Cheese Royale by DROPS Design

Heklet DROPS hamburger i ”Paris”

DROPS Design: Modell nr w-038-bn
Garngruppe C
--------------------------------------------------------
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
50 g f.nr 44, brun
50 g f.nr 26, mørk beige
50 g f.nr 12, rød
50 g f.nr 17, naturhvit
50 g f.nr 14, sterk gul
50 g f.nr 39, pistasj

DROPS HEKLENÅL NR 4 - eller den nålen du må bruke for å få 22 fm på 10 cm i bredden.
TILBEHØR: Vatt til fyll
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

type oppskrift: leker,
Garntype
Deals fra
DROPS PARIS UNI COLOUR (50g)
DROPS Super Sale / 30% OFF!
16.00 NOK
11.00 NOK
n/a
DROPS PARIS RECYCLED DENIM (50g)

Arb starter med denne teknikk for å unngå hull i midten. Hold i garnenden og surr garnet en gang rundt venstre pekefinger for å danne en løkke. Hold i løkken med venstre tommel og langfinger, tråden legges over venstre pekefinger. Stikk nålen gjennom løkken, lag et kast med tråden og trekk tråden gjennom løkken, hekle 1 lm, deretter hekles det fm rundt løkken. Når du har ønsket antall fm, dra i garn enden slik at du snører sammen løkken. Fest garnenden på baksiden. Fortsett å hekle rundt i sirkel.

HEKLE RUNDT I SIRKEL:
Etter den siste fm på omg, fortsett til neste omg med 1 fm i neste fm (= første fm fra forrige omg). NB: Marker beg av omg med en merketråd mellom siste fm på omg og første fm på neste omg, la merketråden følge med oppover.

HEKLEINFO:
Første fm på hver rad erstattes av en lm.

SAMMENHEKLING AV FM:
2 fm hekles sammen til 1 fm slik: Stikk nåla inn i første m, hent tråden, stikk nåla inn i neste m, hent tråden, lag et kast og trekk tråden gjennom alle 3 m på nåla.
--------------------------------------------------------

HAMBURGER:
Arb hekles rundt i sirkel. Det startes ved å lage en MAGISK SIRKEL - les forkl over - på nål 4 med brun.
1.OMG: Hekle 6 fm om den magiske sirkelen - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL! Sett 1 merketråd på beg av omg og la den følge med oppover.
2.OMG: Hekle 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.OMG: * 1 fm i neste fm, hekle 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, hekle 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
5.-9.OMG: Fortsett med økninger på samme måte, for hver omg blir det 1 fm mer mellom økningene = 54 fm
10.-11.OMG: Hekle 1 fm i hver fm.
12.OMG: * 1 fm i hver av de neste 7 fm, deretter hekles de 2 neste fm sammen * - Se forkl over, gjenta fra *-* omg rundt = 48 fm.
13.OMG: * 1 fm i hver av de neste 6 fm, deretter hekles de 2 neste fm sammen *, gjenta fra *-* omg rundt = 42 fm.
14. – 18.OMG: Fortsett med fellinger på samme måte, for hver omg blir det 1 fm mindre mellom fellingene = 12 fm. Fyll hamburgeren med vatt.
19.OMG: Hekle alle fm sammen 2 og 2 = 6 fm.
Klipp tråden, trekk den gjennom de siste fm og snurp sammen.

BRØD:
Hekles som hamburgeren, hekle 1. til 9.omg med naturhvit, deretter hekles det ferdig med mørk beige. Hekle 2 brød. Sy noen sting opp og ned på den ene delen av brødet (på siden med beige) med sterk gul.

TOMAT:
Arb hekles rundt i sirkel med rød. Det startes ved å lage en MAGISK SIRKEL - les forkl over - på nål 4.
1.OMG: Hekle 6 fm om den magiske sirkelen .
2.OMG: Hekle 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.OMG: * 1 fm i neste fm, hekle 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, hekle 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
5.OMG: * 1 fm i hver av de neste 3 fm, hekle 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 30 fm.
6.OMG: 4 lm, * hopp over 1 fm, 1 halv-st i neste fm, 2 lm *, gjenta fra *-* omg ut, avslutt med 1 kjm i 2.lm på beg av omg = 15 halv-st med 2 lm mellom.
7.OMG: Hekle 3 fm om hver lm-bue. Klipp og fest tråden.

SALAT:
Arb hekles rundt i sirkel med pistasj. Det startes ved å lage en MAGISK SIRKEL - les forkl over - på nål 4.
1.OMG: Hekle 6 fm om den magiske sirkelen - LES HEKLE RUNDT I SIRKEL! Sett 1 merketråd på beg av omg og la den følge med oppover.
2.OMG: Hekle 2 fm i hver fm = 12 fm.
3.OMG: * 1 fm i neste fm, hekle 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
4.OMG: * 1 fm i hver av de neste 2 fm, hekle 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
5.-8.OMG: Fortsett med økninger på samme måte, for hver omg blir det 1 fm mer mellom økningene = 48 fm
9.OMG: Hekle 2 fm i hver fm = 96 fm.
10.OMG: Hekle 2 fm i hver fm = 192 fm. Klipp og fest tråden.

OST:
Hekle 16 lm med sterk gul, Snu og hekle 1 fm i den andre lm, hekle 1 fm i hver lm = 15 fm. Hekle 1 fm i hver fm frem og tilbake til osten er kvadratisk.