DROPS / 65 / 20

DROPS 65-20 by DROPS Design

Kort DROPS bluse i Passion

Tags: bluser,

Størrelse: XS - S - M - L
Materialer: DROPS Passion fra Garnstudio
250-300-350-350 gr f.nr 2, lys beige

DROPS Pinde nr 8.

DROPS Passion DROPS Passion
60% Uld, 25% Viskose, 15% Polyamid

Strikkefasthed: Passion: 13 m x 18 p på p 8 og glatstrik = 10 x 10 cm. Husk pindenr er kun vejledende!

Strikketips: Garnet har en tendens til at sno sig når der strikkes, dette skal tvindes op undervejs for at resultatet skal blive optimalt.

Retstrik (frem og tilb): 1. p: Ret, 2. p: Ret.

Forstk: Læs Strikketips! Slå 54-58-62-66 m op (inkl 1 kantm i hver side til søm) på p 8 med lys beige. Strik 2 p retstrik, fortsæt med glatstrik, men 1 kantm i hver side strikkes i retstrik opover. Husk på strikkefastheden! Når arb måler 14-16-17-19 cm lukkes der af til ærmegab i hver side på hver 2. p: 2 m 1-1-1-2 gange, 1 m 2-3-4-3 gange = 46-48-50-52 m. Når arb måler 27-29-31-33 cm sættes de midterste 18-18-20-20 m på en tråd til hals. Videre lukkes der af mod halsen på hver 2. p: 2 m 2 gange, 1 m 3 gange = 7-8-8-9 m tilbage på skulderen. Luk løst af når arb måler 33-35-37-39 cm.

Ryg: Slå op og strik som forstykket. Luk af til ærmegab som på forstykket = 46-48-50-52 m. Når arb måler 32-34-36-38 cm lukkes de midterste 30-30-32-32 m af til hals. Videre lukkes der 1 m på næste p mod halsen. Luk løst af når arb måler 33-35-37-39 cm.

Ærme: Slå 34-34-36-36 m op (inkl 1 kantm i hver side til søm) på p 8 med lys beige. Strik 2 p retstrik og fortsæt med glatstrik med vrangen ud over alle m. Når arb måler 6 cm strikkes der færdig med glatstrik med retsiden ud - videre tages der 1 m ud i hver side: 6-6-6-6 gange på hver 8.-8.-7,5.-7,5. cm = 46-46-48-48 m. Når arb måler 52-51-50-49 cm lukkes der af til ærmekuppel i hver side på hver 2. p: 3 m 2-1-1-1 gange, 2 m 1-2-2-2 gange, 1 m 0-0-1-2 gange derefter 2 m i hver side til ærmet måler 58-58-58-58 cm. Luk løst af.

Montering: Sy højre skuldersøm sammen med maskesting. Saml ca 70-80 m op rundt i halsen (inklusiv m på tråden foran) på p 8 med lys beige - strik m op med 1 tråd for at overgangen mellem blusen og halsen skal blive så pæn som mulig. Strik glatstrik frem og tilbage i 7-7-8-8 cm. Strik 2 p retstrik, luk løst af. Sy venstre skuldersøm og langs halskanten. Sy ærmerne i. Sy ærme- og sidesømmene i ét indenfor 1 kantm.

Diagram

Kommentere opskrift DROPS 65-20