DROPS / 131 / 4

First Lady by DROPS Design

DROPS skjørt i ”Fabel” eller "Flora". Str S - XXXL

DROPS design: Modell nr FA-166.
Garngruppe A
--------------------------------------------------------
Størrelse: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materialer: DROPS FABEL fra Garnstudio
200-250-250-300-300-350 gr f.nr 200, grå.

Eller bruk:
DROPS FLORA fra Garnstudio
200-250-250-300-300-350 gr f.nr 05, mørk grå.

DROPS RUNDP NR 3 (80 cm) - eller det p.nr du må bruke for å få 24 m x 32 p glstrikk på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP NR 4 (80 cm) - til patent.
DROPS RUNDP NR 2,5 (60 cm) - til vrbord.
--------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord: skjørt,

PATENT (rundt på rundp):
1.OMG: * 1 r, 1 kast, ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes vr *, gjenta fra *-*.
2.OMG: * 1 kast, ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes vr, strikk kastet og den løse m vr sm *, gjenta fra *-*.
3.OMG: * strikk kastet og den løse m r sm, 1 kast, ta 1 m løs av p som om den skulle strikkes vr, *, gjenta fra *-*.
Gjenta 2. og 3. omg.
--------------------------------------------------------

SKJØRT:
Skjørtet strikkes rundt på rundp ovenfra og ned.
Legg opp 192-216-240-264-288-328 m på rundp 2,5 med Fabel eller Flora. Strikk vrbord = 1 r / 1 vr i 8 cm. Bytt til rundp 3. Videre strikkes det 1 r / 3 vr (pass på at 1 r kommer over 1 r). Fortsett slik til arb måler 12 cm.
HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN!
Nå økes det 1 m i hvert vrparti ved å lage 1 kast på beg av hvert vrparti = 240-270-300-330-360-410 m. Fortsettt med 1 r/ 4 vr - kastene strikkes vridd vrang (dvs i bakre del av m istedenfor i fremre) for å unngå hull. Når arb måler 22-22-22-24-24-24 cm økes det 1 m i hvert vrparti igjen, men nå lages kastet på slutten av hvert vrparti = 288-324-360-396-432-492 m. Fortsett med 1 r / 5 vr til arb måler 32-32-32-36-36-36 cm. Nå økes det 1 m på beg av hvert vrparti = 336-378-420-462-504-574 m. Fortsett med 1 r / 6 vr til arb måler 42-42-42-48-48-48 cm. Nå økes det 1 m på slutten av hvert vrparti = 384-432-480-528-576-656 m. Fortsett videre med 1 r / 7 vr til arb måler 51-53-55-57-59-61 cm. Bytt til rundp 4, fortsett med 5 omg PATENT - se forkl over. Deretter felles det løst av med r over r og vr over vr NB: Kastene fra forrige omg felles av med r som en egen m, dette gjøres for at kanten ikke skal stramme.