DROPS Extra / 0-1245

Touch of Gold by DROPS Design

DROPS Pääsiäinen: Naisen ja miehen neulotut ja huovutetut DROPS käsineet ”Alaska”-langasta.

DROPS Design: Malli nro x-413
Lankaryhmä C tai A + A
----------------------------------------------------------
Koko: Nainen (Mies): S/M - M/L - L/XL (S/M - L/XL)
Koko pituus ennen huovutusta: 38-40-44 (44-46) cm.
Koko pituus huovutuksen jälkeen: 28-30-33 (33-35) cm.
Pituus peukaloaukosta ennen huovutusta: 17-17-19 (19-20) cm.
Pituus peukaloaukosta huovutuksen jälkeen: 11-11-12 (12-13) cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ALASKA:
joka kokoon 150 g nro 58, sinapinkeltainen
joka kokoon 50 g nro 02, luonnonvalkoinen
joka kokoon 50 g nro 03, vaaleanharmaa

HUOM: Mikäli neulot yksiväriset käsineet tarvitset joka kokoon 200 grammaa Alaska-lankaa.

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 5,5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: Ennen huovutusta: 16 s x 20 krs sileää neuletta puikoilla nro 5,5 = 10 x 10 cm.
MUUT TARVIKKEET: 2 hakaneulaa huovutukseen.

100% villaa
alkaen 2.40 € /50g
DROPS Alaska uni colour DROPS Alaska uni colour 2.40 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Alaska mix DROPS Alaska mix 2.40 € /50g
Katso ruutupiirros A.1 (kts. halutun koon piirros: 22-22-24 (24-24s)). Mallineule neulotaan sileänä neuleena.

LISÄYSVINKKI:
Lisää 1 s neulomalla samaan s:aan 2 s.
----------------------------------------------------------

KÄSINE:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla Alaska-langalla. Luo 52-52-56 (56-56) s sukkapuikoille nro 5,5 vaaleanharmaalla langalla. Koko käsine neulotaan sileänä neuleena. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 5-6-7 (7-8) cm, neulo MALLINEULETTA (kts. selitys yllä) suljettuna neuleena piirroksen A.1 mukaisesti ja kavenna SAMALLA piirroksen 5. krs:lla tasavälein 8 s (kavenna neulomalla 2 s oikein yhteen) = 44-44-48 (48-48) s. Kun olet neulonut piirroksen loppuun, jatka neulomista sinapinkeltaisella langalla ja kavenna SAMALLA ensimmäisellä krs:lla tasavälein 6-6-8 (8-6) s = 38-38-40 (40-42) s. Kun työn pituus on 15-16-17 (17-18) cm, kiinnitä 1 merkki krs:n 19.-19.-20. (20.-21.) s:aan (peukalokiila alkaa tästä). Lisää sitten merkityn s:n molemmin puolin 1 s (LUE LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset aiemmin lisättyjen silmukoiden ulkopuolella joka 2. krs vielä 3-3-4 (4-4) kertaa = 46-46-50 (50-52) s. Kun olet tehnyt viimeisen lisäyskerroksen, siirrä lisätyt s:t + merkitty s + 1 s näiden silmukoiden molemmin puolin apulangalle peukaloa varten = 11-11-13 (13-13) s peukalokiilassa. Luo apulangan silmukoiden tilalle 3 s = 38-38-40 (40-42) s. Työn pituus on n. 21-23-25 (25-26) cm. Jatka neulomalla kaikilla silmukoilla sileää neuletta suljettuna neuleena. Kun työn pituus on 36-38-42 (42-44) cm, neulo kaikki s:t pareittain yhteen = 19-19-20 (20-21) s. Kun työn pituus on 38-40-44 (44-46) cm, neulo kaikki s:t uudestaan pareittain yhteen (mikäli s-luku on pariton, viimeinen s neulotaan oikein) = 10-10-10 (10-11) s jäljellä työssä. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

PEUKALO:
Ota apulangalla odottavat 11-11-13 (13-13) s sukkapuikoille nro 5,5 ja poimi peukalokiilan takareunasta 5 s = 16-16-18 (18-18) s. Neulo sileää neuletta suljettuna neuleena. Kun peukalon pituus peukalo-aukosta mitattuna on n. 6-6-6½ (6½-7) cm, kavenna tasavälein 4-4-6 (6-6) s (kavenna neulomalla 2 s oikein yhteen) = 12 s. Neulo 2 krs. Kavenna seuraavalla krs:lla tasavälein 4 s = 8 s. Kun työn pituus on 8½-8½-9 (9-9½) cm, neulo kaikki s:t pareittain yhteen = 4 s. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin.

