DROPS / 177 / 17

Naomi by DROPS Design

Pulovr se ¾ rukávem pletený z příze DROPS Brushed Alpaca Silk. Velikost: S - XXXL

Tagy: pulovry, tuniky, volný,

DROPS design: model č. as-071
Skupina přízí C nebo A + A
----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
200-200-200-250-250-300 g, barva č. 15, světlá tyrkysová

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 + 80 cm) č. 5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok a 24 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 + 80 cm) č. 4 na lemy – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 19 ok a 26 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

Komentáře (9)

77% alpaka, 23% hedvábí
od 51.00 Kč /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 51.00 Kč /25g
Přízi na tento model můžete mít už za 408Kč. Více zde.
VROUBKOVÝ VZOR (v kruhových řadách):
1 vroubek = 2 kruhové řady. Pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace.

VROUBKOVÝ VZOR (v řadách):
1 vroubek = 2 řady hladce.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Přidáváme uprostřed podpaží, takto – začínáme 1 oko před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
---------------------------------------------------------

PULOVR:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici až po průramky, pak pleteninu rozdělíme na přední a zadní díl a ty dopleteme v řadách odděleně.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.4 nahodíme přízí Brushed Alpaca Silk 204-216-234-252-270-282 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme takto: *3 oka lícovým žerzejem, 3 oka VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady. Takto pleteme lem do výše 8 cm. Pak pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.5. Upleteme 1 kruhovou řadu lícovým žerzejem a současně ujmeme rovnoměrně 20-20-22-24-22-26 ok = 184-196-212-228-248-256 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem. Ve výši 66-68-70-72-74-76 cm upleteme pouze prvních 92-98-106-114-124-128 ok, zbylých 92-98-106-114-124-128 ok odložíme na pomocnou jehlici.

PŘEDNÍ DÍL:
= 92-98-106-114-124-128 ok. Pleteme v řadách lícovým žerzejem. Ve výši 77-80-83-86-88-90 cm odložíme prostředních 22-22-24-24-26-26 ok na pomocnou jehlici (= průkrčník) a obě náramenice dopleteme odděleně. Průkrčník dále tvarujeme – uzavřeme na obou jeho stranách (vždy na začátku řady) 1x 2 oka a 2x 1 oko = zbývá 31-34-37-41-45-47 ok každé náramenice. Pokračujeme do výše 82-85-88-91-94-97 cm, pak upleteme 1 vroubek VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše – a poté všechna oka uzavřeme.

ZADNÍ DÍL:
= 92-98-106-114-124-128 ok. Pleteme v řadách lícovým žerzejem. Ve výši 81-85-88-91-94-96 cm uzavřeme prostředních 28-28-30-30-32-32 ok (= průkrčník) a obě náramenice dopleteme odděleně. V následující řadě uzavřeme na obou stranách průkrčníku ještě 1 oko = zbývá 31-34-37-41-45-47 ok každé náramenice. Pokračujeme do výše 82-85-88-91-94-97 cm, pak upleteme 1 vroubek a poté všechna oka uzavřeme

RUKÁV:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích. Podle potřeby převedeme pleteninu na kruhovou jehlici.
Na ponožkové jehlice č.4 nahodíme přízí Brushed Alpaca Silk 42-42-42-48-48-48 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme takto: *3 oka lícovým žerzejem, 3 oka VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady. Tímto pružným vzorem pleteme do výše 5 cm. Pak pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.5. Upleteme 1 kruhovou řadu lícovým žerzejem a současně ujmeme rovnoměrně 6-4-4-8-6-4 ok = 36-38-38-40-42-44 ok. Označíme si začátek kruhové řady = střed vnitřní strany rukávu, podpaží. Pleteme lícovým žerzejem a na obou stranách značky přidáme 1 oko - viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Tak to přidáváme vždy po 2,5-2-2-1,5-1,5-1,5 cm výšky, celkem 11-12-13-14-15-15x = 58-62-64-68-72-74 ok. Ve výši 34-33-32-31-29-29 cm všechna oka uzavřeme.

DOKONČENÍ:
Sešijeme náramenice. Vsadíme rukávy.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Krátkou kruhovou jehlicí č.4 nabereme z okraje průkrčníku asi 85-100 ok (včetně odložených ok z pomocné jehlice). Upleteme v kruhových řadách 2 vroubky a poté všechna oka hladce uzavřeme.

