Fideli leg-warmers by DROPS Design

Strikkede DROPS leggvarmere i ”Merino Extra Fine” med mønster. Str 3 - 12 år

DROPS design: Modell nr me-007-bn
Garngruppe B
-------------------------------------------------------
Størrelse: 3/5 - 6/8 - 9/12 år
Lengde: 25 - 30 - 35 cm
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio
50-100-100 g f.nr 22, lys lilla
50 g i alle str, f.nr 17, cerise
50 g i alle str, f.nr 01, natur
50 g i alle str, f.nr 30, sennep

DROPS SETTP NR 3,5 - eller det p.nr du må bruke for å få 22 m x 30 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS SETTP NR 3 - til vrbord
-------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

DROPS MerinoExtraFine: Fargekart / Alternative garn (Garngruppe B)

Stikkord: leggvarmere, nordisk,

Se diag A-1. Hele diag strikkes i glstrikk.
-------------------------------------------------------

LEGGVARMER:
Arb strikkes rundt på settp.
Legg opp 56-64-68 m på settp 3 med lys lilla. Strikk vrbord = 2 r / 2 vr i 4-5-6 cm. Bytt til settp 3,5 og fortsett med diag A-1 – SAMTIDIG på 1.omg felles det 2-4-2 m jevnt fordelt = 54-60-66 m. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN! Når arb måler ca 21-25-29 cm (avslutt etter en hel bord i mønsteret), strikkes det 1 omg rett med lys lilla samtidig som det økes 2-4-2 m jevnt fordelt = 56-64-68 m. Bytt til settp 3, fortsett med lys lilla og vrbord = 2 r / 2 vr i 4-5-6 cm, fell av med r over r og vr over vr.
Strikk 2 like leggvarmere.

----------------------------------------------------------
Lue og votter – se SmåDROPS: 23-42
----------------------------------------------------------
Jakke – se SmåDROPS: 23-43
----------------------------------------------------------