Summer Treat by DROPS Design

Heklet DROPS is med vaffelkjeks i ”Paris”

DROPS Design: Modell nr w-046-bn
Garngruppe C
--------------------------------------------------------
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
50 g f. nr 61, lys fersken
50 g f. nr 33, mellom rosa
+ en rest av rød til dekorasjon.

DROPS HEKLENÅL NR 3,5.
TILBEHØR: Vatt til fyll
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

type oppskrift: leker,

På beg av hver omg med fm, erstattes første fm med 1 lm. Omg avsluttes med 1 kjm i lm på beg av omg.

HEKLE SAMMEN FM:
Stikk nåla ned i første fm, hent tråden, stikk nåla ned i neste fm, hent tråden, lag et kast på nåla og trekk tråden gjennom alle 3 løkkene på nålen.
--------------------------------------------------------

IS MED 1 KULE
Arb hekles rundt nedenfra og opp. Hekle 3 lm på nål 3,5 med lys fersken, sett de sammen til en ring med 1 kjm i første lm. LES HEKLEINFO!
1.OMG: Hekle 4 fm om ringen.
2.OMG: Videre hekles det i de bakre maskebuene oppover. Hekle 2 fm i hver fm omg rundt = 8 fm.
3.-4.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
5.OMG: Hekle *1 fm i neste fm, 2 fm i neste *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
6.-7.OMG: Hekle 1 fm i hver fm om rundt.
8.OMG: Hekle * 1 fm i hver av de neste 2 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 16 fm.
9.-10.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
11.OMG: Hekle 1 fm i hver av de neste 3 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 20 fm.
12.-13.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
14.OMG: Hekle 1 fm i hver av de neste 4 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
15.-16.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
17.OMG: Hekle 1 fm i hver av de neste 5 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 28 fm.
18.-20.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
21.OMG: Hekle en omg rundt hvor det kun hekles om de fremre maskebuene slik: * 2 lm, hopp over 1 fm-bue, 1 fm i neste fm-bue *, gjenta fra *-* omg rundt.
22.OMG: Bytt til mellom rosa og hekle videre gjennom begge maskebuer på 20.omg. Hekle 1 fm i hver av de neste 6 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 32 fm.
23.OMG: Hekle 1 fm i hver av de neste 7 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* omg rundt = 36 fm.
24.-28.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
29.OMG: LES HEKLE SAMMEN FM! Hekle * 1 fm i hver av de neste 4 fm, hekle 2 fm sammen *, gjenta fra *-* omg rundt = 30 fm.
30.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
31.OMG: Hekle * 1 fm i hver av de neste 3 fm, hekle 2 fm sammen *, gjenta fra *-* omg rundt = 24 fm.
32.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt.
33.OMG: Hekle * 1 fm i hver av de neste 2 fm, hekle 2 fm sammen *, gjenta fra *-* omg rundt = 18 fm.
34.OMG: Hekle 1 fm i hver fm omg rundt, og fyll isen med vatt.
35.OMG: Hekle * 1 fm i neste fm, hekle 2 fm sammen *, gjenta fra *-* omg rundt = 12 fm.
36.OMG: Hekle 2 og 2 fm sammen omg rundt = 6 fm.
Klipp og sy igjen på toppen av isen. Broder strøssel på iskulen med rød.