmasker på omgangen erstattes af 3 luftmasker. Afslut omgangen med 1 kædemaske i tredje luftmaske.
----------------------------------------------------------

STORT JULETRÆ:
Træet hækles fra toppen og ned. Hækl bunden på træet, derefter sne rundt på træet. Til sidst fyldes træet med vat, og bunden hækles sammen med træet.

Hækl 4 luftmasker på nål 3,5 med æblegrøn, og sæt dem sammen til en ring med en kædemaske i første luftmaske.

1. OMGANG: Hækl 8 fastmasker om ringen – LÆS HÆKLEINO.
2. OMGANG: * 1 stangmaske i første fastmaske, 2 stangmasker i næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 12 stangmasker.
3. OMGANG: * 1 fastmaske i hver af de 2 næste stangmasker, 2 fastmasker i næste stangmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 16 fastmasker.
4. OMGANG: * 1 stangmaske i hver af de 3 første fastmasker, 2 stangmasker i næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 20 stangmasker.
5. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 20 fastmasker.
6. OMGANG: * Hækl 4 luftmasker, spring over 3 fastmasker, hækl 1 kædemaske i bagerste led af næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 5 luftmaske-buer.
7. OMGANG: Hækl kædemasker om første bue, hækl 4 stangmasker om første bue, derefter hækles der 5 stangmasker om de næste 4 buer = 24 stangmasker.
8. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 24 fastmasker.
9. OMGANG: * 1 stangmaske i hver af de 5 første fastmasker, 2 stangmasker i næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 28 stangmasker.
10. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 28 fastmasker.
11. OMGANG: * Hækl 4 luftmasker, spring over 3 fastmasker, hækl 1 kædemaske i bagerste led af næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 7 luftmaske-buer.
12. OMGANG: Hækl kædemasker om første bue, hækl 5 stangmasker om første bue, derefter hækles der 5 stangmasker om de næste 6 buer = 35 stangmasker.
13. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 35 fastmasker.
14. OMGANG: * 1 stangmaske i hver af de 6 første fastmasker, 2 stangmasker i næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 40 stangmasker.
15. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 40 fastmasker.
16. OMGANG: * Hækl 4 luftmasker, spring over 3 fastmasker, hækl 1 kædemaske i bagerste led af næste fastmaske * hækl fra *-* omgangen rundt = 10 luftmaske-buer.
17. OMGANG: Hækl kædemasker om første bue, * hækl 4 stangmasker om første bue, derefter hækles der 5 stangmasker om næste bue *, hækl fra *-* omgangen rundt = 45 stangmasker.
18. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 45 fastmasker.
19. OMGANG: * 1 stangmaske i hver af de 14 første fastmasker, 2 stangmasker i næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 48 stangmasker.
20. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 48 fastmasker.
21. OMGANG: *Hækl 4 luftmasker, spring over 3 fastmasker, hækl 1 kædemaske i bagerste led af næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 12 luftmaske-buer.
22. OMGANG: Hækl kædemasker om første bue, hækl 5 stangmasker om første bue, derefter hækles der 5 stangmasker om de næste 11 buer = 60 stangmasker.
23. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 60 fastmasker.
24. OMGANG: Hækl 1 stangmaske i hver fastmaske = 60 stangmasker.
25. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 60 fastmasker.
26. OMGANG: * Hækl 4 luftmasker, spring over 3 fastmasker, hækl 1 kædemaske i bagerste led af næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 15 luftmaske-buer.
27. OMGANG: Hækl kædemasker om første bue, * hækl 5 stangmasker om hver af de 4 første buer, hækl 4 stangmasker om næste bue *, hækl fra *-* omgangen rundt = 72 stangmasker.
28. OMGANG: Hækl 1 fastmaske i hver stangmaske = 72 fastmasker.
29. OMGANG: Hækl 1 stangmaske i hver fastmaske = 72 stangmasker. Klip og hæft tråden.

BUND:
Hækl 4 luftmasker på nål 3,5 med æblegrøn, og sæt dem sammen til en ring med en kædemaske i første luftmaske.
1. OMGANG: Hækl 12 fastmasker om ringen – læs HÆKLEINFO.
2. OMGANG: Hækl 2 stangmasker i hver fastmaske = 24 stangmasker.
3. OMGANG: * 1 fastmaske i første stangmaske, 2 fastmasker i næste stangmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 36 fastmasker.
4. OMGANG: * 1 stangmaske i hver af de 2 første fastmasker, 2 stangmasker i næste fastmaske*, hækl fra *-* omgangen rundt = 48 stangmasker.
5. OMGANG: * 1 fastmaske i hver af de 7 første stangmasker, 2 fastmasker i næste stangmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt = 54 fastmasker.
6. OMGANG: * 1 stangmaske i hver af de 8 første fastmasker, 2 stangmasker i næste fastmaske*, hækl fra *-* omgangen rundt = 60 stangmasker.
7. OMGANG: * 1 fastmaske i hver af de 4 første stangmasker, 2 fastmasker i næste stangmaske *, gentag fra *-* omgangen rundt = 72 fastmasker. Klip og hæft tråden.

SNE:
Sneen hækles i den sidste omgang med fastmasker før buerne på træet (omgang 5, 10, 15, 20 og 25). Der hækles med natur på nål 3,5 således:

Hækl 1 kædemaske i første fastmaske, * spring over 1 fastmaske, hækl 3 stangmasker, 3 luftmasker, 3 stangmasker i næste fastmaske, spring over 1 fastmaske, hækl 1 kædemaske i næste fastmaske *, hækl fra *-* omgangen rundt, og afslut med 1 kædemaske i første kædemaske på omgangen. Klip og hæft tråden.

Fyld træet med vat, og læg bunden mod træet. Hækl sammen med 1 fastmaske gennem en maske fra begge lag. Klip og hæft tråden.

LILLE TRÆ:
Hækl som stort træ, men i skovgrøn. Afslut træet efter 24.omgang på træet, og 6.omgang på bunden. Der hækles sne i 5., 10., 15. og 20. omgang på træet. Klip og hæft trådene.

Kommentarer (3)

Doris 02.10.2018 - 15:49:

Hallo, Danke für die schnelle Antwort. Ich hatte die Anleitung nicht richtig gelesen, jetzt stimmt es wieder. Dankeschön.

Doris 01.10.2018 - 20:10:

Hallo, ich arbeite gerade den Baum nach und dabei ist mir aufgefallen, dass in Runde 17 ein Rechenfehler vorliegt. Die Anzahl Stäbchen sind 49 und nicht wie angegeben 45. Somit fehlen in jeder Angabe 4 Maschen.

DROPS Design 02.10.2018 kl. 10:03:

Liebe Doris, bei der 17. Runde sollen Sie 45 Stb haben = Es sind 10 Luftmaschen-Bogen und Sie werden alternativ 4 Stb und 5 Stb in jedem Lm-bogen häkeln = 5 x 4 Stb + 5 x 5 Stb = 45 Stb. Viel Spaß beim häkeln!

Rita Wittoeck 07.12.2017 - 15:57:

Ik kan de gratis patronen van de kalender ( de kerstboompjes) niet downloaden, moet ik ergens inloggen ? groetjes rita

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1398