DROPS / 130 / 36

DROPS 130-36 by DROPS Design

Heklede DROPS stemorsblomster i “Muskat”.

DROPS design: Modell nr R-600
--------------------------------------------------------
Mål: One size
Materialer: DROPS MUSKAT fra Garnstudio
50 gr. f.nr 06, lys rosa
50 gr. f.nr 08, naturhvit
50 gr. f.nr 29, gammelrosa
50 gr. f.nr 30, vaniljegul
50 gr. f.nr 39, lyng

DROPS HEKLENÅL NR 3

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

tema: blomst, dekorasjon,

FORKLARING PÅ FARGER TIL BLOMSTER:
Blomst-1: 1.blad naturhvit, 2. og 3.blad lys rosa, 4.blad gammelrosa. Bruk vaniljegul til montering.
Blomst-2: 1.blad naturhvit, 2. og 3.blad lys rosa, 4.blad lyng. Bruk vaniljegul til montering.
---------------------------------------------------------

STEMORSBLOMST:
1.BLAD:
Hekle 5 lm og sett dem til en ring med 1 kjm i 1. lm.
1.RAD (retten): 3 lm, 6 st om ringen. Snu.
2.RAD (vrangen): 4 lm, hopp over 1 st, 1 st i hver av de 2 neste st men vent med siste gjennomtrekk (= 3 løkker på nålen), trekk tråden gjennom de 3 løkkene, 1 st i neste st, 1 st i hver av de neste 2 st men vent med siste gjennomtrekk (= 3 løkker på nålen), trekk tråden gjennom de 3 løkkene, 3 lm, 1 kjm i 3.lm på beg av 1.rad. Klipp og fest tråden.
2.BLAD:
Hekle 1 fm om lm-ringen.
1.RAD (retten): 3 lm, 4 st om lm-ringen. Snu.
2.RAD (vrangen): 4 lm, hopp over 1 st, 1 dbl-st i hver av de neste 3 st men vent med siste gjennomtrekk (= 4 løkker på nålen), trekk tråden gjennom de 4 løkkene, 4 lm, 1 kjm i 3.lm på beg av 1.rad. Klipp og fest tråden.
3.BLAD:
Som 2.blad.
4.BLAD:
Fra vrangen: hekle 1 fm mellom 1. og 2.blad. 4 lm, 1 fm mellom 3. og 1.blad. Snu arb.
1.RAD: 2 lm, 8 fm om 4 lm-raden. Snu arb.
2.RAD: 2 lm, 1 fm i hver av de neste 8 fm, 2 fm i 2.lm fra forrige rad.
3.RAD: 3 lm, 1 st i første fm, 1 st i hver av de neste 9 fm, 2 st i 2.lm fra forrige rad.
4.RAD: 5 lm, hopp over 1 st, 1 dbl-st i hver av de neste 5 st men vent med siste gjennomtrekk (= 6 løkker på nålen), trekk tråden gjennom de 6 løkkene, 5 lm, 1 kjm i neste st, 5 lm, 1 dbl-st i hver av de neste 5 st men vent med siste gjennomtrekk (= 6 løkker på nålen), trekk tråden gjennom de 6 løkkene, 5 lm og 1 kjm i 3.lm fra forrige omg. Klipp og fest tråden.

MONTERING BLOMST: Legg blad 2 og 3 ovenpå blad 4 med blad 1 nederst. Sy rundt og rundt sentrum av alle blader.