DROPS Extra / 0-1364

Sweet Confit by DROPS Design

Pledd i perlestrikk, strikket i 4 tråder DROPS Fabel

DROPS Design: Modell nr fa-352
Garngruppe A + A + A + A eller E
----------------------------------------------------------
Mål: ca 82 x 132 cm.
Materialer:
DROPS FABEL fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
200 g farge 672, vinrød
200 g farge 901, godis
200 g farge 903, gul/rosa
200 g farge 911, piknik

DROPS RUNDPINNE (80 cm) NR 10 – eller den pinnen du må bruke for å få 9 masker og 15 pinner perlestrikk med 4 tråder på 10 cm i bredden og 10 cm i høyden.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: perlestrikk, type oppskrift: pledd,

1.pinne: * 1 rett, 1 vrang *, gjenta fra *-*.
2.pinne: Rett over vrang og vrang over rett.
Gjenta 2.pinne.
----------------------------------------------------------

PLEDD:
Arbeidet strikkes frem og tilbake på rundpinne.
Legg opp 74 masker på rundpinne 10 med 1 tråd av vinrød og godis + 2 tråder av gul/rosa og fun lilac (= 6 tråder).
Strikk videre med 1 tråd av hver farge (= 4 tråder) i PERLESTRIKK - se forklaring over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Strikk til garnet nesten tar slutt. Fell av med rett over rett og vrang over vrang med 6 tråder (f.eks 2 tråder av vinrød og godis + 1 tråd av gul/rosa og fun lilac). Pleddet måler ca 132 cm.