Schéma

Louise 09.10.2018 - 12:12:

Hej igen. Så jag kan behålla stickor nr 4 sålänge stickfastheten är densamma? Just denna tröja är ju en "oversized" modell och ska vara lite stor. Hur mycket större skulle den bli om jag stickar för löst?

Louise 09.10.2018 - 08:06:

Hej. Jag har precis startat på detta mönster. Måste jag byta till nr5 när jag är klar med resåren? Jag skulle gärna ha det lite tätare i själva tröjan då jag redan i resåren får intryck av att det kommer bli ganska "luftigt". Om jag håller mig till nr4, kommer det påverka resten av mönstret mycket? Tack för en bra sida!

DROPS Design 09.10.2018 kl. 10:49:

Hej Louise, stikca ett litet prov på 10 x 10 cm. Om du håller stickfastheten på 17m och 24 varv på 10 x 10 cm så får du måtten som är i måttskissen nederst i mönstret. Stickar du lösare får du inte så många maskor på 10 cm och då blir tröjan större än på måttskissen. Lycka till :)

Caroline Giddings 21.08.2017 - 06:25:

I'm worried that 4 x 50gm balls will not be enough to finish this pattern. I'm knitting the medium size.

DROPS Design 21.08.2017 kl. 09:45:

Hi Caroline, As long as your knitting tension is correct, the amounts of yarn given in the pattern will be enough to finish the jumper. Happy knitting!

Josette Boudreau 22.05.2017 - 14:02:

Merci beaucoup pour toute l'aide fournie.

Josette Boudreau 22.05.2017 - 12:52:

Merci beaucoup de l'info. Une dernière question: dans la section dos, on dit de rabattre l'encolure à 85 cm de hauteur et on dit aussi de continuer par la suite les épaules jusqu'à ce que l'ouvrage mesure 85 cm. Pouvez-vous m'indiquer lequel est ok. Merci pour tout et bon lundi

DROPS Design 22.05.2017 kl. 13:21:

Bonjour Mme Boudreau, cette information a été envoyée à nos stylistes pour qu'elle puisse être vérifiée. Je ferais l'encolure dos à 84 cm pour avoir 1 cm d'écart avec la hauteur totale comme en taille S. Bon tricot!

Josette Boudreau 21.05.2017 - 21:47:

Bonjour, pouvez-vous m'expliquer comment rabattre à l'encolure ? Je ne comprends pas le 2 fois une maille et 1 fois 2 mailles et ce à tous les rangs alors qu'on doit passer de 38 mailles à 34 mailles ce qui voudrait dire en 3 rangs seulement si je comprends bien. Pouvez-vous m'éclaircir ? De plus, est-ce ok que le devant et le dos ne soit pas de la même longueur (80 cm lors pour l'arrêt de mailles à l'avant et 85 cm pour le rabat du côté dos. Merci de m'aider, je suis pas mal embêtée.

DROPS Design 22.05.2017 kl. 09:27:

Bonjour Mme Boudreau, le dos et le devant ont la même longueur (= 85 cm en taille M), mais l'encolure devant se fait à 80 cm (plus échancrée) et celle du dos se fait plus haut. Pour l'encolure devant: tricotez 1 rang sur l'endroit et mettez les 22 m centrales en attente. Continuez l'épaule droite en rabattant côté encolure tous les 2 rangs: 1 x 2 m et 2 x 1 m et continuez jusqu'à 85 cm. Reprenez les m de l'épaule gauche et rabattez côté encolure tous les 2 rangs comme pour l'épaule droite. Bon tricot!

Evelyn Lygre 15.05.2017 - 02:17:

Jeg ønsker å strikke Naomi idobelt Lace garn. kan det bli et bra resultat?

DROPS Design 15.05.2017 kl. 07:49:

Hei Evelyn. DROPS Lace er et fantastisk garn, men det passer best til sjal og skjerf med hullmønster, da det skal blokkes/strekkes tilslutt for å få riktig fasong. Denne prosessen må også gjøres hver gang arbeidet vaskes. DROPS Lace vil heller ikke gi den «pusete» effekten som DROPS Brushed Alpaca Silk gir. Men om du absolutt vil strikke genseren i 2-tråder Lace, anbefaler jeg deg å strikke en prøvelapp, vaske og blokke den, for å se resultatet. God fornøyelse!

Abdelhafez Yolande 14.12.2016 - 11:59:

Vraiment très beau pull !

Abdelhafez Yolande 14.12.2016 - 11:57:

Vraiment très beau pull !

Přidejte komentář k návodu DROPS 177-17