Neulo toinen käsine samoin.

HUOVUTUS:
Käännä käsineiden nurja puoli ulospäin ja työnnä pieni muovipussi peukalon sisään. Kiinnitä muovipussi hakaneulella. HUOM: Kiinnitä neula pystysuoraan alas kohti peukalon kärkeä, jotta neula voidaan helpommin poistaa huovutuksen jälkeen. Käännä käsineen oikea puoli ulospäin. Tällä tavoin peukalo ei huovu yhteen.
Laita sitten käsineet pesukoneeseen ja käytä pesuainetta ilman entsyymejä ja optisia valkaisuaineita. Aseta kone 40 asteen pesuohjelmalle, tavallinen linkous, ei esipesua. Pesun jälkeen käsineet venytetään oikean kokoisiksi niiden vielä ollessa märät. Jatkossa käsineet pestään samoin kuin villavaatteet.

= kavennuskrs

Marie Nilsson 29.11.2018 - 19:58:

X-413 modell vantar i Alaska garn Det står i mönstret att man skall avmaska vid 36cm på stolek S/M stämmer det?

DROPS Design 30.11.2018 kl. 14:27:

Hei Marie. Når arbeidet måler 36 cm skal du strikke 2 og 2 masker sammen, når arbeidet måler 38 cm feller du av. God fornøyelse.

Marie-Andrée Benoit 26.09.2018 - 21:45:

Bonjour,\r\nC\'est pour les moufles Touch of Gold. Pour faire le pouce, c\'est écrit \"Augmenter ensuite une maille de chaque coté de la maille avec le marqueur, répéter ces augmentations de part et d\'autres des augmentations encore 4fois tous les 2 tours.

DROPS Design 27.09.2018 kl. 08:25:

Bonjour Mme Benoît, cette vidéo montre comment tricoter le pouce d'une moufle - suivez bien les indications du modèle avec le nombre d'augmentations etc. à faire, la vidéo montre juste la technique. Bon tricot!

Debbie 06.12.2017 - 04:05:

I cannot figure out how to do the thumb gusset even with the help of the two videos that are available. Can you help me with this. I just need clearer instructions on where to increase in each row.

DROPS Design 06.12.2017 kl. 09:41:

Dear Debbie, you increase first on each side of st with marker: inc, st with marker, inc. On next inc row, increase on either side of these 3 sts: inc, K1, st with marker, K1, inc, then on next increase row work: inc, K2, st with marker, K2, inc, repeat these inc until there will be 11-13 sts (see size) for thumb, ie last increase will be: inc, K4-5, st with marker, K4-5, inc = 11-13 sts for thumb. Happy knitting!

Maria Moreira 10.12.2016 - 19:50:

Boa tarde Venho pedir ajuda do seguinte; há possibilidade de obter um vídeo de como apanhar malhas caídas no ponto inglês. Obrigada Maria

DROPS Design 12.12.2016 kl. 12:05:

Bom dia, Esteja atenta aos próximos vídeos. Pode ser que haja algum que ensine a apanhar malhas caídas no ponto inglês. Bom tricô!

Maria Moreira 10.12.2016 - 19:48:

Boa tarde Venha pedir ajuda do seguinte; há possibilidade de obter um vídeo de como apanhar malhas caídas no ponto inglês. Obrigada Maria

DROPS Design 12.12.2016 kl. 12:04:

Bom dia, Esteja atenta aos próximos vídeos. Pode ser que haja algum que ensine a apanhar malhas caídas no ponto inglês. Bom tricô!

Selam 11.03.2016 - 23:27:

If i were to use big merino as alternstive yarn could it be felted?

DROPS Design 12.03.2016 kl. 17:30:

Dear Selam, Big Merino is superwash treated, so that it cannot be used as an alternative for a felted pattern - Read more about felting here. Happy knitting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-1245