DROPS / 146 / 16

Cassie by DROPS Design

Gestrickter DROPS Bolero in „Big Merino“ mit Lochmuster. Größe S - XXXL.

Schlagwörter: Boleros, Lochmuster,
DROPS Design: Modell Nr. mb-002
Garngruppe C
-----------------------------------------------------------
Größe: S /M - L - XL /XXL – XXXL (siehe Maße im Diagramm)
Brustweite: 82/88 - 96 – 106/118 - 126 cm
Material: DROPS BIG MERINO von Garnstudio
300-300-350-350 g Farbe 09, lavendel

DROPS RUNDNADEL (80 cm) NR 5 – oder die benötigte Nadelstärke, um folgende Maschenprobe zu erhalten 17 M x 22 R glatt re = 10 x 10 cm.

von 2.93 € /50g
DROPS Big Merino mix DROPS Big Merino mix 2.93 € /50g
Algawo
Bestellen
DROPS Big Merino uni colour DROPS Big Merino uni colour 2.93 € /50g
Sie können das für diese Anleitung benötigte Garn ab 17.58€ erhalten. Erfahren Sie mehr.

Siehe Diagramm A.1 – Das Diagramm zeigt alle R., wie sie auf der Vorderseite erscheinen.
---------------------------------------------------------

BOLERO:
Die Arbeit wird auf einer Rundnadel in Hin- und Rückreihen gestrickt.
107-117-127-137 M auf Rundnadel 5 anschlagen und 7 cm kraus re stricken. Dann wie folgt weiterstricken (Hin-R): 3 M kraus re - siehe oben, A.1A (= 6 M), A.1 B über die nächsten 90-100-110-120 M, schließen mit A.1 C (= 5 M) und 3 M kraus re. Weiter mit A.1 und 3 M kraus re auf jeder Seite. BEACHTEN SIE DIE MASCHENPROBE!
Nach 11-11-12-13 cm am Ende der nächsten 2 Reihen für die ÄRMEL je 10 M anschlagen = 127-137-147-157 M. Dann wie folgt stricken: 3 M kraus re, A.1A (= 6 M), A.1 B über die nächsten 110-120-130-140 M, schließen mit A.1 C (= 5 M) und 3 M kraus re.
Achten Sie darauf, dass das Muster A.1 nicht verrutscht (muss mit dem Muster vor den Ärmelaufnahmen übereinstimmen).
Nach 45-50-55-59 cm am Anfang der nächsten beiden Reihen je 10 M abk = 107-117-127-137 M und wie folgt stricken: 3 M kraus re, A.1A (= 6 M), A.1 B über die nächsten 90-100-110-120 M, schließen mit A.1 C (= 5 M) und 3 M kraus re. Nach 49-54-60-65 cm kraus re über alle M stricken und nach 56-61-67-72 cm abk.

FERTIGSTELLEN:
Die Seiten- und Unterarmnaht in einem knappkantig zusammennähen – siehe gestrichelte Linie in der Skizze.

Diagramm

= re in der Hin-R, li in der Rück-R
= 2 M re zusammen
= 1 M re abheben, 1 M re stricken, die abgehobene M überziehen
= 1 Umschlag zwischen 2 M
= 1 M re abheben, 2 M re zusammenstricken, die abgehobene M überziehen
= so wird der Bolero getragen

Brauchen Sie Hilfe bei dieser Anleitung?

Danke, dass Sie eine Anleitung von DROPS Design gewählt haben. Wir sind stolz darauf, Anleitungen anzubieten, die korrekt und einfach nachzuvollziehen sind. Alle Anleitungen sind aus dem Norwegischen übersetzt und Sie können stets die Originalanleitung (DROPS 146-16) für die Maße und Berechnungen heranziehen.

Kommentare / Fragen (107)

Lindsay 04.04.2020 - 15:35:

For row 15, could you please write out the part B that is repeated? I understand that there is overlap but I'm still confused about the repeated stitches. Also for a size small, how long should my work be? I'm afraid it might he too small. That is again!

DROPS Design 09.04.2020 kl. 13:12:

Dear Lindsay, when working row 15, work the last 2 sts in A. together with the first stitch in B - the YO = the new first st in B. Work the last 2 sts in B with the first stitch next B (or then C at the end of the row), the 2nd YO is now the first st on next B/C. Hope this helps. Make sure to check your tension and check measurements here. Happy knitting!

Susie Q 26.03.2020 - 19:04:

Why can't you just have written instructions.

DROPS Design 27.03.2020 kl. 10:14:

Dear Susie Q, The DROPS patterns are knitted and crocheted by thousands and thousands of people  around the world. We understand however that in certain countries, with different knitting/crochet traditions than Scandinavia, our patterns might be written in a way that differs from what some are used to. But of course we want everyone to understand our patterns, so that’s why we have created an extensive library of tutorial videos as well as step by step lessons that explain how to follow the techniques we use and how to read the diagrams in our patterns. Give them a try!

Lindsay 04.03.2020 - 20:54:

Am I reading this right? The first row of A1: k3, k2tog, yo, k1, yo, sl1, k1, psso, k5, k2tog, yo, k1 (repeat 9 times), yo, sl1, k1, psso, k3. 2nd row: purl. 3rd row: k2, k2tog, yo, k3, yo, sl1, k1, psso, k3, k2tog, yo, k2 (repeat 9 times), k1, yo, sl1, k1, psso, k2. Do I do the 16 rows in A1 and then it measures 11 cm? Then cast on new stitches and repeat A1 until it measures 45 cm?

