DROPS Extra / 0-774

DROPS Extra 0-774 by DROPS Design

Strikket DROPS blomst til 17. maj i ”Vivaldi”

Tags: blomst, flag,

DROPS design: Model nr OO-080
--------------------------------------------------------
Størrelse: One size
Materialer: DROPS Vivaldi fra Garnstudio
50 g f.nr 31, rød
50 g f.nr 06, natur
50 g f.nr 04, stålblå

DROPS PINDE NR 3

RETSTRIK (frem og tilbage på p): Strik ret på hver p.
LUK AF MED OMSLAG:
* luk en m af, slå om p og luk omslaget af,* gentag fra *-* til alle m er lukket af. Hæft trådene.

YDERSTE BLOMST:
Slå 20 m op på p 3 med rød Vivaldi og strik 1 p vrang fra vrangen.
Næste p strikkes ret fra retsiden Samtidig med at der strikkes 2 m i hver m = 40 m. Strik 1 p vrang fra vrangen. På næste p strikkes der 2 m i hver m = 80 m. Strik 3 p glatstrik, slut af med 1 p vrang. Luk af med omslag på næste p - se forkl over. Træk tråden gennem m langs opslåningskanten og træk sammen.

INDERSTE BLOMST:
Slå 15 m op på p 3 med blå Vivaldi og strik 1 p vrang fra vrangen. På næste p strikkes der 2 m i hver m = 30 m. Strik 1 p vrang fra vrangen. Skift til natur. På næste p strikkes der 2 m i hver m = 60 m. Luk af med omslag på næste p. Træk tråden gennem m langs opslåningskanten og træk sammen.

MONTERING:
Sy sidesømmene på blomsterne. Sy den inderste blomst ovenpå den yderste blomst med små pæne sting.

Kommentarer (1)

Ingrid Nordbø 26.11.2018 - 15:47:

Alle strikker jo forskjellig, men har dere et veldig omtrentlig estimat på hvor mange slike rosetter man får av ett nøste av hver farge?

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-774