DROPS Extra / 0-1361

DROPS Extra 0-1361 by DROPS Design

Strikket og tovet sitteunderlag med striper i DROPS Eskimo

DROPS Design: Modell ee-588
Garngruppe E eller C + C
-----------------------------------------------------------
Mål før toving: ca 45 cm i bredden og 45 cm i høyden.
Mål etter toving: ca 34 cm i bredden og 34 cm i høyden.
Materialer:
DROPS ESKIMO fra Garnstudio (tilhører garngruppe E)
100 g f.nr 24, gul
100 g f.nr 02, sort
100 g f.nr 56, julerød
Eller bruk:
100 g f.nr 15, mørk blå
100 g f.nr 56, julerød
100 g f.nr 01, natur

DROPS RUNDPINNE (60 eller 80 cm) NR 9 – eller de pinnene du må bruke for å få 10 masker og 21 pinner rillestrikk på 10 cm i bredden og 10 cm i høyden før toving og ca 13 masker og 39 pinner rillestrikk på 10 cm i bredden og 10 cm i høyden etter toving.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: striper, tema: flagg, tips & hjelp: tovet, type oppskrift: sitteunderlag,

FARGEKOMBINASJON-1:
Strikk 15 cm med gul, 15 cm med julerød, fortsett med sort til ferdig mål.
NB: Bytt alltid farge i samme side.

FARGEKOMBINASJON-2:
Strikk 15 cm med julerød, 15 cm med natur, fortsett med mørk blå til ferdig mål.
NB: Bytt alltid farge i samme side.
----------------------------------------------------------

SITTEUNDERLAG MED STRIPER:
Arbeidet strikkes frem og tilbake på rundpinne.
Legg opp 45 m på rundpinne 9 med første farge (gul eller julerød) - LES FARGEKOMBINASJON-1 og FARGEKOMBINASJON-2, og strikk RILLER - se forklaring over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Fell av når arbeidet måler ca 45 cm.

TOVING:
Legg sitteunderlaget i vaskemaskinen med et vaskemiddel uten enzymer og optiske blekemidler. Vask på 40 grader med vanlig sentrifuge og uten forvask. Etterpå legges sitteunderlaget flatt og formes til riktig mål mens det ennå er vått. Senere vaskes sitteunderlaget som et ullplagg.