Mini Me by DROPS Design

Strikket DROPS lue og hals i ”Alpaca” og ”Kid-Silk ” Str 3 til 12 år.

DROPS design: Modell nr z-033-bn
Garngruppe A + A
---------------------------------------------------------
LUE:
Størrelse: 3/6 – 7/10 - 11/12 år
Str i cm: 98/116 - 122/140 - 146/152

Materialer: DROPS ALPACA fra Garnstudio
50 gr i alle str f nr 3112,støvrosa
Og bruk: DROPS KID-SILK fra Garnstudio
25 gr i alle str f nr 03, lys rosa

DROPS SETTP OG RUNDP (40 cm) nr 5 – eller det p.nr du må bruke for å få 17 m x 22 p glstrikk med 1 tråd av hver kvalitet på 10 x 10 cm.

HALS:
Størrelse: 3/6 – 7/10 - 11/12 år
Str i cm: 98/116 - 122/140 - 146/152

Materialer: DROPS ALPACA fra Garnstudio
100 gr i alle str f nr 3112, støvrosa
Og bruk: DROPS KID-SILK fra Garnstudio
50 gr i alle str f nr 03, lys rosa

DROPS RUNDP (40 cm) nr 5 – eller det p.nr du må bruke for å få 17 m x 22 p glstrikk med 1 tråd av hver kvalitet på 10 x 10 cm.
DROPS TREKNAPP LYS, 503: 1 stk.
---------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

fasong: høy hals, mønster/teknik: hullmønster, struktur, type oppskrift: hals, luer, sett,

MØNSTER: Se diag A.1. Diag viser alle p i mønsteret sett fra retten.
---------------------------------------------------------
Arb strikkes rundt på rundp og etter hvert på settp. Legg opp 84-88-92 m på rundp 5 med 1 tråd av hver kvalitet. Strikk 4 RILLER – se forkl over. Deretter strikkes diagram A-1 1 gang i høyden. Fortsett med A.1, SAMTIDIG på den 5.omg felles det 18-14-14 m jevnt fordelt = 66-74-78 m. Strikk A-1 med fellinger på den 5.omg 2-3-3 ganger til = 30-32-36 m. Strikk 5 omg rett, strikk alle m sammen 2 og 2, trekk tråden gjennom de resterende m og snurp sammen.
---------------------------------------------------------

RILLE (frem og tilbake på p): 1 rille = 2 p rett.

MØNSTER: Se diag A.1. Diag viser alle p i mønsteret sett fra retten.
---------------------------------------------------------
Legg opp 122-136-146 m på rundp 5 med 1 tråd av hver kvalitet. Strikk 7-7-8 riller. Videre strikkes det etter diagram A-1, SAMTIDIG på 5.p i A-1 felles det 12-12-10 m jevnt fordelt. Strikk A.1 med fellinger 2-2-3 ganger til = 86-100-106 m. Videre strikkes det 5 omg med rett, SAMTIDIG på den 5.omg felles det 12-12-10 m jevnt fordelt = 74-88-96 m. Sett 1 merketråd på beg av omg. Neste omg strikkes slik: strikk 1 omg rett over alle m, legg opp 10-10-12 nye m på slutten av omg, snu og strikk rett tilbake = 84-98-108 m. Videre strikkes det frem og tilbake på p, rett på hver p. Fortsett til det er strikket 6-6-7 riller, fell av.

MONTERING:
Sy oppleggskanten på de nye m fast på innsiden av halsen. Sy fast pynteknappen på klaffen.