DROPS Extra / 0-1057

Holly Jolly Steps by DROPS Design

Strikkede tøfler med stjerne i DROPS Nepal. Str 35 - 43. Tema: Jul

Tags: jul, nordisk, tøfler,

DROPS Design: Model nr ne-167
Garngruppe C eller A + A
-----------------------------------------------------------
50-50-50 g f.nr 3620, rød
50-50-50 g f.nr 1101, hvid

DROPS STRØMPEP nr 4,5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 18 m x 23 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS PINDE nr 4 – til kanter i retstrik.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 31kr. Læs mere.

Hold i garnenden med venstre hånd og lav en løkke rundt om venstre pegefinger (fra venstre mod højre). Hold i løkken med venstre tommelfinger og pegefinger. Stik pinden gennem løkken, hent tråden fra nøglet, træk tråden tilbage gennem løkken, slå om pinden (tråden lægges bagfra og mod dig) og træk omslaget gennem m på pinden, * stik pinden gennem løkken, slå om, træk omslaget gennem løkken, slå om igen og træk omslaget gennem yderste m på højre p (dvs den sidste m som blev lavet) *, gentag fra *-* til der er 12-12-12 m på pinden. Fordel m på strømpep 4,5. Strik videre som forkl i opskriften – SAMTIDIG trækkes der i garnenden så løkken snøres sammen og hullet forsvinder.

MØNSTER:
Se diag A.1 og A.2. Diag viser alle p i mønsteret set fra retsiden. Hele tøflen strikkes i glatstrik.
----------------------------------------------------------

TØFFEL:
Arb strikkes rundt i glatstrik fra tåen og mod hælen.

Start med rød og MAGISK CIRKEL – se forkl over. På første omg strikkes der MØNSETR efter diag A.1 (vælg diagram for rigtig str) – se forkl over. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når A.1 er strikket færdig er der 32-36-40 m på p. Nu sættes de første 15-17-19 m på omg (= under foden) på en tråd, derefter skiftes til p 4 og der strikkes 4 p retstrik frem og tilbage – se forkl over, over de sidste 17-19-21 m på omg (= ovenpå foden) med rød. Luk løst af med 2 tråde.
Nu slåes der 17-19-21 m op på p 4 med 2 tråde rød. Derefter fortsættes der med 1 tråd rød. Strik 4 p retstrik frem og tilbage, skift til strømpep 4,5 og m fra tråden sættes tilbage på p = 32-36-40 m. Fortsæt rundt med mønster og indtagninger efter diag A.2. Når hele diag er strikket færdig i højden og der er 16-20-20 m tilbage på omg, lukkes de resterende m af. Strik en tøffel til på samme måde.

MONTERING:
Sy hælen sammen i hver m indenfor aflukningskanten.
Sy retstrik kanterne pænt sammen på hver side af foden således: Læg kanten på retstrik kanten fra ovenpå foden over retstrik kanten fra bag på foden og sy gennem begge lag i siderne. Klip og hæft trådene.

Diagram

= ret med hvid
= ret med rød
= slå om mellem 2 m -med rød
= 2 ret sammen - med rød
= 2 drejet r sammen - med rød

Louise Chapdelaine 28.12.2018 - 15:48:

Looking forward to kniiting these up for my family

HIRAUX Hélène 14.12.2018 - 17:42:

Bonjour, je ne comprends pas ce que signifie le fait de monter 19 mailles avec les aiguilles 4 et 2 fils rouges puis un fil rouge ensuite : est ce monter les mailles avec deux fils puis ne tricoter ensuite qu’avec une seul fil? Merci pour votre réponse et tous vos modèles et vos vidéos !

DROPS Design 14.12.2018 kl. 19:09:

Bonjour Mme Hiraux. Il faut monter 19 mailles avec 2 fils, ensuite couper un fil et continuer a travailler avec un seul fil. Bon tricot!

Gerda Van Den Hof 01.12.2018 - 17:15:

Hallo, ik krijg gaten met de omslag breien...heeft u een video? Want volgens mij zie ik geen gaten

DROPS Design 04.12.2018 kl. 12:44:

Dag Gerda,

Om gaatjes te voorkomen kun je de omslagen op de volgende naald het beste gedraaid breien, dus in de achterste lus van de omslag.

Vilde Venås 24.11.2018 - 18:28:

Har dere video på hvordan man starter med disse? skjønner ikke oppskriften i det hele tatt.. Håper dere har :)

DROPS Design 26.11.2018 kl. 11:51:

Hei Vilde. Her er en video av hvordan du begynner: . God fornøyelse

Caroline 31.08.2017 - 22:08:

Hej! Hur börjar man första varvet i A1? Om jag läser nerifrån, från höger till vänster, så är första instruktionen "1 omslag mellan 2 maskor". Hur gör jag då? Blir det hål när man stickar omslag i mönstret eller hur undviker man det? Vänliga hälsningar Caroline

DROPS Design 11.09.2017 kl. 14:29:

Du ska börja varvet med 1 omslag. På följande varv bör du sticka omslaget vridet så att du undviker hål i arbetet.

Nina Johanne 19.03.2017 - 08:40:

Oppskriften sier striik to riller, fell løstt av med to tråder, betyr det dobbel tråd eller er det en spesiell teknikk?

DROPS Design 20.03.2017 kl. 12:17:

Hoi Nina. Ja, dobbel trad (2 traade paa 1 gang).

Dea 21.12.2015 - 13:43:

Potete fare un video che mostra la chiusura del tallone?

DROPS Design 21.12.2015 kl. 14:05:

Buongiorno Dea, invieremo la sua richiesta alla casa madre, ma si intende una cucitura semplice, maglia per maglia. Buon lavoro!

Dea 21.12.2015 - 10:22:

Buongiorno, cosa si intende per "chiudere il tallone maglia per maglia"? Cucitura a punto maglia o in inglese "kitchenere stitch"?

DROPS Design 21.12.2015 kl. 14:04:

Buongiorno Dea, non viene indicato il metodo di cucitura del tallone, ma solo di cucire maglia per maglia. Buon lavoro!

Dea 15.07.2015 - 07:54:

Quanto deve essere lungo il ferro circolare? grazie

DROPS Design 15.07.2015 kl. 11:39:

Buongiorno Dea, la lunghezza del ferro circolare è indifferente, perchè il bordo a maglia legaccio è lavorato avanti e indietro e le maglie sono poche. Buon lavoro!

Else 13.12.2014 - 16:33:

Hvorfor kommer det ikke diagram på tøflene når jeg skriver ut? Kom kun utskirift av øverste del (11 og 13 linjer) av str 38/40 og 41/42.

DROPS Design 18.12.2014 kl. 16:20:

Hei Else. Det ved jeg desvaerre ikke. Vi har ikke kunnet finde nogle fejl paa printen her, saa det kan ligge i dine print indstillinger.

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1057