DROPS / 145 / 3

Jay bird by DROPS Design

Rillestrikket DROPS sjal i ”Delight” med vendinger.

Stikkord: sjal, vinkelstrikk,

DROPS Design: Modell nr de-097
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Mål:
Bredde øverst: ca 128 cm
Høyde: ca 70 cm
Materialer: DROPS DELIGHT fra Garnstudio
350 g f.nr 07, beige/blå

DROPS RUNDP (80 cm) NR 4 – eller det p.nr du må bruke for å få 21 m x 41 p rillestrikk på 10 x 10 cm.
DROPS HEKLENÅL NR 3 - til kant
----------------------------------------------------------

Kommentarer (202)

75% Ull, 25% Polyamid
fra 31.00 kr /50g
DROPS Delight print DROPS Delight print 31.00 kr /50g
Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 217kr. Les mer.

For hver gang man snur midt på p tas 1.m løs av. Stram tråden og strikk videre som før. Dette gjøres for å unngå hull i overgangene.
--------------------------------------------------------

SJAL:
Arb strikkes frem og tilbake på rundp. Legg opp 60 m på rundp 4 med Delight. Strikk riller slik – med start fra retten: 1 p til det gjenstår 58 m, snu og strikk tilbake. 1 p til det gjenstår 56 m, snu og strikk tilbake. Strikk 2 m i første m, strikk til det gjenstår 54 m, snu og strikk tilbake. 1 p til det gjenstår 52 m, snu og strikk tilbake. 1 p til det gjenstår 50 m, snu og strikk tilbake. Strikk 2 m i første m, strikk til det gjenstår 48 m, snu og strikk tilbake. Fortsett med vendinger til det gjenstår 2 m mindre enn forrige gang for hver gang det snus til det er strikket 2 p over de siste 2 m, strikk 2 p over alle m. SAMTIDIG på hver 6.p strikkes det 2 m i første m på p fra retten. Når det er strikket 1 hel rapport (= 60 p) er det økt 10 m = 70 m.

Neste rapport strikkes slik: fra retten: 1 p til det gjenstår 68 m, snu og strikk tilbake. 1 p til det gjenstår 66 m, snu og strikk tilbake. Strikk 2 m i første m, strikk til det gjenstår 64 m, snu og strikk tilbake. 1 p til det gjenstår 62 m, snu og strikk tilbake. 1 p til det gjenstår 60 m, snu og strikk tilbake. Strikk 2 m i første m, strikk til det gjenstår 58 m, snu og strikk tilbake. Fortsett med vendinger til det gjenstår 2 m mindre enn forrige gang for hver gang det snus til det er strikket 2 p over de siste 2 m, strikk 2 p over alle m. SAMTIDIG på hver 6.p strikkes det 2 m i første m på p fra retten. Når det er strikket 1 hel rapport (= 70 p) er det økt 12 m = 82 m.
Fortsett på samme måten oppover, for hver rapport man strikker blir det flere og flere m i rapporten, og rapporten går over flere p.

Fortsett til det er strikket 8 rapporter – det er nå ca 206 m på p.
Fell av. Snurp sammen midt på ved å trekke en tråd gjennom de innerste m og snurp sammen.

HEKLEKANT:
Hekle en kant rundt hele sjalet på nål 3 med Delight slik: 1 fm, * 3 lm, 1 st i 1. lm, hopp frem ca 1 cm, 1 fm*, gjenta fra *-* hele sjalet rundt og avslutt med 1 kjm i første fm.

Kommentarer (202)

Legg inn en kommentar!

Kate Barazzuol 25.10.2018 - 22:53:

How do you know when to change colours?

DROPS Design 26.10.2018 kl. 09:15:

Dear Mrs Barazzuol, there is no colour change, the colours belong to the yarn, see Shadecard. Happy knitting!

Lisbeth Hansen 09.08.2018 - 11:06:

Har jeg forstået opskriften korrekt - for hver rapport starter man første vende pind med 10 masker mere end den forrige - altså 3. rapport vender jeg når der er 78 masker tilbage?

DROPS Design 15.08.2018 kl. 09:47:

Hej Lisbeth, Når du starter næste rapport har du 82 masker på pinden. Strik til du har 80 masker tilbage og vend, så 78 masker tilbage og vend osv. Du fortsætter med at strikke 2 m i første m fra retsiden på hver 6.pind. God fornøjelse!

