DROPS / 139 / 19

California Sun by DROPS Design

Retstrikket DROPS vest i ”Paris” strikket fra side til side. STR XS - XXL

Tags: jakker, sidelæns,

DROPS design: Model nr W-426
Garngruppe C
--------------------------------------------------------
Størrelse: XS - S - M - L - XL - XXL
Målene på måleskitsen kan se lidt små ud, men tøjet bliver meget elastisk så strik den størrelse du plejer at bruge.
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
Farve nr 45, lys orange:
400-450-450-500-550-600 g.

DROPS PINDE nr 5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 17 m x 34 p retstrik på 10 x 10 cm.
DROPS PERLEMORKNAP nr 522: 3 stk.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 96kr. Læs mere.
FORKORTEDE PINDE:
* Strik til 1.mærke, vend stram tråden og strik tilbage, strik til 2.mærke, vend stram tråden og strik tilbage, strik over alle m, vend og strik tilbage *, gentag fra *-*.
1 rapport = 2 p øverst og 6 p nederst.
----------------------------------------------------------

VEST:
Arb strikkes frem og tilbage på p fra midt foran på venstre forkant. Hele arb strikkes ret på alle p (= retstrik). Alle mål tages når arb ligger fladt.
Slå 92-95-98-102-105-109 m op på p 5 med Paris. Strik 4 p ret over alle m (1.p = retsiden). Sæt 2 mærker i arb således (fra retsiden): 1.mærke efter 79-81-83-86-88-91 m og 2.mærke efter totalt 89-92-95-99-102-106 m (= 3 m efter sidste mærke øverst ved halsen).
Fortsæt med FORKORTEDE PINDE – se forkl over - til arb måler 6-6½-7-7½-8-8½ cm øverst (= ved halsen) og ca 16-17½-19-20½-22-23½ cm nederst (afpas efter 1 p fra retsiden).
HUSK PÅ SRIKKEFASTHEDEN!
Sæt 1 mærke øverst ved halsen – HERFRA MÅLES ARB VIDERE! Strik de øverste 27-29-30-32-34-36 m (= ærmet), sæt de nederste 65-66-68-70-71-73 m på 1 tråd (uden at strikke dem først). Fortsæt at strikke forkortede pinde som før over ærmet (men nu er der kun 14-15-15-16-17-18 m før 1.mærke) til arb måler ca 7-7½-8-8½-9-9½ cm fra mærket øverst ved halsen og ca 21-22½-24-25½-27-28½ cm nederst (= over ærmet), afslut efter 1 p fra vrangen, klip tråden. Sæt m på en ny tråd og sæt m fra den første tråd tilbage på p = 65-66-68-70-71-73 m. Strik ret frem og tilbage (med start fra vrangen) over disse m i 4-6-8-10-12-14 cm (afslut efter 1 p fra vrangen). Nu strikkes alle m tilbage ind på p (1.p = retsiden) = 92-95-98-102-105-109 m. Flyt det mærke som blev sat øverst i halsen hvor man måler fra, hen til det der er strikket nu – HERFRA MÅLES ARB VIDERE! Strik 1 p tilbage fra vrangen og fortsæt med forkortede pinde som før til arb måler ca 10-11-12-13-14-15 cm fra mærket øverst ved halsen (og ca 30-33-36-39-42-45 cm nederst) (slut af efter 1 p fra retsiden som strikkes over alle m). Flyt mærket øverst i halsen hen til der hvor der er strikket nu – HERFRA MÅLES ARB VIDERE!
Strik de øverste 27-29-30-32-34-36 m (= ærmet), sæt de nederste 65-66-68-70-71-73 m på 1 tråd (uden at strikke dem først). Fortsæt at strikke forkortede pinde som før over ærmet til arb måler ca 7-7½-8-8½-9-9½ cm fra mærket øverst ved halsen og ca 21-22½-24-25½-27-28½ cm nederst (= over ærmet), afslut efter 1 p fra vrangen, klip tråden. Sæt m på en ny tråd og sæt m fra den forrige tråde tilbage på p = 65-66-68-70-71-73 m. Strik ret frem og tilbage (med start fra vrangen) over disse m i 4-6-8-10-12-14 cm (afslut efter 1 p fra vrangen). Nu strikkes alle m tilbage på p (1.p = retsiden) = 92-95-98-102-105-109 m. Flyt mærket øverst i halsen hen til der hvor der er strikket nu – HERFRA MÅLES ARB VIDERE! Strik 1 p tilbage fra vrangen over alle m. Fortsæt med forkortede pinde som før over alle m, til arb måler ca 5-5½-6-6½-7-7½ cm fra mærket øverst i halsen og ca 15-16½-18-19½-21-22½ cm nederst. Fortsæt ikke længere med forkortede pinde.
På næste p fra retsiden lukkes der af til 3 knaphuller således: Strik 55-57-60-62-63-65 m, 2 r sm, slå om, strik 18-18-19-20-21-22 m, 2 r sm, slå om, strik 10-11-12-13-14-15 m, 2 r sm, slå om og strik de resterende 3 m. Strik 3 p ret over alle m, luk derefter løst af.

