DROPS / 165 / 39

Dancing Leaves by DROPS Design

Sættet består af: Strikket DROPS hue i ”Merino Extra Fine” med snoninger og bladmønster og strikket hals med bladmønster.

DROPS Design: Model nr me-082
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
HUE:
Størrelse: one-size
Passer hovedmål: ca 56/ 58 cm
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio
150 g f.nr 22, lys lilla

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 cm) nr 3,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 22 m x 30 p glatstrik på 10 x 10 cm.

HALS:
Omkreds: ca 70 cm
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio
150 g f.nr 22, lys lilla

DROPS RUNDP (60 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Se diag A.1 til A.5. A.1 til A.4 gælder huen, A.5 gælder halsen.
----------------------------------------------------------

HUE:
Huen strikkes ovenfra og ned, først på strømpep, gå over til rundp når det er nok m.
Slå 8 m op på strømpep 3,5 med Merino Extra Fine.
1.OMG: * 1 ret, slå om *, gentag fra *-* 8 gange = 16 m.
2.OMG: Strik ret (omslagen strikkes drejet for at undgå hul).
3.OMG: 1 ret, * 1 ret, slå om *, gentag fra *-* 14 gange, 1 ret = 30 m.
4.OMG: Strik ret (omslagen strikkes drejet).
5.OMG: Strik * A.1 (= 1 m), strik A.2 (= 4 m) *, gentag fra *-* 6 gange. Fortsæt med dette mønster opover.

Når A.1 og A.2 er strikket 1 gang i højden er der 108 m på omg. Strik 1 omg ret og 1 omg vrang, luk af på næste omg. brug nål og tråd, sy hullet sammen på toppen af huen. Stram tråden og sy godt fast.
----------------------------------------------------------

HALS:
Slå 144 m op på rundp 4 med Merino Extra Fine. Strik 1 omg vrang, 1 omg ret og 1 omg vrang, Derefter strikkes A.5 (= 4 rapporter i bredden). Fortsæt til arb måler 30 cm, Afslut efter 5., 13., 21., eller 29. række. Strik 1 omg vrang, 1 omg ret, 1 omg vrang og luk af med ret.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Opdateret online: 01.09.2015
Nyt diagram A.2 (omg 9)
Opdateret online: 18.09.2015
Rettelse: ... Når A.1 og A.2 er strikket 1 gang i højden er der 108 m på omg...

= tag 1 m løs af p, 2 ret sammen, løft den løse m over
= sæt 2 m på hj.p foran arb, 2 ret, 2 ret fra hj.p
= sæt 2 m på hj.p foran arb, 2 ret sammen, 1 m ret, 2 ret fra hj.p
= sæt 2 m på hj.p foran arb, strik 2 m i hver af de 2 næste m, 2 ret fra hj.p
= fortsæt med A.3
= fortsæt med A.4

Kommentarer (41)

Skriv din kommentar her!

Verena 09.10.2018 - 14:28:

Meine Frage betrifft die Mütze. Gemäss dem Bild werden die Umschläge in den Blättern nicht verschränkt abgestrickt, sodass Löcher entstehen. Aber alle anderen Umschläge werden verschränkt abgestrickt, damit keine Löcher entstehen? In den Diagrammen wird die unterschiedlich Bearbeitung der Umschläge nicht ersichtlich, oder übersehe ich hier etwas?

DROPS Design 09.10.2018 kl. 14:34:

Liebe Verena, die Umschläge stricken Sie wie im Diagram (= Löcher), wenn Sie die Löcher nur in der Mitte des Blätters möchten, können Sie alle andere verschränkt stricken. Viel Spaß beim stricken!

Daria 23.09.2018 - 13:13:

Quando si arriva al giro 35 , si lavora il diagramma A1 , A2 poi A4 (come indicato dalla stella) ed infine il diagramma A3? Oppure si deve seguire la sequenza A1-A2-A3-A4?

DROPS Design 23.09.2018 kl. 22:23:

Buonasera Daria. La sequenza diventa: A1, A2, A4 e A3. Buon lavoro!

Christine R 18.06.2018 - 15:14:

Is this pattern available as written instructions instead of having to follow graphs.