Legendre 15.03.2018 - 13:07:

Bonjour combien faudrait-il de pelotes pour réaliser ce modèle en big delight ou en Andes. Merci

DROPS Design 15.03.2018 kl. 13:20:

Bonjour Mme Legendre, ce châle se tricote avec une laine du groupe A (Delight), or Big Delight appartient au groupe C et Andes au groupe E, il apparaît donc difficile d'avoir le même échantillon pour obtenir un châle similaire et donc calculer la quantité. Regardez ou inspirez-vous des modèles de châles en ciblant les laines du groupe C ou celles du groupe E. Bon tricot!

Coleen Gray 29.01.2018 - 20:23:

Re my previous comment, I have done that, I followed the pattern exactly, but it doesn't look anything like the picture, as I said. You can see in the picture where the short rows start, but they work over a large area. Mine are very short, ie 60 stitches, then70, hen 82 and it looks so completely different that I know that something is not right. I am an experienced knitter, so am able to follow a pattern but also able to see when something is not right.

DROPS Design 30.01.2018 kl. 08:29:

Dear Mrs Gray, have you also checked your tension? This pattern has been already made several times successfully (see here for example). You could go to your store and show your project, or send them a picture by mail, so that they could provide you any further assistance. Happy knitting!

Coleen 27.01.2018 - 21:18:

I'm very confused by this pattern, but it is so lovely that I'd really like to complete it. I am on the third repeat , but each of the short row sections is really small compared with how the picture looks. I've worked exactly to the pattern but have completed 3 repetitions and am still on the first ball of wool. I do have the right number of stitches according to the pattern, 82, but it is very small and might make a scarf but not a shawl the size of the one in the picture. Can you help?

DROPS Design 29.01.2018 kl. 09:38:

Dear Coleen, make sure you are working the short rows leaving 2 sts unworked at the end of every other row until you work 2 row over the first 2 sts (increasing at the same time 1 st every 6 rows). First repeat of short rows = 60 rows (= 30 ridges); 2nd repeat of short rows = 70 rows (there are more sts), ie 35 ridges, ie you will have always more sts, so you will work more short rows until 2 sts remain. Happy knitting!

Desirèe 23.12.2017 - 22:23:

Buona sera.. Io sto eseguendo questo modello.. ma non mi viene l effetto “ondulato”.. come mai? Potrebbe spiegarmi cosa vorrebbe dire: 2 maglie della prima maglia? Saluti

DROPS Design 24.12.2017 kl. 11:06:

Buongiorno Desirèe. Nel video che le alleghiamo viene spiegato come lavorare 2 maglie nella stessa maglia. Buon lavoro!

Desirèe Del Mastro 04.11.2017 - 14:13:

Buonasera,, a me piacerebbe realizzare questo modello, ma avrei qualche lacuna.. Potrei chiedere a voi? Cordiali saluti

DROPS Design 04.11.2017 kl. 14:40:

Buongiorno Desirèe. Per un aiuto personalizzato può rivolgersi al suo rivenditore Drops di fiducia. Ogni modello è accompagnato dai video che possono aiutarla nella realizzazione. Buon lavoro!

Doreen 11.10.2017 - 17:57:

I am still confused. Knit 1. row until 58 st remain turn and work back (row 1 &2), 1 row until 58 st remains then knit back (row 3&4) knit 2 in first stitch the knit back (row 5+6) that means increase on row 5&11. Then at the same time increase every 6th row??? That's the bit that's confusing me. Is this increase in addition to the increase on row 5&11??

DROPS Design 12.10.2017 kl. 09:03:

Dear Doreen, continue the short rows and increase on every 6th row (after 1st row with inc, ie inc on row 3, 9, 15...). Happy knitting!

Doreen Joseph 11.10.2017 - 13:14:

Hi, I am a bit confused about the pattern. When it says knit 2 st in 1st stitch on every 3 row then at the same time knit 2 st in 1st every 6th row? does that mean every 3rd row as well as twice in every 6th row or is it 1increase in every 6th rowplus one in every 3rd row. Very confused

DROPS Design 11.10.2017 kl. 13:51:

Dear Doreen, you inc by knitting 2 sts in 1st st every 6th row (= 10 sts will be increased after the repetition of short rows which is 60 rows). Happy knitting!

Martha Binder 09.09.2017 - 21:48:

Ich hätte einen Bitte bzw. Vorschlag. Für mich wäre jede Anleitung einfacher, wenn sie eine kurze, schematische Zeichnung enthalten würde. Leider bin ich visuell "gestrickt" und brauche für nur geschriebene Anleitung sehr lange, um sie zu verstehen. Eine Zeichnung und ich hab´s verstanden. Viele Dank, mit lieben Grüßen Martha Binder

Kommentér oppskrift DROPS 145-3