DROPS / 159 / 29

Angela by DROPS Design

Strikket DROPS genser i ”Muskat” med hullmønster og raglan. Str S - XXXL.

  • Angela / DROPS 159-29 - Strikket DROPS genser i ”Muskat” med hullmønster og raglan. Str S - XXXL.
  • Angela / DROPS 159-29 - Strikket DROPS genser i ”Muskat” med hullmønster og raglan. Str S - XXXL.
DROPS Design: Modell nr r-669
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
450-500-550-600-650-750 g f.nr 07, lys gul

DROPS SETTP OG RUNDP (60 og 80 cm) NR 4 – eller det p.nr du må bruke for å få 21 m x 28 p glstrikk eller 24 m x 28 p mønster på 10 x 10 cm.
DROPS SETTP OG RUNDP (40 og 80 cm) NR 3,5 – til riller
----------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------

100% Bomull
fra 22.00 kr /50g
DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 22.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 198kr. Les mer.

Det felles 2 m i hver overgang mellom bol og ermer.
Fell slik:
Start 3 m før merket og strikk slik: 2 rett sammen, 2 rett (merket sitter midt mellom disse 2 m), ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes rett, 1 rett, løft den løse m over.
----------------------------------------------------------

GENSER:
Arb strikkes rundt på rundp.
Legg opp 184-200-216-240-264-288 m på rundp 3,5 med Muskat. Strikk 2 RILLER - se forkl over. Bytt til rundp 4. Sett 2 merketråder i arb, en på beg av omg, og en etter 92-100-108-120-132-144 m. Fortsett med glstrikk. Når arb måler 6 cm felles det 1 m på hver side av merketrådene, gjenta fellingen på hver 7.-7.-8.-8.-9.-9.cm 3 ganger til = 168-184-200-224-248-272 m. Når arb måler 31-32-33-34-35-36 cm felles det til 4 m på hver side av hver merketråd til ermhull (= 8 m i hver side). Det er nå 76-84-92-104-116-128 m på bakstk og på forstk.

ERME:
Arb strikkes rundt på settp. Legg opp 56-58-60-62-64-66 m på settp 3,5 med Muskat. Strikk 2 riller. Bytt til settp 4. Sett 1 merketråd på beg av omg. Videre strikkes det slik: 5-6-7-8-9-10 m vr, A.1 (=21 m) 2 ganger, strikk de 4 første m i A.1, 5-6-7-8-9-10 m vr. Fortsett dette mønsteret oppover, SAMTIDIG når arb måler 8 cm økes det 1 m på hver side av merketråden. Øk på hver 3.-2 ½.-2½.-2.-2.-2.cm totalt 15-16-17-18-19-20 ganger = 86-90-94-98-102-106 m. De økte m strikkes i vr. Når arb måler 52-52-51-51-50-50 cm (NB! Kortere mål i de større str pga lengre ermtopp og bredere skuldervidde) felles det 4 m på hver side av merketråden = 78-82-86-90-94-98 m. Legg arb til side og strikk 1 erme til.

BÆRESTK:
Sett ermene inn på samme rundp som bolen der det er felt m til ermhull = 308-332-356-388-420-452 m. Sett 1 merke i alle overgangene mellom bolen og ermene (= 4 merker). Fortsett med glstrikk over m på bolen og mønster og vr som før på ermet, SAMTIDIG på neste omg starter fellingen til RAGLAN – se forkl over (= 8 m felt). Gjenta fellingene på hver 2.omg 20-21-22-22-23-24 ganger til og deretter på hver omg 3-4-5-7-8-9 ganger, siste gang det felles til raglan felles det også 8 m jevnt fordelt over A.1 på hvert erme. Etter alle fellinger til raglan er det 108-116-124-140-156-172 m tilbake på p. Bytt til liten rundp 3,5. Strikk 2 riller, SAMTIDIG som det på første omg felles 8-14-18-28-40-52 m jevnt fordelt = 100-102-106-112-116-120 m. Fell av.

MONTERING: Sy åpningen under ermene.

Diagram

symbols = rett
symbols = vrang
symbols = 3 m rett sammen
symbols = 3 m vridd rett sammen
symbols = 1 kast mellom 2 m
symbols = sett 2 m på hj.p bak arb, 2 r, 2 r fra hj.p

Kommentarer / Spørsmål (40)

country flag Amandine 08.01.2021 - 20:37:

Bonjour, pourriez-vous m'expliquer comment faire les mailles torses? Je vous remercie

user icon DROPS Design 11.01.2021 kl. 07:35:

Bonjour Amandine, une maille torse se tricote dans le brin arrière au lieu du brin avant, cette vidéo montre comment tricoter le diagramme A.1 et donc les 3 mailles ensemble torse à l'endroit (que vous pouvez retrouver ici, en vidéo également). Bon tricot!

country flag Britten 16.07.2020 - 21:30:

