DROPS / 152 / 37

So Juicy! by DROPS Design

Heklet DROPS vannmelon grytekluter i ”Paris".

DROPS Design: Modell nr w-532
Garngruppe C
-----------------------------------------------------------
Mål: Diameter: 18 cm
Materialer:
DROPS PARIS fra Garnstudio
100 g f.nr 12, rød
50 g f.nr 38, korall
50 g f.nr 21, lys mintgrønn
50 g f.nr 11, opal grønn
50 g f.nr 15, sort

DROPS HEKLENÅL NR 3 – eller den nålen du må bruke for å få 20 st på 10 cm i bredden.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: grytekluter, kjøkken, sirkel,

Omg med st: Hver omg med st beg med 3 lm, avslutt med 1 kjm i 3.lm på beg av omg (disse lm regnes ikke med i st-antallet).
Omg med fm: Hver omg med fm beg med 1 lm, avslutt med 1 kjm i første fm på beg av omg (denne lm regnes ikke med i fm-antallet).

FARGER:
1.- 6.OMG: Rød
7.- 8.OMG: Korall
9.OMG: Lys mintgrønn
10.OMG og montering: Opal grønn
Steiner: Sort

HEMPE:
1 lm, * 1 fm i fremste del av 1.fm fra nålen, 1 lm *, gjenta fra *-* til hempen måler 6 cm
----------------------------------------------------------

GRYTEKLUT:
Grytekluten hekles med Paris på nål 3 - les forkl på FARGER over. Hekle 4 lm med rød og sett dem til en ring med 1 kjm i første lm.
1.OMG: LES HEKLEINFO! - se forkl over. Hekle 10 st om ringen.
2.OMG: Hekle 2 fm i hver m = 20 fm.
3.OMG: * 2 st i første m, 1 st i neste m *, gjenta fra *-* omg rundt = 30 st.
4.OMG: * 2 fm i første m, 1 fm i hver av de neste 2 m *, gjenta fra *-* omg rundt = 40 fm.
5.OMG: * 2 st i første m, 1 st i hver av de neste 3 m *, gjenta fra *-* omg rundt = 50 st.
6.OMG: * 2 fm i første m, 1 fm i hver av de neste 4 m *, gjenta fra *-* omg rundt = 60 fm.
7.OMG: * 2 st i første m, 1 st i hver av de neste 5 m *, gjenta fra *-* omg rundt = 70 st.
8.OMG: * 2 fm i første m, 1 fm i hver av de neste 6 m *, gjenta fra *-* omg rundt = 80 fm.
9.OMG: * 2 st i første m, 1 st i hver av de neste 7 m *, gjenta fra *-* omg rundt = 90 st.
10.OMG: * 2 fm i første m, 1 fm i hver av de neste 8 m *, gjenta fra *-* omg rundt = 100 fm. Fest alle tråder.
Hekle 3 grytekluter til på samme måte.

KJEDESTING:
Broder steinene med sort på alle fire grytekluter med kjedesting plassert slik: 
4.OMG: 1 sting midt oppi hver av de doble fm = 10 sting rundt.
6.OMG: 1 sting mellom 2. og 3. fm etter hver av de doble fm = 10 sting rundt.

MONTERING:
Legg 2 grytekluter sammen med baksiden mot hverandre. Hekle dem sammen ved å ta nålen gjennom begge klutene samtidig slik: Hekle 2 fm i første m, 1 fm gjennom hver av de neste 9 fm, hekle HEMPE - se forkl over, hopp over 1 m, 1 fm gjennom hver av de neste 9 fm, * 2 fm i neste fm, 1 fm gjennom hver av de neste 9 fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 110 fm, arb måler ca 18 cm i diameter. Klipp tråden og fest. Deretter hekles de 2 siste gryteklutene sammen.