Le Petit Bûcheron by DROPS Design

Lapsen ylhäältä alas neulottu palmikollinen raglanpusero. Koot 2 - 12 vuotta. Työ neulotaan DROPS Merino Extra Fine -langasta.

DROPS Design: Malli me-031-bn
Lankaryhmä B
-----------------------------------------------------------
Koko: 2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 vuotta = 92 - 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS MERINO EXTRA FINE (kuuluu lankaryhmään B):
300-300-300-350-400-400 g väriä 31, metsänvihreä

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä B)". Katso alla oleva linkki.

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKOT (40 + 60 tai 80 cm) NRO 4 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 3,5 (joustinneuleeseen) tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 21 silmukkaa ja 28 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 4 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
22 silmukkaa ja 30 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 3,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

DROPS PALMIKKOPUIKKO (palmikoihin)

Kommentit (13)

Saat tämän mallin langat alkaen 22.80€. Lue lisää.

Tee raglanlisäykset jokaisen kappaleiden rajakohdan piirrosten A.1 ja A.2 mallineuleen molemmin puolin.

LISÄÄ 2 SILMUKKAA ENNEN PIIRROKSEN A.1 MALLIKERTAA (vain koko 2 vuotta):
Neulo kunnes piirroksen A.1 mallikertaa edeltää 1 silmukka:
Tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka oikein, tee 1 langankierto puikolle, neulo mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää. Lisätyt silmukat neulotaan sileänä neuleena.

LISÄÄ 2 SILMUKKAA PIIRROKSEN A.2 MALLIKERRAN JÄLKEEN (vain koko 2 v):
Neulo mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti, tee 1 langankierto puikolle, neulo 1 silmukka oikein, tee 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää. Lisätyt silmukat neulotaan sileänä neuleena.

LISÄÄ 1 SILMUKKA ENNEN PIIRROKSEN A.1/A.2 MALLIKERTAA (kaikki koot):
Neulo piirroksen A.1/A.2 mallikertaan asti:
Tee 1 langankierto puikolle, neulo mallineuletta piirroksen A.1/A.2 mukaisesti. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää. Lisätyt silmukat neulotaan sileänä neuleena.

LISÄÄ 1 SILMUKKA PIIRROKSEN A.1/A.2 mallikerran jälkeen (kaikki koot):
Neulo mallineuletta piirroksen A.1/A.2 mukaisesti, tee 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää. Lisätyt silmukat neulotaan sileänä neuleena.

KAVENNUSVINKKI (keskellä hihojen alla):
Kavenna merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka näin: Neulo kunnes merkkilankaa edeltää 2 silmukkaa, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, (merkkilanka), nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli (= työstä kapeni 2 silmukkaa).
----------------------------------------------------------

PUSERO:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, keskeltä takaa alkaen. Työ neulotaan ylhäältä alas.

KAARROKE:
Luo 84-88-92-92-96-96 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 4 Merino Extra Fine -langalla. Neulo 1 kerros oikein, neulo sitten 3 cm joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 12-12-12-12-12-12 silmukkaa = 72-76-80-80-84-84 silmukkaa. Jatka neulomalla seuraavasti (keskeltä takaa alkaen): Neulo 7-8-9-9-10-10 silmukkaa sileää neuletta (= puolikas takakappale), A.1 (= 8 silmukkaa), 6 silmukkaa sileää neuletta (= hiha), A.2 (= 8 silmukkaa), 14-16-18-18-20-20 silmukkaa sileää neuletta (= etukappale), A.1, 6 silmukkaa sileää neuletta (= hiha), A.2, 7-8-9-9-10-10 silmukkaa sileää neuletta (= puolikas takakappale). TARKISTA NEULETIHEYS! Jatka mallineuletta tähän tapaan, aloita SAMALLA RAGLANLISÄYKSET (katso selitys yllä). HUOM! Etu-/takakappaleessa ja hihoissa lisätään eri tavoin:

KOKO 2 VUOTTA:
TEE LISÄYKSET ETUKAPPALEESSA/TAKAKAPPALEESSA NÄIN:
Lisää takakappaleeseen 4 silmukkaa ja etukappaleeseen 4 silmukkaa (= lisää 2 silmukkaa ennen piirroksen A.1 mallikertaa /piirroksen A.2 mallikerran jälkeen): Toista tällaiset lisäykset joka 2.kerros 4 kertaa.
Lisää sitten takakappaleeseen 2 silmukkaa ja etukappaleeseen 2 silmukkaa (= lisää 1 silmukka ennen piirroksen A.1 mallikertaa /piirroksen A.2 mallikerran jälkeen): Toista tällaiset lisäykset joka 2.kerros 12 kertaa.