DROPS Design 05.03.2020 kl. 10:11:

Dear Lindsay, just to make it somewhat more clear with the repetitions: on row 1 work first: k3, k2tog, yo, k1 (= A.1A) then repeat yo, sl1, k1, psso, k5, k2tog, yo, k1 a total of 9 times (= A.1B) and finish with , yo, sl1, k1, psso, k3 (= A.1C). From WS purl all stitches. On next to last row (= last row from RS) work the last 2 sts in A /B tog with the first st in B/next st in B/first st in C. The 2nd yarn over after the dec is now the first stitch in B/next B/C. Then yes, you work like this until piece measures 11 cm, then cast on new stitches and work in pattern as before - always with 3 sts in garter stitch on each side. Happy knitting!

Helen Morgan 26.01.2020 - 08:20:

Can you please tell me what ply Big Merino is. Is it an 8, 10, or 12 ply yarn. Thank you.

DROPS Design 27.01.2020 kl. 08:58:

Dear Mrs Morgan, you will find more info about DROPS Big Merino here - you DROPS store can also help you, even per mail. Happy knitting!

Ava Goei-Vujovich 13.09.2019 - 08:00:

Apologies but your explanation was not clear. The widest width across for a L size, with a cast on of 117 stitches should be 81cm (using the second number in the 4 number series)? But there are 2 sets of numbers for the length: 39cm and 61cm? The width of the garter stitch edges are 69cm? Length is 7+4 cm =11cm before the increases? Please clarify.

DROPS Design 13.09.2019 kl. 08:11:

Dear Mrs Goei-Vujovich, with 17 sts = 10 cm, in size L (= 2nd size), you will have approx. 69 cm in width, then cast on 10 sts on each side = 137 sts = 81 cm. Piece will be 61cm total length with 39 cm for the sleeeves. And there are 7 cm garter stitch + 4 cm with pattern A.1 = 11 cm before and after the sleeves. Hope this helps! Happy knitting!

Ava Goei-Vujovich 10.09.2019 - 07:41:

Can someone explain the numbers on the diagram for the finished bolero? I have finished the bolero but am not able to put it together. It has been frustrating!

DROPS Design 10.09.2019 kl. 09:27:

Dear Mrs Goei-Vujovich, The numbers in the measurement chart refer to the length/width in cm when piece is lying flat (in the knitting direction, ie bottom up). To sew the bolero together, sew each side with dotted line =the bottom part (= from the cast on edge towards the sleeve edge) together with the top part (from the cast off edge towards the sleeve edge) = one armhole. Repeat seam on the other side the same way. Happy knitting!

Ava Goei-Vujovich 18.07.2019 - 02:55:

So, can you write out the repeat for the section B of 90? When I leave Section A, I am borrowing from section B and then I have to borrow 1 from section C. Please write in simple terms so I can understand it?

DROPS Design 18.07.2019 kl. 10:32:

Dear Mrs Goei-Vujovich, you work the 90 sts in B a total of 9 times: (first stitch in first B has been worked with A) work until 2 sts remain in B, YO, slip the next to last st in B, K the last st in B with first st in next B together, psso, YO (= this is now the first st in next B). Repeat this until the stitches in C remain and work the same way with last 2 sts in last B tog with the first stitch in C. Happy knitting!

Ava Goei-Vujovich 17.07.2019 - 01:54:

I have the same question as Pam from the UK for row 15 where there is an overlap of A into B and then C. I have a cast on of 107 stitches. After working the first K3 stitches, I knit 4 stitches, 1 Yarn over, slip 1 sts as if to knit, k2tog (taking 1 stitch from section B), since the second stitch of the k2tog is from the B section. How then do I repeat B for the remaining 90 stitches of B and then moving on to C? Please break this explanation to A, B and C please?

DROPS Design 17.07.2019 kl. 11:05:

Dear Mrs Goei-Vujovich, on row 15 you will work the 2 last stitches in A together with the first stitch in B (= YO, slip the next to last st in A, K the last st in A + the first st in B tog, psso, YO), the YO is now the firs stitch in B. At the end of B, work the last 2 sts in B tog with the first st in next B (then in C on last repeat) the same way. Make sure you always keep the same number of sts as before in each A, B and C. Happy knitting!

Carol Cooley 26.05.2019 - 09:01:

Thank for your helpful comments. Naturally I would consider ordering from yourselves as you make it very easy to find a substitute. I cannot say the same about Captcha which is always a struggle, with blurred small images and often using items a non-USA person would not necessarily recognize. At my time of life anything to m ake life easier helps. Have a nice day. Is that last image a store front or garage?

Carol Cooley 14.05.2019 - 13:29:

Is there either another similar pattern or has this one being rewritten please? *Cassie by DROPS Design Knitted DROPS bolero with lace pattern in ”Big Merino”. Size: S - XXXL* I use mainly acrylic as wool can irritate, alpaca-etc are ok. Any low cost substitutes for wool are welcomed for a practice piece. Maybe garter and st.st to start off then go ahead for lace. Thank you.

DROPS Design 25.05.2019 kl. 10:27:

Dear Carol, you can find many patterns for bloeros on our site with the search word "bolero". https://www.garnstudio.com/search.php?action=search&w=bolero&c=0&k=0&y=0&lang=en You have to understand that these patterns are written to suppoirt DROPS yarns, we cannot make alterations or suggestions for other yarns, sorry. Happy Crafting!

Kommentieren Sie die Anleitung DROPS 146-16