Jag har en fråga om raglanminskningen. Hur gör man då fram och bakstycket ska stickas rätt men under ärmarna är det aviga maskor, eftersom ärmmönstret börjar och slutar med avigt?

user icon DROPS Design 04.08.2020 kl. 11:02:

Hej Britten, raglanminskningen strikkes altid som forklaret under RAGLAN øverst i mönstret. Lycka till :)

country flag Manon 11.05.2020 - 03:26:

Bonjour, j'aimerais allonger le pull à quel moment me conseillez vous de le faire? Merci

user icon DROPS Design 11.05.2020 kl. 10:34:

Bonjour Manon, vous pouvez probablement l'allonger avant de rabattre les mailles des emmanchures, ajustez l'espacement des diminutions en fonction de la hauteur choisie. Votre magasin pourra vous apporter toute l'assistance personnelle nécessaire, même par mail ou téléphone. Bon tricot!

country flag Elisabeth Grahn 07.05.2020 - 15:41:

Jag förstår inte hur man ska sticka tröjan då man ska föra över alla maskor tillsammans, dvs då ärmarna och mittenpartiet ska föras i hop till ett ok och stickas klart. Det funkar Inge bra för mig! Känns som jag inte kan färdigställa tröjan. Det blir för trångt att sticka allt på en och samma rundsticka!! Hur är det tänkt?

user icon DROPS Design 08.05.2020 kl. 07:43:

Hej. Det är tänkt att du ska sätta in alla maskor på en och samma rundsticka. Det kan bli lite trångt i övergångarna de första varven, du kan ev. använda en extra sticka där om du tycker det underlättar. Mvh DROPS Design

country flag Marit Tvervåg 19.09.2019 - 12:07:

Hei! Det står at 8 masker skal felles over A1 øverst på armen. Nå gjentas A1 to ganger på armen, skal det da felles 8 masker over hver mønsterrapport?

user icon DROPS Design 02.10.2019 kl. 11:46:

Hej Marit, Du skal felle 8 masker jævnt fordelt på hvert ærme. God fornøjelse!

country flag Guez Gilda 31.07.2019 - 19:53:

Bonjour, je ne sais pas tricoter en circulaire. serait-il possible d'avoir ce modèle en aiguilles droites ? Dos et devant pour les manches je sais tricoter sur aiguilles doubles pointes mais du coup il faudrait l'explication pour les diminutions du raglan Merci beaucoup pour votre réponse

user icon DROPS Design 01.08.2019 kl. 21:57:

Bonjour! Regardez la lecon qui traite de ce sujet: ICI. Bon tricot!

country flag Petra Epperlein 22.05.2019 - 07:04:

Hallo, habe den Pullover fast fertig, komme nun aber nicht weiter. Ich habe wie beschrieben für Größe S die 20 Raglanabnahmen gestrickt, nun heißt es: dann in jeder Rd. 3 x arbeiten - pro Rd. sind es doch 4 Raglanabnahmen, wie ist das gemeint? Vielen Dank und liebe Grüße

user icon DROPS Design 22.05.2019 kl. 09:26:

Liebe Frau Epperlein, für Größe S muss man insgesamt 21 x in jeder 2. Runde abnehmen (= die erklärte Abnahme + 20 weitere Mal), dann nehmen Sie wie zuvor ab, aber in jeder 3. Runde (= noch 3 Runde stricken gleichzeitig nehmen Sie für den Raglan bei jeder dieser 3 Runde wie zuvort ab). Viel Spaß beim stricken!

country flag Vibeke Røsvik 18.05.2019 - 15:10:

Strikker denne i størrelse L, men er tom for garn før genseren er ferdig... Vanvittig irriterende! Dere bør vurdere å øke mengde garn i oppskriften.

country flag Encolurette 07.06.2018 - 18:12:

Bonjour, Le patron de ce pull semble indiquer, comme tous les patrons de pulls raglan que j'ai vus sur votre site, que l'encolure devant est plus échancrée que dans le dos. Mais je n'arrive pas à comprendre comment c'est possible en lisant les explications du modèle (pas davantage pour les autre modèles raglan). Pourriez-vous m'éclairer sur ce point ? Merci d'avance, et merci aussi pour tous ces superbes modèles mis à disposition !

user icon DROPS Design 07.06.2018 kl. 18:19:

Bonsoir Encolurette! Dans ce modele l'encolure dos et devant sont identiques. Bon tricot!

Carol Flaherty 01.02.2018 - 13:55:

I am making this pattern in a large. I find that the cuffs of the sleeves are too large. Is there a way to start the sleeve in a size small and make it join the sweater properly at the other end?

user icon DROPS Design 01.02.2018 kl. 14:29:

Dear Mrs Faherty, you will then have to recalculate the pattern so that it fit the desired measurements - we cannot provide any individual adjustment, but you are welcome to contact your store even per mail, telephone or on social media for any personnal assistance. Happy knitting!

Kommentér oppskrift DROPS 159-29

159-29 Angela

Magali, United States

Angel

Oksana, Lithuania