TEE LISÄYKSET HIHOISSA NÄIN:
Lisää kumpaankin hihaan 2 silmukkaa (= lisää 1 silmukka piirroksen A.1 mallikerran jälkeen/ennen piirroksen A.2 mallikertaa): Toista tällaiset lisäykset joka 2.kerros 14 kertaa, sitten joka 4.kerros kerran (= yhteensä 15 kertaa).

KOOT 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 VUOTTA:
TEE LISÄYKSET ETUKAPPALEESSA/TAKAKAPPALEESSA NÄIN:
Lisää takakappaleeseen 2 silmukkaa ja etukappaleeseen 2 silmukkaa (= lisää 1 silmukka ennen piirroksen A.1 mallikertaa /piirroksen A.2 mallikerran jälkeen): Toista tällaiset lisäykset joka 2.kerros 21-22-24-24-26 kertaa.

TEE LISÄYKSET HIHOISSA NÄIN:
Lisää kumpaankin hihaan 2 silmukkaa (= lisää 1 silmukka piirroksen A.1 mallikerran jälkeen/ennen piirroksen A.2 mallikertaa): Toista tällaiset lisäykset joka 2.kerros 11-12-12-12-12 kertaa, sitten joka 4.kerros 5-5-6-6-7 kertaa (yhteensä 16-17-18-18-19 kertaa).

KAIKKI KOOT:
Kun kaikki lisäykset on tehty, työssä on 212-224-236-248-252-264 silmukkaa. Neulo mallineuletta kuten aiemmin, kunnes työn pituus keskeltä takaa mitattuna on 13-15-15-17-17-18 cm. Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo ensimmäiset 31-33-35-37-38-40 silmukkaa (= puolikas takakappale), siirrä seuraavat 44-46-48-50-50-52 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 6-6-6-6-8-8 silmukkaa (= sivussa hihan alla), neulo seuraavat 62-66-70-74-76-80 silmukkaa (= etukappale), siirrä seuraavat 44-46-48-50-50-52 silmukkaa apulangalle hihaa varten, luo apulangan silmukoiden tilalle 6-6-6-6-8-8 silmukkaa (= sivussa hihan alla), neulo loput 31-33-35-37-38-40 silmukkaa (= puolikas takakappale). Neulo etu-/takakappale ja hihat erikseen. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 136-144-152-160-168-176 silmukkaa. Jatka neulomalla kaikilla silmukoilla sileää neuletta. Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 17-19-23-25-29-32 cm, neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 28-28-32-32-36-36 silmukkaa = 164-172-184-192-204-212 silmukkaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3,5 ja neulo 4 cm joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen.

HIHA:
Ota toisen sivun apulangalla odottavat silmukat lyhyelle pyöröpuikolle/sukkapuikoille nro 4, poimi lisäksi jokaisesta keskelle hihan alle luodusta 6-6-6-6-8-8 silmukasta 1 silmukka = 50-52-54-56-58-60 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka keskelle hihan alle. Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 3 cm, kavenna merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset 2-3-3-3½-3½-4 cm välein yhteensä 7-7-8-8-9-9 kertaa = 36-38-38-40-40-42 silmukkaa. Jatka sileää neuletta, kunnes hihan pituus on 19-22-26-30-35-39 cm. Neulo 1 kerros oikein ja lisää tasavälein 8-6-6-8-8-10 silmukkaa = 44-44-44-48-48-52 silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3,5 ja neulo 4 cm joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen. Hihan pituus jakokohdasta mitattuna on n. 23-26-30-34-39-43 cm. Neulo toinen hiha samoin.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 16.02.2018
Uusi langanmenkki 2 suurimmissa koissa: Garnstudion
DROPS MERINO EXTRA FINE (kuuluu lankaryhmään B):
300-300-300-350-400-400 g väriä 31, metsänvihreä

= siirrä 3 silmukkaa apupuikolle työn taakse, neulo 3 silmukkaa, neulo apupuikon 3 silmukkaa
= siirrä 3 silmukkaa apupuikolle työn eteen, neulo 3 silmukkaa, neulo apupuikon 3 silmukkaa

Shiva Gudrunsdatter Wollenberg 07.03.2019 - 12:43:

Pyha jeg er lidt forvirret, forstår jeg det korrekt, når jeg tager en m ud (på hveranden p) før og efter hver snoning? Eller er det 2 m? På forhånd tak.

DROPS Design 12.03.2019 kl. 09:05:

Hej, ja du tager ud på hver 2. omgang. I den mindste størrelse tager du 4 masker ud på både ryg og forstykke de første 4 gange. Men i de andre størrelser tager du 2 masker ud på både ryg og forstykke (altså 1 maske på hver side af alle snoninger - ialt 8 udtagninger) God fornøjelse!

