DROPS Extra / 0-780

Trick or Treat! by DROPS Design

Heklet DROPS kurv til Halloween i ”Paris”.

DROPS design: Modell nr W-418
Garngruppe C
---------------------------------------------------------
Størrelse: 10 - 15 cm diameter
Materialer: DROPS PARIS fra Garnstudio
50 g f.nr 13, orange
50 g f.nr 15, sort

DROPS HEKLENÅL NR 4

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

tema: halloween, kjøkken, type oppskrift: vesker,

Hver omg startes med 1 lm og avsluttes med 1 kjm i lm i beg av omg.
---------------------------------------------------------

KURV:
Hekle 4 lm med orange på nål 4 og fest til en ring med 1 kjm i første lm.
1.OMG: 1 lm, 8 fm i ringen - les HEKLETIPS.
2.OMG: 1 lm, 2 fm i hver fm, = 16 fm.
3.OMG: 1 lm * 1 fm i første fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* = 24 fm.
4.OMG: 1 lm, hekle 1 fm i hver fm = 24 fm.
5.OMG: 1 lm, * 1 fm i hver av de 2 første fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* = 32 fm.
6.OMG: 1 lm, hekle 1 fm i hver fm = 32 fm.
7.OMG: Hekle * 1 fm i hver av de 3 første fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* = 40 fm.
Fortsett økningen på hver 2.omg med 1 fm mer mellom hver økning til det totalt er heklet 9-13 omg = 48-64 fm.
Videre hekles de 2 neste omg slik - husk HEKLETIPS:
1.OMG: 1 lm * 1 lm, hopp over 1 fm, 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-*.
2.OMG: 1 lm * 1 fm om lm, 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-*.
Videre hekles det 1 fm i hver fm til arb måler 7-10 cm målt fra fm/lm omg. Klipp tråden.

HANKEN:
Bruk sort. Hekle en omg rundt kanten på kurven med 1 fm i hver fm. Hekle 1 fm i hver av de neste 6 fm, 1 lm, snu arb, hekle videre frem og tilbake med 1 fm i hver fm og snu raden med 1 lm. Klipp tråden når hanken måler 30 cm. Sy fast i den andre enden.