MONTERING: Sy knapperne i.

Teresa 04.04.2017 - 13:07:

Hola! No entiendo muy bien cómo hacer las vueltas cortas en este modelo. ¿Cuántas veces hay que girar la labor entre marcadores antes de tejer de nuevo una vuelta completa? Gracias de antemano por su respuesta

DROPS Design 14.04.2017 kl. 13:00:

Hola Teresa. este modelo se trabaja de lado a lado con vueltas cortas a lo largo de toda la prenda. Las filas cortas se trabajan como sigue: fila 1 - trabajamos hasta MP1, filas 2 - trabajamos hasta MP2, filas 3 y 4 trabajamos sobre todos los pts.

Jen 31.10.2015 - 06:46:

I assume this pattern is in two pieces although pattern does not say this.

DROPS Design 31.10.2015 kl. 18:11:

Dear Jen, the vest is worked in once piece starting from mid on left front band (casting on row) and ending on mid on right front band (casting off row). Sleeves are then worked while sts for bottom of body are slipped in a st holder/thread. Happy knitting!

Morena Manzo 09.02.2015 - 13:19:

FERRI ACCORCIATI: * Lavorare fino al primo segnapunti, girare, tirare il filo e lavorare indietro, lavorare fino al secondo segnapunti, girare, tirare il filo e lavorare indietro, lavorare tutte le m., girare e lavorare indietro *, ripetere da *-*. 1 ripetizione = 2 f. in alto e 6 f. in basso. Non capisco cosa vuol dire 1 ripetizione=2 f. in alto e 6 f. in basso. Attendo vostre notizie in merito. Grazie per la cortesia.

DROPS Design 09.02.2015 kl. 14:10:

Buongiorno Morena. Quando lavora i ferri accorciati, lavora solo su un certo numero di m, non su tutte quelle sul ferro. Nel suo caso inizia a lavorare i ferri accorciati partendo dal basso del lavoro. Una volta completate le indicazioni tra gli asterischi, avrà lavorato 2 ferri sulle m della parte più vicino al collo e 6 ferri sulle m del bordo inferiore. Il seguente video potrebbe aiutarla a capire meglio il risultato finale. Buon lavoro!

Sara 09.12.2014 - 08:17:

با سلام پترنها را به فارسی تغییر بدهید با تشکر بسیار

Sara 09.12.2014 - 08:14:

Please farsi change language

Petra M 05.03.2014 - 19:50:

Moin ein Gruß aus dem Norden.Ich komme mit dieser Anleitung nicht klar. 1. verstehe ich den Rapport nicht. 2. Bei einer verkürzten Reihe bis zur 2. Markierung was mache ich mit den restlichen 2 bei mir 3 Maschen.Zumal eine verkürzte Reihe nach diesem Muster bei mir oben 9,5 cm ergeben im unteren Teil aber nur 17 cm muß man die verkürzte Reihe 2mal stricken um auf 23,5 cm zu kommen? Danke für eine schnelle Antwort Gruß Petra

DROPS Design 06.03.2014 kl. 01:13:

Liebe Petra, es sind tatsächlich noch 3 M übrig, das wurde nun korrigiert. Sie stricken erst bis zum 1. Markierer, dann wenden Sie mitten in der R und stricken zurück. Dann stricken Sie bis zum 2. Markierer, wenden wieder und stricken wieder zurück. Dann stricken Sie 1 R über ALLE M, d.h. auch über die letzten 3 M, und wieder zurück. Sie wdh. das alles so lange, bis Sie das angegebene Maß erhalten haben.

Sanja Willems 25.08.2013 - 17:16:

Ik ben bijna klaar met het breien van dit leuke vest. Volgens het patroon is het rechtervoorpand (wat je als laatste breit) 1 cm korter/smaller dan het linkervoorpand. Waarom is dit? Het lijkt mij niet logisch. En: is er bewust gekozen voor een vrouwensluiting (rechts over links)? Ben ik gewoon even nieuwsgierig naar.

DROPS Design 18.10.2013 kl. 16:25:

Het aantal steken waarmee u begint en eindigt is gelijk, dus de panden zouden even lang moeten zijn. Een verschil in lengte kan ontstaan als u te strak of los opzet dan wel afkant - er is dus geen bewust verschil.

Kelly 02.06.2012 - 21:32:

Lovely design, as usual. Doesn't have to be complicated to look good.

Susana 23.04.2012 - 21:07:

Precioso y muy original ? Gracias por traducir a español los patrones

Betty Van Kruining 19.04.2012 - 21:34:

Nee, ik heb niet met Safran gebreid. Ik heb met Paris gebreid zoals in het patroon aangegeven staat.

DROPS Design 23.04.2012 kl. 12:01:

Ja, Paris natuurlijk ;o) (Te druk geweest denk ik!). Ik heb zoals eerder geschreven uw opmerking doorgestuurd naar ons Design Team. Zij beslissen als er een aanpassing nodig is.

Kommentere opskrift DROPS 139-19