DROPS / 172 / 43

Eventide by DROPS Design

Settet består av: Strikket DROPS hals og lue i ”Big Delight” med fargemønster.

Stikkord: hals, luer, sett,

DROPS Design: Modell nr db-070
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
HALS:
Omkrets: 85 cm
Høyde: 35 cm
Materialer:
DROPS BIG DELIGHT fra Garnstudio
100 g f.nr 10, oliven/rust/plomme
100 g f.nr 15, lava

DROPS RUNDP (60 eller 80 cm) NR 6 – eller det p.nr du må bruke for å få 15 m x 19 p glstrikk på 10 x 10 cm.

100-100 g f.nr 10, oliven/rust/plomme
100-100 g f.nr 15, lava

DROPS SETTP OG RUNDP (40 cm) NR 5 – eller det p.nr du må bruke for å få 17 m x 22 p glstrikk på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 53.00 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 53.00 kr /100g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 212kr. Les mer.
MØNSTER:
1.omg (lava): * 1 rett, 1 vrang *, gjenta fra *-*
2.omg (oliven /rust/plomme): Rett
3.omg (lava): * 1 vrang, 1 rett *, gjenta fra *-*
4.omg (oliven /rust/plomme): Rett
----------------------------------------------------------

HALS:
Legg opp 144 m på rundp 6 med oliven/rust/plomme. Strikk MØNSTER – se forkl over til arb måler 35 cm. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Fell av.
---------------------------------------------------------

LUE
Arb strikkes rundt på rundp/settp. Legg opp 80-88 m med oliven/rust/plomme på liten rundp 5. Strikk 1 omg rett, deretter strikkes det vrbord 2 rett/ 2 vrang. Strikk vrbord i 4 cm, deretter strikkes det MØNSTER – se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler 19-20 cm (avpass slik at siste omg er strikket med lava), felles det 10 m jevnt fordelt, fell på hver 2.omg (hver gang det strikkes med oliven/rust/plomme) totalt 6 ganger = 20-28 m (bytt til settp ved behov). Strikk alle m sammen 2 og 2, klipp tråden og trekk den gjennom de resterende m og fest godt.

Maria Laura 27.05.2018 - 00:55:

Hola. Quisiera saber si tienen un video sobre el patron? Cada vez que tejo una hilera o vuelta tengo que cortar la lana? Y es reversible o tiene un derecho y un reves? Y cual es el derecho? Y si cada vez que corto la lana como la aseguro para que no se ne desarme el tejido? Muchisimas gracias!

DROPS Design 29.05.2018 kl. 12:10:

Hola Maria. Puedes subir los hilos hacia arriba según avanzas con la labor, en este caso no tienes que ni cortar ni asegurar los hilos sueltos. No es reversible, es diferente por derecho y por revés. Como trabajas en redondo siempre trabajas por el lado derecho, que mira hacia ti. El lado revés es el que se encuentra hacia dentro.

Cornelia Wankerl 24.03.2017 - 21:11:

Vielen Dank für Ihre schnelle und hilfreiche Antwort; liebe Grüße.

Cornelia Wankerl 09.03.2017 - 22:34:

Hallo, wie viel Gramm Wolle benötige ich sowohl für die Mütze als auch für den Kragenschal, wenn ich diese Modelle mit dem angegebenem Muster, jedoch nicht zweifarbig sondern nur einfarbig stricken möchte?

DROPS Design 10.03.2017 kl. 08:54:

Liebe Frau Wankerl, dieses Muster wird schöner wenn zweifarbig gestrickt, Sets mit einfarbigem Perlmuster können Sie hier finden. Viel Spaß beim stricken!

Irini Karistinos 23.11.2016 - 18:03:

De kleuren vallen heel anders uit dan op het plaatje klopt dat?

DROPS Design 24.11.2016 kl. 11:38:

Hoi Irina. Dat kan - Elke bol DROPS Big Delight is uniek (de kleurverloop). Je krijgt wel de kleuren zoals op de foto, maar de verloop (volgorde) kan variëren. Daarbij kan er verschil zijn tussen een foto op de pc (licht/donker instellingen op pc) en in het echt

Tina Rydell 14.10.2016 - 22:01:

Dejligt sæt. Har I andre forslag til farvekombinationer? Hvad ville brombær gå godt med? Er der noget med lyse områder man skal tænke ind fx oppe i pullen? Tak og Vh Tina

DROPS Design 17.10.2016 kl. 16:41:

Hej Tina. Tag en snak med din DROPS butik om den bedste kombination. De kan hjaelpe - og vise dig - de bedste kombinationer. Jeg kan desvaerre ikke hjaelpe dig her. God fornöjelse med det.

Nicole FORTIN 23.07.2016 - 19:51:

Bonjour, Le snood se tricote à plat , pas en rond ? merci

DROPS Design 25.07.2016 kl. 09:01:

Bonjour Mme Fortin, le tour de cou se tricote bien en rond en répétant les 4 tours du point fantaisie. Bon tricot!

Kommentér oppskrift DROPS 172-43