Hend 03.02.2019 - 14:34:

Hello ...i'm doing the sweater back and forth and i'm at the stage after increases , where i'm having trouble with slipping the sleeve stitches as they are at the beginning of my row .. should i cut the yarn ? Is there any other way ? Thanks a lot.

DROPS Design 04.02.2019 kl. 12:33:

Dear Hend, you can then work 1 row over the sts on sleeve before slipping them on a thread. Happy knitting!

Hend 30.01.2019 - 14:31:

Hello.. can it be knitted back and forth NOT in the round ? Would there be any changes to the pattern ? Thanks in advance .

DROPS Design 30.01.2019 kl. 16:17:

Dear Hend, you will find here relevant informations for adjusting a pattern into straight needles. Happy knitting!

Maria Cavallaro 27.01.2019 - 16:30:

Vorrei sapere in che modo aumentare in maniera diversa sul davanti /dietro e sulle maniche Grazie

DROPS Design 27.01.2019 kl. 19:12:

Buonasera Maria, per gli aumenti deve seguire le indicazioni riportate per le diverse taglie: è spiegato come aumentare sul corpo e sulle maniche. Buon lavoro!

Ute 18.04.2018 - 21:01:

Ich möchte den schönen Pulli für einen kleinen Jungen stricken. Auf der Schemazeichnung schauts so aus, als wäre das Rückenteil ein wenig höher als das Vorderteil. Beide gleich hoch mag ich bei mir nicht. Aber nach der Anleitung ist das Vorder- und das Rückenteil gleich, oder irre ich mich? Danke für ein bißchen Hilfe.

DROPS Design 19.04.2018 kl. 09:33:

Liebe Ute, in diesem Modell werden beide Vorder- und Rückenteil gleich hoch. Einige verkürtzten Reihen für eine Erhöhung können Sie auch stricken, hier finden Sie einige Modellen mit Erhöhung von denen Sie sich inspirieren können. Viel Spaß beim stricken!

Emilie JOUBERT 02.02.2018 - 22:47:

Bonsoir, j'ai commandé 7 pelotes(350g) de merino extra fine, pour faire la taille 12 ans, comme préconisé, et j'ai pu tricoter le pull entier, sauf....une manche entière!!😱 mon échantillon est parfait et les dimensions du pull parfaites. Je vais devoir refaire une commande pour une pelote voire deux et payer le port...

DROPS Design 05.02.2018 kl. 08:50:

Bonjour Mme Joubert, merci pour l'information, nos stylistes vont vérifier de leur côté. Bon tricot!

Emilie JOUBERT 24.01.2018 - 18:48:

Bonjour, n'y aurait-il pas une faute au début de l'empiècement il est dit que l'on doit prendre les aig n 4 pour faire le col en côtes 2/2. ?? N'est-ce pas plutôt les aig 3,5?

DROPS Design 25.01.2018 kl. 08:10:

Bonjour Mme Joubert, les côtes du col se tricotent en 4, mais celles du bas du pull et des manches se tricotent en 3,5. Bon tricot!

Emilie JOUBERT 24.01.2018 - 18:22:

J'ai commandé le bleu forêt n°31 merino extra fine et la couleur ne correspond pas à ce que l'on voit sur cette photo, elle est en réalité (belle) mais beaucoup plus "terne". Un peu déçue... Même si ce n'est pas grave.

DROPS Design 25.01.2018 kl. 08:53:

Bonjour Mme Joubert, n'oubliez pas que les couleurs vont être différentes d'un écran à l'autre, et il peut y avoir également parfois des différentes en fonction du bain. Bon tricot!

Emilie JOUBERT 20.01.2018 - 18:13:

Je comprends que cela est pour la taille 2 ans, la 1ère consigne? J'avoue que le modèle est un peu confondant...

Emilie JOUBERT 20.01.2018 - 18:08:

Bonjour, Je ne comprends pas pourquoi il y a 2 consignes différentes d'augmentation pour les manches??? Merci! AUGMENTER........ 14 fois tous les 2 tours, puis 1 fois tous les 4 tours (= 15 fois au total). ….............….............. AUGMEnter ........11-12-12-12-12 fois tous les 2 tours, et 5-5-6-6-7 fois tous les 4 tours (16-17-18-18-19 fois au total).

DROPS Design 22.01.2018 kl. 09:25:

Bonjour Mme Joubert, pour que le pull ait la bonne forme, on augmente différemment pour le devant/pour le dos et pour les manches. En taille 2 ans, on va augmenter pour le devant et le dos: 2 m avant A.1/après A.2: 4 x tous les 2 tours puis 1 m avant A.1/après A.2: 12 x tous les 2 tours. En même temps, augmentez pour les manches: 1 m après A.1/avant A.2: 14 x tous les 2 tours et 1 x tous les 4 tours. Bon tricot!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 30-2