DROPS / 148 / 21

Ivory by DROPS Design

Retstrikket DROPS sjal i ”Vienna” eller "Melody"

DROPS Design: Model nr o-315
Garngruppe D
-----------------------------------------------------------
Mål:
Bredde øverst: ca 220 cm.
Længde midt på: ca 110 cm.
Materialer:
DROPS VIENNA fra Garnstudio
200 g f.nr 72, pudder

Eller brug:
DROPS MELODY fra Garnstudio
150 g f.nr 01, natur

DROPS RUNDP (80 cm) nr 15 – eller det p.nr du skal bruge for at få 6 m x 10 p retstrik på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

For at undgå at hæfte tråde midt i arb, bør det startes på et nyt nøgle i beg af p og ikke midt i arb.
----------------------------------------------------------

SJAL:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp. Der strikkes i RETSTRIK fra midt bagpå i nakken og ned - se forkl over.
Slå 6 m op på rundp 15 med Vienna eller Melody.
1.p (= vrangen): Strik ret.
2.p (= retsiden): 1 r, slå om, 1 r, slå om, 2 r (= midt-m), slå om, 1 r, slå om, 1 r = 10 m. Sæt 1 mærketråd på hver side af de midterste 2 m.
3.p (= vrangen): Strik alle m og omslag ret.
4.p (= retsiden): 1 r, slå om, strik ret frem til de 2 midt-m, slå om, 2 r (= midt-m), slå om, strik ret til der er 1 m tilbage og afslut med slå om og 1 r = 14 m (dvs 4 m taget ud).
5.p (= vrangen): Strik alle m og omslag ret.

Gentag 4. og 5.p til arb måler ca 110 cm i højden midt på (dvs der tages 4 m ud på hver p fra retsiden). HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Derefter lukkes der løst af således: * luk 2 m af, slå om højre p, luk omslaget af *, gentag fra *-* p ud. Klip og hæft tråden.

Kommentarer (15)

Skriv din kommentar her!

Eva Lundberg 20.09.2015 - 23:12:

Jag vill sticka sjal Ivory i Melody. Hur många maskor behöver jag lägga upp för att få en liknande storlek på sjalen? Mvh Eva

DROPS Design 21.09.2015 kl. 08:14:

Hej Eva, Du följer beskrivningen med samma antal m och ser till at du har 6 m på 10 cm enligt stickfastheten, så får du samma storlek på sjalen. Lycka till!

PERNISEK 26.05.2014 - 16:09:

Bonjour Pouvez vous me confirmer que ce modele est bien réalisé au point mousse.Car nous y voyons plutôt un point jersey sur la photo.Merci par avance pour votre réponse.

DROPS Design 27.05.2014 kl. 09:06:

Bonjour Mme Pernisek, ce châle se tricote bien au point mousse, mais en déjaugé, c'est-à-dire avec de grosses aiguilles (15 ou la taille requise pour l'échantillon), pour obtenir l'effet voulu. Bon tricot!

Camille 03.05.2014 - 17:19:

Bonjour, quand je cherche sur les boutiques (internet), j'ai vu que vous aviez supprimé beaucoup de coloris de cette gamme! Dont le blanc... Pourquoi? C'est une belle laine très appréciée... cela signifie-t-il que vous allez supprimer toute cette gamme? Merci, cordialement, Camille.

Martine 03.04.2014 - 17:16:

Ik heb een vraag over het patroon van de omslagdoek. Ik vraag me af of dit persé met een rondbreinaald gebreid moet worden. Ik begrijp dat dit nodig is wanneer je sokken/etc. breit, maar hierbij is dat toch niet nodig? Je hoeft in het begin ook maar 6 steken op te zetten, dus draai je dan je breiwerk telkens om? Dat is toch juist niet de bedoeling van een rondbreinaald? Alvast bedankt voor uw reactie.

DROPS Design 04.04.2014 kl. 10:32:

Hoi Martine. Je kan prima heen en weer breien op een rondbreinaald en dat is zeer uitgebreid in o.a. Scandinavië. Maar, je kan ook veel meer steken kwijt op een rondbreinaald. Voor dit patroon eindig je na 110 cm met vrij veel st dat niet zouden passen op een rechte naald.

Marquis Liliane 03.05.2013 - 22:57:

Wundershön :Name : Schwanensee

ORTEGA 29.03.2013 - 12:48:

Bonjour, comment savoir combien de pelote il faut acheter en fonction des modeles. et particulierement celui ci? Merci de votre reponse

DROPS Design 29.03.2013 kl. 14:45:

Bonjour Madame Ortega, les quantités de fils sont toujours indiquées au poids, il vous suffit de vous reporter ensuite au nuancier concerné (lien sous les fournitures) pour vérifier le poids de la pelote. Drops Vienna = 50 g, donc 200 g / 50 g = 4 pelotes pour réaliser ce châle. Bon tricot!

Lelel Mas 28.01.2013 - 21:50:

El patron dice a punto de musgo pero en la foto se ve jersey derecho

Carine 09.01.2013 - 16:58:

That one too in a different colour

Petra 03.01.2013 - 20:19:

Sehr sehr schön und elegant

Barbara 20.12.2012 - 22:14:

Navn forslag: Sommerlykke

Kommentere opskrift DROPS 148-21