DROPS / 156 / 38

Stellar by DROPS Design

Strikket DROPS sjal i ”Delight” med riller og vendinger.

DROPS Design: Modell nr de-125
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Mål: Bredde: ca 142 cm
Høyde: ca 71 cm
Materialer: DROPS DELIGHT fra Garnstudio
400 gr f.nr 05, beige/grå/rosa

DROPS RUNDP NR 4 (80 cm) – eller den p du må bruke for å få 21 m x 40 p rillestrikk på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

fra 26.50 kr /50g
DROPS Delight print DROPS Delight print 26.50 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 212kr. Les mer.
STRIKKETIPS:
For hver gang man snur midt på p tas 1.m løs av. Stram tråden og strikk videre som før. Dette gjøres for å unngå hull i overgangene.
--------------------------------------------------------

SJAL:
Arb strikkes frem og tilbake på rundp. Legg opp 150 m på rundp 4 med Delight. Strikk rett på hver p, SAMTIDIG strikkes det vendinger slik – LES STRIKKETIPS: * 1 p over de første 15 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 30 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 45 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 60 m, snu og strikk tilbake,1 p over de første 75 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 90 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 105 m, snu og strikk tilbake,1 p over de første 120 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 135 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 145 m, snu og strikk tilbake, 1 p over alle m, snu og strikk tilbake *. Dvs det strikkes over 15 m mer for hver gang det snus. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Gjenta fra *-* til arb måler ca 224 cm rundt halvsirkelen. Fell løst av. Snurp sammen øverst ved å trekke en tråd gjennom de ytterste m og snurp sammen.

Martina 10.03.2019 - 21:56:

Als erstes muss ich sagen,tolles Teil. Meine Frage ist. Es wird beschrieben das nach jeweils 15 Maschen zurückgestrickt wird. Nach 135 Maschen kommt bei Ihnen aber nicht 150 sondern erst 145. Ist dies ein Fehler,oder muss ich wirklich alles aufribbeln. Vielen Dank für Ihre Antwort.

DROPS Design 11.03.2019 kl. 11:07:

Liebe Martina, Sie stricken 15 Maschen mehr bis 135 M gestrickt werden, dann Stricken Sie nur 10 Maschen mehr (beim letzen verkürzten Reihen) = 145 M., dann 2 Reihen über alle Maschen (= 150 M.). Viel Spaß beim stricken!

Véronique LION 05.12.2018 - 13:02:

Bonjour ,\r\n- Sachant que 1 rg mousse = 1 aller retour : le retour du rg raccourci fait donc un rg mousse ?\r\n- Il ne faut jamais tricoter 1 rg sur TOUTES les mailles ?\r\n- Quand on a fini les rgs raccourcis sur 145 m , on reprend au départ sur 15 m ? Et ainsi de suite ?\r\nEn vous remerciant par avance , cordialement .Véronique .

DROPS Design 05.12.2018 kl. 13:25:

Bonjour Mme Lion, si on compte 1 côte mousse = 2 rangs endroit, vous tricotez les rangs raccourcis sur 1 côte mousse: 1 côte mousse sur 15 m, 1 côte mousse sur 30 m et ainsi de suite. jusqu'à ce que vous ayez tricoté 1 côte mousse sur les 150 m (= toutes les mailles). On répète ensuite la séquence entre les * soit les 22 rangs ou 11 côtes mousse de la séquence. Bon tricot!

Jeanne Reekmans 02.11.2018 - 00:12:

Dank je wel

Jeanne Reekmans 01.11.2018 - 22:42:

Dank je wel

Jeanne Reekmans 30.10.2018 - 23:08:

Moet ik alleen een draad aan de bovenkant rijgen of haak of brei ik nog een boordje \\r\\nMet vriendelijke groeten reekmans Jeanne

DROPS Design 31.10.2018 kl. 19:56:

Dag Jeanne,

Inderdaad alleen draad aan de bovenkant rijgen. Er zit geen boord bij.

Leiß Rosemarie 13.09.2018 - 11:13:

Vielen Dank für die Freistellung diese Anleitung ist super beschrieben vielen Dank

Stine Larsen 13.03.2018 - 17:06:

Kan ikke rigtig finde hoved og hale i jeres udregninger. I skriver at man strikker over 15 m på gang der vendes.... men men men... til sidst står der: strik over det første 135 m, vend og strik tilbage, 1 p over de første 145 (det var så kun 10 m) og til aller aller sidst skal man så vend og strikke over alle masker. Der er der så kun 5 fra dem man lige har vendt med.. forstår i hvad jeg mener... er det en fejl eller ????

DROPS Design 20.03.2018 kl. 10:24:

Hej Stine, der strikkes over 15 masker mere for hver gang der vendes de første 9 gange, herefter 10 masker og sidst 5 masker. Du skal følge opskriften og strikke fra * til * så får du sjalet til at se ud som på billedet. God fornøjelse!

Sanne Dueholm 24.01.2017 - 22:04:

Det er ikke hver gang der strikkes 15 masker mere. Når man strikker over de 145 masker mener jeg det kun er 10 masker . Så når man strikker over alle masker er der fem tilbage .

Sanne Dueholm 24.01.2017 - 21:17:

Det er ikke hver gang der strikkes 15 masker mere. Når man strikker over de 145 masker mener jeg det kun er 10 masker . Så når man strikker over alle masker er der fem tilbage .

CAROLE 15.11.2016 - 12:44:

Bonjour, Pour le dernier rang faut-il faire 145 mailles ou 150 mailles avant de tourner ? Merci

DROPS Design 15.11.2016 kl. 13:37:

Bonjour Carole, on tricote d'abord 1 rang sur les 145 premières m, puis le rang retour, et ensuite 2 rangs sur toutes les mailles (= les 150 m). Bon tricot!

Kommentér oppskrift DROPS 156-38