DROPS / 180 / 13

Welcome Winter by DROPS Design

Souprava: čepice a nákrčník s růžičkovým vzorem pletené z příze DROPS Alaska.

DROPS Design: model č. x-427
Skupina přízí C nebo A + A
----------------------------------------------------------
Na celou soupravu je potřeba asi 300 g příze DROPS Alaska (platí pro všechny velikosti).
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Velikost: S/M – M/L – L/XL
Obvod hlavy: asi 54/56 - 56/58 - 58/60 cm

Materiál:
DROPS ALASKA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
150 g pro všechny velikosti, barva č. 03, světlá šedá
zbytek, barva č. 58, hořčicová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí C)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok a 22 řad lícovým řerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku. 5 růžiček = asi 10 cm na šířku.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 4,5 na lem – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 18 ok a 23 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Velikost: S - M - L
Rozměry: Výška: 26-29-31 cm Obvod: asi 60-68-76 cm
Materiál:
DROPS ALASKA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
150-200-200 g, barva č. 58, hořčicová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí C)" – viz link níže.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 cm) č. 5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok a 22 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku. 5 růžiček = asi 10 cm na šířku.

Komentáře (7)

100% vlna
od 60.00 Kč /50g
DROPS Alaska uni colour DROPS Alaska uni colour 60.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Alaska mix DROPS Alaska mix 60.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 360Kč. Více zde.

Viz schéma A.1. Pleteme-li tento vzor v kruhových řadách, bude lícová strana uvnitř dílu. Tj. čepici/nákrčník pleteme rubovou stranou ven a po dokončení je převrátíme na líc.
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Čepici pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici. Podle potřeby převedeme pleteninu na ponožkové jehlice.
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme hořčicovou přízí 92-100-108 ok a upleteme 1 kruhovou řadu pružným vzorem 2/2 (tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace). Pak přízi změníme na světlou šedou. Pokračujeme pružným vzorem až do výše 14 cm. Nyní upleteme 1 kruhovou řadu obrace a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 20 ok (ujímáme tedy každé zhruba 5. oko) = 72-80-88 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pleteninu pak převedeme na kruhovou jehlici č.5. Teď pleteme nad všemi oky růžičkový vzor – viz schéma A.1. Ve výši 25-26-27 cm začneme plést nad všemi oky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše a SOUČASNĚ v 1. kruhové řadě ujmeme rovnoměrně 8 ok. Toto ujímání opakujeme v každé 4. kruhové řadě, celkem 5-5-6x = 32-40-40 ok.
V každé z následujících 2 kruhových řad spleteme každá 2 oka hladce = 8-10-10 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme. Čepice je vysoká asi 31-32-34 cm. POZOR! Pamatujte na to, že čepici musíme nakonec převrátit naruby, aby se vzor dostal na lícovou stranu – teprve pak můžeme zapošít konce přízí.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici.
Na kruhovou jehlici č.5 nahodíme přízí Alaska 120-136-152 ok a upleteme 1 vroubek VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pak pleteme vzorem A.1 nad všemi oky. Ve výši 25-28-30 cm upleteme 1 vroubek, pak všechna oka uzavřeme. POZOR! Pamatujte na to, že nákrčník musíme nakonec převrátit naruby, aby se vzor dostal na lícovou stranu – teprve pak můžeme zapošít konce přízí.

= 1 oko rozpleteme na 3: jedno a to samé oko upleteme 1 hladce, 1 obrace a 1 hladce
= 3 oka spleteme obrace, přízi utáhneme

Dorota 23.10.2018 - 10:32:

Dobrý deň. Rada by som vedela, aký diagram je správny. V tomto návode máte pri A.1 uvedenú 1. radu 3 hladké, 1 obrátené, atď. Ale vo výukovom videu je 1. rada celá v obrátených okách. To je jediná vec, ktorá ma matie. Ďakujem. :)

Aude Lajudie 30.09.2018 - 11:57:

Bonjour, J'ai du mal à comprendre comment se font les diminutions au niveau du point mousse sur le bonnet : Faut il diminuer de 8 mailles tous les 4 tours 5 fois? Cela fait trop peu de diminutions!!! Merci

DROPS Design 01.10.2018 kl. 09:58:

Bonjour Mme Lajudie, vous diminuez 8 mailles, tricotez 3 tours sans diminuer et répétez ces 4 tours 5 fois au total = vous diminuez 5 fois 8 mailles soit 40 mailles au total, il reste 32-40 m (cf taille). Tricotez ensuite 2 tours en même temps, tricotez toutes les mailles ensemble 2 par 2 à l'end = il reste d'abord 16-20 m après le 1er tour puis 8-10 m après les 2ème tour. Bon tricot!

Veronica 17.03.2018 - 17:21:

Buongiorno nelle spiegazioni dello scaldacollo , raggiunti i 28 cm dite di lavorare 1 costa ed intrecciare, poi dite di cambiare i ferri lavorare 2 coste ed intrecciate, ma se intreccio dopo la prima costa non ho più maglie da lavorare, come si fa?

DROPS Design 17.03.2018 kl. 17:54:

Buonasera Veronica. Abbiamo corretto il testo. Buon lavoro!

Ylva Lundin 25.11.2017 - 18:05:

Hej Det står inte hur stor del av den 14 cm långa resårstickade delen som skall vikas upp. Vad rekommenderar ni?

DROPS Design 27.11.2017 kl. 17:34:

Du kan pröva att vika resåren dubbel, så att du får en tjock uppvikt kant.

Jessica Goux 23.11.2017 - 21:31:

Bonjour, Je viens de recevoir la laine pour tricoter cet ensemble. Il est indiqué de commencer en moutarde, mais sur la photo la couleur moutarde apparaît au milieu entre les cotes et le point fantaisie. Du coup je ne comprends pas. Y-a-t-il une technique pour "coudre" (plier en deux les cotes) de manière à ce que le point moutarde vienne s'intercaler entre les cotes et le point d'astrakan? Merci de m'éclairer.

DROPS Design 24.11.2017 kl. 08:46:

Bonjour Mme Goux, on monte bien les mailles en moutarde et on continue en gris clair. Quand le bonnet est terminé, on replie la bordure en côtes sur l'endroit, ainsi la rayure moutarde va apparaître à la jonction des côtes et du point d'astrakan. Bon tricot!

Laillet Lalita 17.09.2017 - 19:42:

Bonjour, Je tricote depuis peu et je n'ai jamais suivi un diagramme pour tricoter. Comment se lit t-il ? de bas en haut ? de haut en bas ? par ligne ?? Je suis perdue :) Merci de votre aide

DROPS Design 18.09.2017 kl. 09:17:

Bonjour Mme Laillet, vous trouverez plus d'explications sur les diagrammes ici, dans le cas présent, commencez en bas à droite du diagramme et lisez tous les rangs du diagramme de droite à gauche, car on tricote ici en rond. Bon tricot!

Irena 13.09.2017 - 15:45:

Chcę zrobić tę czapkę z włóczki Air. Czy powinnam robić podwójną nitką?

DROPS Design 13.09.2017 kl. 17:51:

Witaj Ireno, włóczka Air jest z tej samej grupy co Alaska, więc może być użyta w tym wzorze pojedynczo. Włóczki mają jednak różną długość w motku. Ja na wszelki wypadek wykonałabym próbkę zarówno w wersji pojedynczej jak i podwójnie. Powodzenia!

Přidejte komentář k návodu DROPS 180-13