DROPS Extra / 0-1300

Warm Water by DROPS Design

Heklet DROPS gryteklut i 3 tråder ”Paris” med fastmasker.

DROPS Design: Modell nr w-605
Garngruppe C + C + C
----------------------------------------------------------
Mål: 19 x 16 cm.
Materialer:
DROPS PARIS fra Garnstudio
50 g i hver av de følgende f.nr:
f.nr 17, natur
f.nr 100, light wash
f.nr 101, lys blå

DROPS HEKLENÅL NR 7 - eller den nålen du må bruke for å få 10 fm x 11 rader med 3 tråder på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: grytekluter, kjøkken,

Hver rad starter med 1 lm til å snu med.
----------------------------------------------------------

GRYTEKLUT:
Hekle 23 lm (inkl 1 lm til å snu med) med 1 tråd av hver farge (= 3 tråder) på nål 7. Hekle 1 fm i 2.lm fra nålen, hekle 1 fm i hver av de neste 3 lm, * hopp over 1 lm, 1 fm i hver av de neste 5 lm *, gjenta *-* 2 ganger til = 19 fm på raden. Fortsett frem og tilbake med 1 fm i hver fm - LES HEKLEINFO! HUSK PÅ HEKLEFASTHETEN! Når arb måler 15 cm hekles det slik på slutten av raden: Hekle 11 lm til hempe, snu, og hekle 1 fm i hver av de 19 fm. Klipp og fest tråden.
Hekle 1 gryteklut til på samme måte.