DROPS / 180 / 19

Goldenrod by DROPS Design

Souprava: čelenka, nákrčník a rukavice – palčáky s listovým vzorem pletené z příze DROPS Lima. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. li-080
Skupina přízí B
-----------------------------------------------------------
Na celou soupravu by byla spotřeba asi 250 g příze DROPS Lima – platí pro obě velikosti.
-----------------------------------------------------------

ČELENKA:
Velikost: S/M – M/L
Rozměry: Šířka: 12 cm. Obvod: 48-50 cm.
Materiál:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
50 g pro obě velikosti, barva č. 2923, žlutá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS JEHLICE č. 4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

Přízi na tento model můžete mít už za 350Kč. Více zde.
NÁKRČNÍK:
Velikost: S/M – M/L
Rozměry: Obvod horního okraje: 63-73 cm. Obvod dolního okraje: 69-80 cm. Výška: 20-22 cm.
Materiál:
DROPS LIMA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
100-150 g, barva č. 2923, žlutá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (40 nebo 60 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

RUKAVICE - PALČÁKY:
100 g pro obě velikosti, barva č. 2923, žlutá

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.3,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 22 ok a 30 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.3 na pružný lem – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 23 ok a 32 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

VROUBKOVÝ VZOR:
V řadách – čelenka: pleteme stále hladce, lícové i rubové řady. 1 vroubek = 2 řady hladce.
V kruhových řadách – nákrčník: pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace. 1 vroubek = 2 kruhové řady.

VZOR:
Čelenka: viz schéma A.1.
Nákrčník: viz schémata A.1 a A.2.
Rukavice: viz schémata A.1, A.3 a A.4.
Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (rukavice):
Přidáváme nahozením; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP - UJÍMÁNÍ (rukavice):
Ujímáme takto (začínáme 3 oka před značkou): 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.
----------------------------------------------------------

ČELENKA:
Pleteme v řadách a nakonec sešijeme.
Na jehlice č.4 nahodíme přízí Lima 26 ok a upleteme 1 VROUBEK – viz výše. Pokračujeme lícovou řadou takto: 2 oka vroubkovým vzorem, 1 oko obrace, vzor A.1 (= 20 ok), 1 oko obrace, 2 oka vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme až do výše 48-50 cm, pak upleteme 1 vroubek a všechna oka uzavřeme. Čelenku sešijeme.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici.
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme přízí Lima 132-154 ok a upleteme 2 VROUBKY – viz výše. Pokračujeme takto: *vzor A.1 (= 20 ok), 2 oka obrace*, *-* opakujeme až do konce kruhové řady (= 6-7 sekvencí vzoru A.1). V tomto rozvržení vzorů pokračujeme až do výše 18-20 cm. Pak pleteme namísto vzoru A.1 vzor A.2, 2 oka obrace pleteme stále jako dosud = 144-168 ok. Pak upleteme 2 vroubky a poté všechna oka hladce uzavřeme.
----------------------------------------------------------

RUKAVICE – PALČÁKY:

PRAVÁ RUKAVICE:
Na ponožkové jehlice č.3 nahodíme přízí Lima 46-50 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme takto: *2 oka obrace, 2 hladce*, *-* opakujeme nad následujícími 24-28 oky, pak vzor A.3 (= 20 ok) a 2 oka hladce.

Když je pružný lem vysoký 6 cm, převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.3,5. Následující kruhovou řadu pleteme takto: pleteme 24-28 ok lícovým žerzejem a SOUČASNĚ nad těmito oky ujmeme rovnoměrně 2 oka, pak vzor A.1 (= 20 ok) a 2 oka lícovým žerzejem = 44-48 ok.

V tomto rozvržení pokračujeme. Ve výši 13-14 cm začneme tvarovat klínek pro palec = přidáme 1 oko na obou stranách 1. oka v kruhové řadě – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ! Přidáváme na vnějších stranách vznikajícího klínu, a to v každé 2. kruhové řadě, celkem 5-6x = 54-60 ok. Pak odložíme 11-13 ok palce na pomocnou jehlici. Pleteme v kruhových řadách jako dříve a SOUČASNĚ nahodíme v následující kruhové řadě za oky palce 1 oko nové = 44-48 ok.

Když rukavice měří asi 23-25 cm (můžete si ji vyzkoušet a naměřit vhodnou výšku, do výsledných rozměrů nám zbývá doplést asi 4 cm výšky), upleteme namísto vzoru A.1 vzor A.4 = 42-46 ok.

Namísto vzoru A.4 pleteme pak lícovým žerzejem. Označíme si začátek kruhové řady a druhou značku vložíme za 21.-23. oko = boční strany. Nyní ujmeme na obou stranách obou značek 1 oko – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme v každé 2. kruhové řadě ještě 3x, pak ujímáme v každé kruhové řadě, celkem 3x = 14-18 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
Rukavice měří asi 27-29 cm.

PALEC:
Odložených 11-13 ok palce vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.3,5 a navíc k nim nabereme 4 oka z okraje z palcem = 15-17 ok. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Když je palec vysoký 4,5-5 cm (rukavici si můžete vyzkoušet a naměřit vhodnou výšku, do výsledných rozměrů nám zbývá doplést asi 0,5 cm výšky), spleteme v každé z následujících 2 kruhových řad vždy každá 2 oka hladce = 4-5 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.

LEVÁ RUKAVICE:
Nahodíme a pleteme stejně jako pravou rukavici, jen zrcadlově převrácenou – pro palec přidáváme na obou stranách 22.-24. oka v kruhové řadě.

= 3 oka spleteme hladce
= 1 oko sejmeme hladce, 2 oka spleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme

Laura Hämäläinen 09.09.2018 - 17:58:

Kaavioita ei näy. Lapasten koitan tehä mutta kuva kaaviota en löydä.

DROPS Design 11.09.2018 kl. 14:19:

Nyt piirrokset aukeavat.

BERENGUER 23.08.2017 - 09:49:

Vos explications sont géniales... et astucieuses. Un vrai guide pour toute tricoteuse ! Merci à vous pour ce travail. Cordialement - Lucie

OLIVON 01.07.2017 - 16:39:

Kit premier frimas à tricoter impérativement.

Angelika 04.06.2017 - 19:14:

Schöne Farbe, schönes Muster!

Přidejte komentář k návodu DROPS 180-19