DROPS / 131 / 32

Cozy by DROPS Design

Sættet består af: Patentstrikket DROPS hue og hals i “Symphony” og “Alpaca Bouclé”

DROPS design: Model nr WW-054
Garngruppe C og D
--------------------------------------------------------
HUE:
Størrelse: S - M - L
Hovedmål: ca 52/54 - 54/56 - 56/58 cm
Materialer: DROPS SYMPHONY fra Garnstudio
100 g i alle str f.nr 11, lys beige
DROPS ALPACA BOUCLE fra Garnstudio
50 g i alle str f.nr 2020, lys beige

DROPS PINDE nr 9 - eller det p.nr du skal bruge for at få 8 m x 12 p patentstrik på 10 x 10 cm med 1 tråd af hver kvalitet.
--------------------------------------------------------
HALS:
Størrelse: one-size
Mål: ca 60 x 30 cm
Materialer: DROPS SYMPHONY fra Garnstudio
100 g f.nr 11, lys beige
DROPS ALPACA BOUCLE fra Garnstudio
50 g f.nr 2020, lys beige

DROPS RUNDPINDE (80 cm) nr 9- eller det p.nr du skal bruge for at få 8 m x 12 p patentstrik på 10 x 10 cm med 1 tråd af hver kvalitet.

--------------------------------------------------------

65% Uld, 35% Polyamid

DROPS Alpaca Bouclé uni colour DROPS Alpaca Bouclé uni colour 18.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Alpaca Bouclé mix DROPS Alpaca Bouclé mix 18.95 kr /50g
Ret på hver p.
PATENT (frem og tilbage på p):
1.P (= retsiden): 1 m retstrik, * 1 ret, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage, slut af med 1 ret og 1 m retstrik.
2.P (= vrangen): 1 m retstrik, * slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang, strik omslaget og den løse m ret sammen *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage, slut af med slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang, 1 m retstrik.
3.P (= retsiden): 1 m retstrik, * strik omslaget og den løse m ret sammen, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang , gentag fra *-* til der er slå om og 2 m tilbage, strik omslaget og den løse m ret sammen, 1 m retstrik.
Gentag 2. og 3.p opover.
---------------------------------------------------------
PATENT (frem og tilbage på p):
1.P: 1 m retstrik, * 2 ret sammen, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang *, gentag fra *-* til der er 1 m tilbage, slut af med 1 m retstrik.
2.P: 1 m retstrik, * strik omslaget og den løse m ret sammen, slå om, tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes vrang *, gentag fra *-* til der er 1 m tilbage, slut af med 1 m retstrik.
Gentag 2.p opover.
--------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes frem og tilbage på p. Slå 42-48-54 m op på p 9 med 1 tråd af hver kvalitet. Første p strikkes således fra vrangen: 1 kantm RETSTRIK – se forkl over, * 1 vrang, 2 vrang sammen *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage og slut af med 1 vrang og 1 kantm RETSTRIK = 29-33-37 m. Fortsæt med PATENT - se forkl over. Når arb måler 34-35-36 cm (afpas så sidste p = retsiden) strikkes næste p således fra vrangen: 1 m retstrik, * 1 vrang, strik omslaget og den løse m ret sammen *, gentag fra *-* til der er 2 m tilbage, slut af med 1 vrang og 1 m retstrik = 29-33-37 m. Strik 1 p med r over r og vr over vr (kantm fortsættes i retstrik). Strik 1 p vrang fra vrangen. På næste p strikkes alle m ret sammen 2 og 2 (ikke kantm) = 15-17-19 m. Strik 1 p vrang fra vrangen. På næste p strikkes alle m ret sammen 2 og 2 igen. Klip tråden, træk den gennem de resterende m og sy godt fast.

MONTERING:
Sy huen sammen midt bagpå i yderste led af yderste m så sømmen ikke bliver for tyk. Buk en kant op på ca 10 cm.
--------------------------------------------------------

HALS:
Pga maskeantallet strikkes arb frem og tilbage på rundp. Slå 71 m op på rundp 9 med 1 tråd af hver kvalitet. Strik PATENT - se forkl over - efter 1.p er der 48 m (+ omslagen). Når arb måler ca 30 cm strikkes næste p således: 1 m retstrik, * strik omslaget og den løse m ret sammen, 1 vrang *, gentag fra *-* til der er 1 m tilbage, slut af med 1 m retstrik. Derefter lukkes der af med ret over ret og vrang over vrang. Sy halsen sammen i siden indenfor yderste retstrik-m.

BRUYANT 29.11.2012 - 07:40:

QUEL POINT,AUTRE QUE JERSEY ET MOUSSE, PEUT-ON EMPLOYER AVEC LA LAINE DROPS SYMPHONY. MERCI

DROPS Design 29.11.2012 kl. 09:00:

Bonjour Madame Bruyant, vous pouvez tricoter tous les points que vous souhaitez en fonction de vos goûts. Dans la page du nuancier de Symphony, vous trouverez un lien vers tous les modèles tricotés dans cette qualité ce qui vous donnera un aperçu. Bon tricot !

RosaLupina 22.06.2011 - 08:43:

Sehr schlicht und schön. Freu mich auch auf die Anleitung, obwohl für den Schal wohl keine gebraucht wird.

Nasy 27.05.2011 - 11:04:

Please release this pattern. I love it :D

Kommentere opskrift DROPS 131-32