Seiland Socks by DROPS Design

Lapsen neulotut kuviolliset sukat. Koot 24-37. Työ neulotaan DROPS Merino Extra Fine -langasta.

DROPS Design: Malli me-039-bn
Lankaryhmä B
-----------------------------------------------------------
Koko: 24/25 - 26/28 - 29/31 - 32/34 - 35/37
Jalkapohjan pituus: 15-17-18-20-22 cm
Varren korkeus alas kantapäähän asti mitattuna: 14-15-16-17-18 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS MERINO EXTRA FINE (kuuluu lankaryhmään B):
50-100-100-100-100 g väriä 31, metsänvihreä
joka kokoon 50 g seuraavista väreistä:
väri 08, vaalea beige
väri 28, pohjanmeri
väri 30, sinapinkeltainen

Saat tämän mallin langat alkaen 15.20€. Lue lisää.
OHJEESEEN LIITTYVÄT TIEDOT:

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1-A.3. Katso halutun koon piirros. Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

KAVENNUSVINKKI 1:
Laske kuinka usein kerroksella kavennetaan seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 52 silmukkaa) ja jaa tämä luku kavennusten määrän kanssa (esim. 4) = 13.
Tässä esimerkissä neulotaan joka 12. ja joka 13.silmukka oikein yhteen.

KAVENNUSVINKKI 2:
Kavenna merkin molemmin puolin seuraavasti: Ennen merkkiä: Aloita 2 silmukan päässä merkistä ja neulo 2 silmukkaa oikein yhteen.
Merkin jälkeen: Nosta 1 silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli.

NEULOMISVINKKI (kantapää):
Tee kantapäästä ja kantapääkavennuksista vahvemmat, neulomalla kahdella langalla seuraavasti: Ota lanka sekä kerän sisältä että ulkoa ja neulo silmukka vuorotellen kummallakin langalla. Tällä tavoin kantapäästä tulee hieman paksumpi, ilman että neulotaan kaksinkertaisella langalla.

KANTAPÄÄKAVENNUKSET:
1.KERROS (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 5-6-7-8-8 silmukkaa, nosta seuraava silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli, käännä työ.
2.KERROS (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 5-6-7-8-8 silmukkaa, nosta seuraava silmukka nurin neulomatta, neulo 1 silmukka nurin, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli, käännä työ.
3.KERROS (= oikea puoli): Neulo kunnes jäljellä on 4-5-6-7-7 silmukkaa, nosta seuraava silmukka oikein neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli, käännä työ.
4.KERROS (= nurja puoli): Neulo kunnes jäljellä on 4-5-6-7-7 silmukkaa, nosta seuraava silmukka nurin neulomatta, neulo 1 silmukka nurin, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli, käännä työ.
Jatka kaventamista samalla tavalla, ja neulo niin että joka 2.kerroksella jäljellä olevien silmukoiden määrä vähenee yhdellä, ennen kuin nostat silmukan. Toista kavennukset kunnes jäljellä on 10-10-10-10-10 silmukkaa.
--------------------------------------------------------

SUKKA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla, ylhäältä alas.
Luo 44-44-48-52-52 silmukkaa sukkapuikoille nro 3,5 pohjanmeren värisellä langalla. Neulo 1 kerros oikein, jatka neulomalla joustinneuletta suljettuna neuleena (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Kun joustinneuleen pituus on 3 cm, neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 2-2-0-4-4 silmukkaa (lue KAVENNUSVINKKI 1) = 42-42-48-48-48 silmukkaa. Neulo sitten mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.1 mukaisesti (= 7-7-8-8-8 kpl 6 silmukan mallikertaa). TARKISTA NEULETIHEYS! Kavenna tasavälein piirrokseen A.1 nuolella 1 merkityllä kerroksella 2-2-0-0-0 silmukkaa = 40-40-48-48-48 silmukkaa. Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, neulo seuraava kerros näin:
KOOT 24/25 ja 26/28: Neulo mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.2B mukaisesti (= 4 kpl 10 silmukan mallikertaa).
KOOT 29/31, 32/34 ja 35/37: Neulo mallineuletta piirroksen A.2A mukaisesti (= 4 silmukkaa), neulo seuraavilla 40 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2B mukaisesti (= 4 kpl 10 silmukan mallikertaa) ja neulo lopuksi mallineuletta piirroksen A.2C mukaisesti (= 4 silmukkaa).
Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, neulo mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.3 mukaisesti (= 5-5-6-6-6 kpl 8 silmukan mallikertaa). Kavenna tasavälein piirrokseen A.3 nuolella 2 merkityllä kerroksella 4-0-4-0-0 silmukkaa = 36-40-44-48-48 silmukkaa. Kun olet neulonut piirroksen A.3 loppuun, jatka sileää neuletta metsänvihreällä langalla.
Kun työn pituus on 14-15-16-17-18 cm, jätä ensimmäiset 9-10-11-12-12 silmukkaa työhön kantapäätä varten, siirrä seuraavat 18-20-22-24-24 silmukkaa apulangalle (= keskellä jalan päällä) ja jätä loput 9-10-11-12-12 silmukkaa työhön kantapäätä varten. Lue NEULOMISVINKKI ja neulo tasona metsänvihreällä langalla kantapään 18-20-22-24-24 silmukalla 4½-4½-5½-5½-5½ cm sileää neuletta. Kiinnitä 1 merkki työn keskelle. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ!
Tee sitten KANTAPÄÄKAVENNUKSET (katso selitys yllä). Poimi tämän jälkeen kantalapun kummastakin reunasta 10-10-12-12-12 silmukkaa ja ota apulangalla odottavat silmukat takaisin työhön = 48-50-56-58-58 silmukkaa. Jatka sileää neuletta suljettuna neuleena metsänvihreällä langalla.
Kavenna SAMALLA kummassakin sivussa seuraavasti: Neulo ensimmäiset 2 silmukkaa keskellä jalan päällä olevien 18-20-22-24-24 silmukan jälkeen oikein yhteen ja neulo viimeiset 2 silmukkaa ennen keskellä jalan päällä olevia 18-20-22-24-24 silmukkaa kiertäen oikein yhteen. Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros yhteensä 6-6-8-8-8 kertaa = 36-38-40-42-42 silmukkaa. Neulo kunnes työn pituus kantapään merkistä mitattuna on 11-13-14-16-18 cm. Kiinnitä 1 merkki kumpaankin sivuun siten, että sekä keskellä jalan päällä että jalkapohjassa on 18-19-20-21-21 silmukkaa. Jatka sileää neuletta suljettuna neuleena ja kavenna SAMALLA kummankin merkin molemmin puolin 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI 2). Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros yhteensä 6-6-5-5-5 kertaa ja sitten jokaisella kerroksella yhteensä 0-0-2-2-2 kertaa = 12-14-12-14-14 silmukkaa jäljellä työssä. Neulo seuraavalla kerroksella kaikki silmukat pareittain oikein yhteen = 6-7-6-7-7 silmukkaa jäljellä työssä. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä lanka ja päättele langanpäät hyvin. Neulo toinen sukka samoin.

Piirros

= pohjanmeri
= vaalea beige
= sinapinkeltainen
= metsänvihreä
= kavennuskerros

Nathalie 26.04.2018 - 12:29:

Hej! Går dessa att sticka med magic loop?

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Children 30-6