DROPS / 137 / 25

Raspberry Smoothie by DROPS Design

Hæklet DROPS Poncho i “Verdi”. Str S- XXXL

DROPS Design: Model nr VE-020
Garngruppe D
--------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L/XL - XXL/XXXL
Materialer: DROPS VERDI fra Garnstudio
350 gr i alle str f.nr 05, rosa
Modellen vejer: ca 275-300-325 gr.

DROPS HÆKLENÅL nr 6 - eller den nål du skal bruge for at få 3 stangm-grupper i bredden på 10 cm.
---------------------------------------------------------

Arb hækles rundt fra halsen og ned.

Hækl 130-150-170 lm med nål 6 og sæt dem sammen til en ring med 1 km i første lm.
1.OMG: 3 lm, 1 st i hver af de næste 2 lm, * 1 lm, spring over 2 lm, 1 st i hver af de næste 3 lm *, gentag fra *-* til der er 2 lm tilbage, 1 lm, spring over 2 lm, afslut med 1 km i 3.lm i beg af omg og hækl 1 km i hver af de 2 første st i beg af omg = 78-90-102 st / 26-30-34 st-grupper.
2.OMG: 3 lm (= 1 st), 2 st om første lm-bue, 1 lm, * 3 st og 1 lm om næste lm-bue *, gentag fra *-* totalt 5-6-7 gange, 3 st om næste lm-bue, 1 lm, 3 st om samme lm-bue (= udtagning midt foran), 1 lm, * 3 st og 1 lm om næste lm-bue *, gentag fra *-* totalt 12-14-16 gange, 3 st om næste lm-bue, 1 lm, 3 st om samme lm-bue (= udtagning midt bagpå), 1 lm * 3 st og 1 lm om næste lm-bue *, gentag fra *-* totalt 6-7-8 gange, og afslut med 1 km i 3.lm i beg af omg og hækl 1 km i hver af de 2 første st i beg af omg = 28-32-36 st.
Fra 3.OMG til færdig mål: Hækl videre som forkl over, Samtidig med at der hækles 3 st + 1 lm + 3 st i lm-buen midt foran og midt bagpå (dvs at der bliver 1 st-gruppe mere mellem hver spids for hver omg = 2 st-grupper mere pr omg).

Fortsæt til arb måler ca 52-54-56 cm fra halsen og ned midt foran. Klip og hæft tråden.

HÆKLEKANT:
Øverst rundt i halsen på ponchoen hækles der en kant således med nål 6: 1 fm om første lm-bue, * 3 lm, spring over 3 st, 1 fm om næste lm-bue *, gentag fra *-* og afslut med 1 km i første fm. Klip og hæft tråden.

Sheri Mckenzie 13.02.2019 - 02:03:

In the video on youtube that you make withe the poncho witha hood .You did not include the edeging around the neck line.Befor you add the hood.

DROPS Design 13.02.2019 kl. 09:42:

Dear Mrs Mckenzie, do you mean this pattern? When the cape part has been worked top down, you work the hood bottom up, ie crochet 1 tr in each treble worked on 1st row on cape = 52-62 sts (see size). Then continue with trebles without increasing/decreasing, fold double and sew together the top of hood. Happy crocheting!

Maryann 14.01.2019 - 18:40:

I'd like to do this for little girls ... is there a sizing chart somewhere that might help me? I'm a beginner. ::sigh::

DROPS Design 15.01.2019 kl. 09:00:

Dear Maryann, there is only total height to this pattern, but you can calculate to adjust the pattern from the gauge in the pattern and the desired measurements. For any assistance adapting the pattern please contact the store where you bought your yarn. Happy crocheting!

Sheri Mckenzie 05.07.2018 - 17:39:

In your videos raspberry smoothies. You didn't show how you did the edging around the neckline .But get it in th written pattern.

Sheri Mckenzie 01.07.2018 - 23:59:

I find the cherry chip yarn at Micheal's , want to know what size is the cherry chip poncho with the poncho in the video?

DROPS Design 02.07.2018 kl. 02:08:

Dear Sheri, for size, of a poncho made with teh original yarn, please refer to the diagram at the bottom of the pattern. Also do not forget, that you can always get personal help and advice from the store you bought your DROPS yarn from. Happy crafting!

Sheri Mckenzie 30.06.2018 - 19:41:

I can I decrease the hood at 8in?

DROPS Design 01.07.2018 kl. 03:15:

Dear Sheri, unfortunately this modell does not have a hood, so we cannot assist you adjusting something that does not exist, If you need further assistance with the modell, please contact the yarn shop you bought your Drops yarn from. Happy Crafting!

Sheri Mckenzie 30.06.2018 - 19:38:

What kind of yarn did use ? was it cherry chip? what size poncho

DROPS Design 01.07.2018 kl. 03:12:

Dear Sheri, the original modell was crocheted from DROPS Verdi, a yarn that has been discontiniued since. Drops Melody, would be a good substiture, or two Drops Brushed alpaca held together. Happy Crochet.

Christine Vinther Nielsen 10.03.2018 - 19:13:

Hej, Hvad er en stangmaskegruppe? Dette i forhold til at kunne gå op og ned i nålstørrelse. Med venlig hilsen Christine

DROPS Design 16.03.2018 kl. 15:39:

Hej Christine, det er 3 gange 3 stangmasker med 1 lm mellem hver gruppe (á 3 stangmaske) God fornøjelse!

Sheri Mckenzie 19.02.2018 - 01:02:

How do you make the hood on the raspberry smoothie poncho smaller? I;m 5'4' feet tall. I would gladly for your help. I love the ponch.What color is the yarn?

DROPS Design 19.02.2018 kl. 10:24:

Dear Mrs Mckenzie, we are unfortunately not able to adjust each our pattern to every individual request. For any further assistance you are welcome to contact your DROPS store even per mail or telephone. Happy crocheting!

Sandra Van De Water 30.03.2017 - 06:58:

Hi there Could you please advise me how I work out how many balls of yarn I need for this poncho. Many thanks Sandra (From New Zealand)

DROPS Design 03.04.2017 kl. 20:55:

Hi Sandra! The yarn from the pattern is DROPS Verdi, but it is discontinued (it was sold in balls of 350 g). You will have to substitue the yarn. How to do that, you will find HERE. Happy knitting!

Alice 18.11.2016 - 11:47:

Buongiorno, vorrei realizzare questo poncho, tenendolo però molto meno scollato. Come posso fare? Inizio con un numero minore di catenelle? Poi come posso procedere? grazie

DROPS Design 18.11.2016 kl. 12:15:

Buongiorno Alice, si, può iniziare con un numero minore di cat, modificando se ritiene opportuno la vestibilità sulla spalla. Buon lavoro!

Kommentere opskrift DROPS 137-25