DROPS Design 19.06.2018 kl. 08:01:

Dear C hristine R., this pattern is only available with diagrams: start reading diagrams from the bottom corner on the right side and read every round from the right towards the left. Happy knitting!

Skopa Effi 13.01.2018 - 21:00:

I have knitted the jacket Andromeda Drops 175/14 and now i am knitting the hat : Dancing Leaves Drops/165/39 . I have a problem with YOs. are they worked all twisted or not ? i am knitting now the 10 round diagram A1

DROPS Design 13.01.2018 kl. 21:15:

Dear Skopa, when you start knitting the hat the yarnovers are knitted twisted in teh second and fourth row, while the yarnovers made according to the A.1 and A.2 diagrams are not twisted, so they make holes and are a part of the lace pattern. Happy Knitting!

Mamie86 12.03.2017 - 01:36:

J'ai déjà imprimé à plusieurs reprises vos modèles tous plus beaux les uns que les autres,mais là je suis ennuyée car cela ne m'imprime que les explications mais pas les diagrammes.Que se passe-t-il?

DROPS Design 13.03.2017 kl. 10:41:

Bonjour Mamie86, vérifiez bien les paramètres de votre imprimante pour qu'elle imprime toutes les pages, les diagrammes se trouvent aux pages 3,4 et 5. Bon tricot!

Monica Mignani 14.11.2016 - 17:43:

Buonasera.... lavorando con i ferri dritti i ferri pari come vanno lavorati? grazie per l'attenzione....

DROPS Design 14.11.2016 kl. 18:39:

Buongiorno Monica. Lavorando avanti e indietro, il quadratino bianco lo lavora a dir sul diritto e a rov sul rovescio. Il quadratino con il trattino lo lavora a rov sul diritto e a dir sul rovescio. Buon lavoro!

Karen Hartvig Nielsen 01.11.2016 - 01:20:

I see the black circle that indicates time to add A3 into the pattern. My question: after adding A3 (so it works right to left, A1, A2, A3), does the knitter continue this 3 part sequence until the STAR is reached and then add A4 to the sequence? This seems to be what the pattern is asking for, yet the pattern goes away if one does this. The video doesn't clearly (at least to me) indicate this part. Thank you!

DROPS Design 01.11.2016 kl. 12:27:

Dear Mrs Nielsen, that's correct, you first work A.1,A.2 - then from black dot: A.1, A.2,A.3 then from star: A.1,A.2,A.4,A.3. Happy knitting!

Eva 21.10.2016 - 21:15:

Det är förvirrande att mönstren A3 och A4 inte nämns i beskrivningen! Nu står det "När A.1 och A.2 har stickats 1 gång på höjden är det 108 m på v. Sticka 1 v rätt och 1 v avigt, maska av på nästa v." Förslag: "När A.1 och A.2 (med övergång till A.3 och A.4) har stickats 1 gång på höjden är det 108 m på v. Sticka 1 v rätt och 1 v avigt, maska av på nästa v." Eva

Sanna Rosendahl 30.09.2016 - 11:44:

De första varven står det att man ska vrida omslagen för att undvika hål. Ska detta göras sen i hela mönstret eller ska det bli hål sen? Tack!

DROPS Design 30.09.2016 kl. 14:00:

Hej Sanne. Ja, det skal du fortsaette med - men IKKE naar du strikker A.1/A.2 - omslagene i mönstret skal lave huller

Melanie 19.09.2016 - 11:35:

Ich habe eben erst entdeckt, dass ich ab Reihe 25/26 etwas falsch gestrickt habe. Die Zöpfe gingen da auseinander. Wie muss ich dort weiter stricken damit die Zöpfe zusammen bleiben, bzw gut aussehen?

DROPS Design 19.09.2016 kl. 11:52:

Liebe Melanie, die Zöpfe müssen immer die gleiche sein (= 2 M vor die Arbeit..) aber wenn Sie zu wenige M haben, dann sollen Sie zunehmen (= siehe 9. Zeichen = 15. R in A.2) und wenn Sie zuviel Maschen haben, dann müssen Sie abenehmen (siehe 8. Zeichen = 27. R in A.1).

Kommentere opskrift DROPS 165-39