DROPS / 131 / 15

Nordic Night by DROPS Design

Lange DROPS leggvarmere i ”Karisma” med norsk mønster

DROPS design: Modell nr U-638
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
Størrelse: One-Size
Lengde: ca 63 cm.
Materialer: DROPS KARISMA fra Garnstudio
250 g f.nr 53, koksgrå
150 g f.nr 01, naturhvit

DROPS SETTP nr 3,5 – eller det p.nr du må ha for å få 22 m x 30 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS SETTP nr 3 - til vrbord.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

tema: nordisk, type oppskrift: leggvarmere,
Garntype
Deals fra
DROPS KARISMA UNI COLOUR (50g)
13.90 NOK
DROPS KARISMA MIX (50g)
13.90 NOK

Se diag M.1 og M.2 – diag strikkes i glstrikk.
----------------------------------------------------------

LEGGVARMER:
Arb strikkes rundt ovenfra og nedover.
Legg opp 96 m på settp 3 med koksgrå. Strikk vrbord = 2 r / 2 vr i 12 cm. Bytt til settp 3,5 og strikk 1 omg rett samtidig som det felles 12 m jevnt fordelt = 84 m. Videre strikkes M.1 en gang i høyden, * deretter strikkes M.2 – SAMTIDIG på siste omg i M.2 felles det 6 m jevnt fordelt * = 78 m, gjenta fra *-* 3 ganger til = 60 m. Strikk de 15 første omg av M.2 en gang til, deretter strikkes 1 omg med koksgrå samtidig som det økes 12 m jevnt fordelt = 72 m. Arb måler nå ca 57 cm. Bytt til settp 3 og strikk 5 cm med koksgrå vrbord = 2 r / 2 vr. Fell av med r over r og vr over vr. Arb måler ca 63 cm.
----------------------------------------

HELE SETTET – se modell: 131-16