DROPS Extra / 0-1359

Be Still My Heart by DROPS Design

Heklede hjerter til Valentine i DROPS BabyMerino

DROPS Design: Modell bm-035
Garngruppe A
----------------------------------------------------------
Mål: Bredde: ca 4 cm. Høyde uten hempe: ca 3½ cm.
Materialer:
DROPS BABY MERINO fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
50 g farge 16, rød
50 g farge 08, cerise

1 hjerte veier ca 4 g.

DROPS HEKLENÅL NR 3 – eller den nålen du må bruke for å få 24 staver og 13 rader på 10 cm i bredden og 10 cm i høyden.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: dekorasjon, fest, jul, kjærlighet,

----------------------------------------------------------

HJERTE:
Start med heklenål 3 og cerise og hekle mønster etter diagram A.1. Luftmaskeringen og 1.omgang hekles i cerise og 2.omgang hekles med rød. HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN!
Klipp og fest tråden.

For at hjertene skal henge pent og være litt stive – kan de dyppes i sukkervann eller fargeløs brus og legges flat til tørk.

Diagram

= Hekle 4 luftmasker og sett de til en ring med 1 kjedemaske. Den sorte prikken er starten på omgangen
= 1 luftmaske
= 1 fastmaske om luftmaskebue
= 1 kjedemaske om luftmaskebue
= 1 stav om luftmaskebue
= Omgangen begynner med 3 luftmasker (erstatter 1.stav). Avslutt omgangen med 1 kjedemaske i 3.luftmaske på starten av omgangen
= Omgangen begynner med 1 kjedemaske i første stav, 1 luftmaske. Avslutt omgangen med 1 kjedemaske i 1.fastmaske på omgangen
= 18 luftmasker (= hempe)
= 1 halvstav om luftmaskebue