Ice Cream Parlor by DROPS Design

Heklet kroneis med vaffelkjeks og løse iskuler i DROPS Paris

DROPS Design: Modell nr w-041-bn
Garngruppe C
--------------------------------------------------------
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
50 g f. nr 61, lys fersken
50 g f. nr 33, mellom rosa
50 g f. nr 39, pistasj
50 g f.nr 35, vanilje gul
50 g f.nr 06, sterk rosa

50 g f.nr 61 holder til 3 vaffelkjeks

DROPS HEKLENÅL NR 3,5.
TILBEHØR: Vatt til fyll.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: leker,

På beg av hver omg med fm, erstattes første fm med 1 lm. Omg avsluttes med 1 kjm i lm på beg av omg.

HEKLE SAMMEN FM:
Stikk nåla ned i første fm, hent tråden, stikk nåla ned i neste fm, hent tråden, lag et kast på nåla og trekk tråden gjennom alle 3 løkkene på nålen.

KREPSEMASKER:
Hekles som fm, men baklengs. Dvs det hekles fra venstre mot høyre
--------------------------------------------------------

ISVAFFEL:
Arb hekles rundt nedenfra og opp. Hekle 3 lm på nål 3,5 med lys fersken, sett de sammen til en ring med 1 kjm i første lm. LES HEKLEINFO!
1.OMG: Hekle 6 fm om ringen.
2.OMG: Hekle 2 fm i hver fm omg rundt = 12 fm.
3.-7.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
8.OMG: Hekle * 1 fm i neste fm, 2 fm i neste *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
9.-12.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
13.OMG: Hekle * 1 fm i hver av de neste 2 fm, 2 fm i neste *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
14.-18.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
19.OMG: Hekle * 1 fm i hver av de neste 3 fm, 2 fm i neste *, gjenta fra *-* omg rundt = 30 fm.
20.-21.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
22.OMG: Hekle med dobbelt garn, hekle 1 omg med KREPSEMASKER - se forkl over. Klipp og fest tråden.

STOR ISKULE:
Arb hekles rundt. Hekle 3 lm på nål 3,5 med Paris, sett de sammen til en ring med 1 kjm i første lm. LES HEKLEINFO!
1.OMG: Hekle 6 fm om ringen.
2.OMG: Hekle 2 fm i hver fm omg rundt = 12 fm.
3.OMG: Hekle * 1 fm i neste fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
4.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
5.OMG: Hekle * 1 fm i hver av de neste 2 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
6.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
7.OMG: Hekle * 1 fm i hver av de neste 3 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 30 fm.
8.-10.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
11.OMG: LES HEKLE SAMMEN FM! Hekle * 1 fm i hver av de neste 3, hekle 2 fm sammen *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
12.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
13.OMG: Hekle * 1 fm i hver av de neste 2, hekle 2 fm sammen *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
14.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt. Fyll kulen med vatt.
15.OMG: Hekle * 1 fm i neste fm, hekle 2 fm sammen *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
16.OMG: Hekle 2 og 2 fm sammen omg rundt = 6 fm.
Klipp tråden, sy igjen på toppen og fest godt.

LITEN ISKULE:
Arb hekles rundt. Hekle 3 lm på nål 3,5 med Paris, sett de sammen til en ring med 1 kjm i første lm. LES HEKLEINFO!
1.OMG: Hekle 6 fm om ringen.
2.OMG: Hekle 2 fm i hver fm omg rundt = 12 fm.
3.OMG: Hekle * 1 fm i neste fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
4.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
5.OMG: Hekle * 1 fm i hver av de neste 2 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
6.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
7.OMG: LES HEKLE SAMMEN FM! Hekle * 1 fm i hver av de neste 2 fm, hekle 2 fm sammen *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
8.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt. Fyll kulen med vatt.
9.OMG: Hekle * 1 fm i neste fm, hekle 2 fm sammen *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
10.OMG: Hekle 2 og 2 fm sammen omg rundt = 6 fm.
Klipp tråden, sy igjen på toppen og fest godt.