DROPS / 131 / 13

Nordic Night by DROPS Design

DROPS lue i ”Karisma” med norsk mønster og stor dusk

DROPS design: Modell nr U-636
Garngruppe B
--------------------------------------------------------
Størrelse: One-size
Passer hodelmål: 54 til 57 cm.
Materialer: DROPS KARISMA fra Garnstudio
100 g f.nr 53, koksgrå
50 g f.nr 01, naturhvit

DROPS SETTP og RUNDP (40 cm) nr 3,5 – eller det p.nr du må ha for å få 22 m x 30 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (40 cm) nr 2,5 - til vrbord.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: luer, nordisk, poselue,

Se diag M.1 og M.2 - diag strikkes i glstrikk.
--------------------------------------------------------

LUE:
Arb strikkes rundt. Legg opp 128 m på rundp 2,5 med koksgrå. Strikk vrbord = 2 r / 2 vr i 4 cm. Bytt til rundp 3,5, strikk 1 omg rett samtidig som det felles 8 m jevnt fordelt = 120 m. Fortsett med M.1 (= 10 rapporter rundt). HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN!
Etter M.1 strikkes M.2 en gang i høyden. Deretter fortsettes det med koksgrå og glstrikk til ferdig mål. Samtidig når arb måler 20 cm, settes det 10 merker i luen med 12 m mellom hvert. På neste omg felles det 1 m etter alle merkene ved å strikke 2 r sm. Gjenta fellingene på hver 2.omg totalt 6 ganger, deretter på hver omg 5 ganger = 10 m tilbake på p. Klipp tråden, trekk den gjennom de resterende m og fest godt.
Luen måler ca 25-26 cm i høyden.

DUSK:
Lag en stor, tett pongpong med koksgrå. Den skal være ca 8 cm i diameter.
Sy ponpongen fast på toppen av lua.

----------------------------------------

HELE SETTET – se modell: 131-16