DROPS / 156 / 38

Stellar by DROPS Design

Strikket DROPS sjal i ”Delight” med riller og vendinger.

DROPS Design: Modell nr de-125
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Mål: Bredde: ca 142 cm
Høyde: ca 71 cm
Materialer: DROPS DELIGHT fra Garnstudio
400 gr f.nr 05, beige/grå/rosa

DROPS RUNDP NR 4 (80 cm) – eller den p du må bruke for å få 21 m x 40 p rillestrikk på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

For hver gang man snur midt på p tas 1.m løs av. Stram tråden og strikk videre som før. Dette gjøres for å unngå hull i overgangene.
--------------------------------------------------------

SJAL:
Arb strikkes frem og tilbake på rundp. Legg opp 150 m på rundp 4 med Delight. Strikk rett på hver p, SAMTIDIG strikkes det vendinger slik – LES STRIKKETIPS: * 1 p over de første 15 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 30 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 45 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 60 m, snu og strikk tilbake,1 p over de første 75 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 90 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 105 m, snu og strikk tilbake,1 p over de første 120 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 135 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 145 m, snu og strikk tilbake, 1 p over alle m, snu og strikk tilbake *. Dvs det strikkes over 15 m mer for hver gang det snus. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Gjenta fra *-* til arb måler ca 224 cm rundt halvsirkelen. Fell løst av. Snurp sammen øverst ved å trekke en tråd gjennom de ytterste m og snurp sammen.