DROPS / 130 / 36

DROPS 130-36 by DROPS Design

Heklede DROPS stemorsblomster i “Muskat”.

Stikkord: blomst, dekorasjon,

DROPS design: Modell nr R-600
--------------------------------------------------------
Mål: One size
Materialer: DROPS MUSKAT fra Garnstudio
50 gr. f.nr 06, lys rosa
50 gr. f.nr 08, naturhvit
50 gr. f.nr 29, gammelrosa
50 gr. f.nr 30, vaniljegul
50 gr. f.nr 39, lyng

DROPS HEKLENÅL NR 3

Garnet for å lage denne oppskriften koster fra 105kr. Les mer.
FORKLARING PÅ FARGER TIL BLOMSTER:
Blomst-1: 1.blad naturhvit, 2. og 3.blad lys rosa, 4.blad gammelrosa. Bruk vaniljegul til montering.
Blomst-2: 1.blad naturhvit, 2. og 3.blad lys rosa, 4.blad lyng. Bruk vaniljegul til montering.
---------------------------------------------------------

STEMORSBLOMST:
1.BLAD:
Hekle 5 lm og sett dem til en ring med 1 kjm i 1. lm.
1.RAD (retten): 3 lm, 6 st om ringen. Snu.
2.RAD (vrangen): 4 lm, hopp over 1 st, 1 st i hver av de 2 neste st men vent med siste gjennomtrekk (= 3 løkker på nålen), trekk tråden gjennom de 3 løkkene, 1 st i neste st, 1 st i hver av de neste 2 st men vent med siste gjennomtrekk (= 3 løkker på nålen), trekk tråden gjennom de 3 løkkene, 3 lm, 1 kjm i 3.lm på beg av 1.rad. Klipp og fest tråden.
2.BLAD:
Hekle 1 fm om lm-ringen.
1.RAD (retten): 3 lm, 4 st om lm-ringen. Snu.
2.RAD (vrangen): 4 lm, hopp over 1 st, 1 dbl-st i hver av de neste 3 st men vent med siste gjennomtrekk (= 4 løkker på nålen), trekk tråden gjennom de 4 løkkene, 4 lm, 1 kjm i 3.lm på beg av 1.rad. Klipp og fest tråden.
3.BLAD:
Som 2.blad.
4.BLAD:
Fra vrangen: hekle 1 fm mellom 1. og 2.blad. 4 lm, 1 fm mellom 3. og 1.blad. Snu arb.
1.RAD: 2 lm, 8 fm om 4 lm-raden. Snu arb.
2.RAD: 2 lm, 1 fm i hver av de neste 8 fm, 2 fm i 2.lm fra forrige rad.
3.RAD: 3 lm, 1 st i første fm, 1 st i hver av de neste 9 fm, 2 st i 2.lm fra forrige rad.
4.RAD: 5 lm, hopp over 1 st, 1 dbl-st i hver av de neste 5 st men vent med siste gjennomtrekk (= 6 løkker på nålen), trekk tråden gjennom de 6 løkkene, 5 lm, 1 kjm i neste st, 5 lm, 1 dbl-st i hver av de neste 5 st men vent med siste gjennomtrekk (= 6 løkker på nålen), trekk tråden gjennom de 6 løkkene, 5 lm og 1 kjm i 3.lm fra forrige omg. Klipp og fest tråden.

MONTERING BLOMST: Legg blad 2 og 3 ovenpå blad 4 med blad 1 nederst. Sy rundt og rundt sentrum av alle blader.

Kommentarer (10)

Legg inn en kommentar!

Mari-Elaine Howard 05.02.2018 - 07:13:

I am having a problem figuring out Row 4 on 4th Leaf where it says ''with last pull through (= 6 loops on hook), pull thread through the 6 loops'', a dtr only gives me 4 loops + the yarn over. Explain please.

DROPS Design 05.02.2018 kl. 10:19:

Dear Mrs Howard, you are here working 5 dtr together, ie work 5 dtr but do not make the last pull through at the end of each dtr - as shown for example in this video with 3 dc, you will have the st on hook + 5 loops from each of the 5 dtr = 6 loops on hook. Happy crocheting!

Kaybie 22.09.2015 - 02:03:

I am having trouble with row 2, 1 dc in each of the next dc but wait...is this a decrease of 2 stitches or 2 half double crochets in the next 2 stitches, or 1 dc but on the second dc do a hdc.... Thanks!

DROPS Design 22.09.2015 kl. 10:56:

Dear Kaybie, you will crochet here 2 dc tog, as shown in the video below (the video shows 3 dc tog, but technique will be the same with only 2). Happy crocheting!

Sabine Roth 24.02.2015 - 21:33:

Ich habe schon viele Anleitungen von drops nachgearbeitet, aber keine war sooo kompliziert wie diese!!😟

Katharina 06.03.2014 - 18:40:

Hallo, vielleicht kann man beim 2. Blatt noch dazu schreiben, dass man im Luftmaschenring des 1. Blattes weiterarbeitet. Ich hatte das erst nicht richtig verstanden und habe die Blätter einzeln gemacht, bis mir ein Licht aufgegangen ist.

Sofia 07.11.2013 - 20:27:

Hej,förstår inte blad 2: 2:A BLAD:"Virka 1 fm om lm-ringen.VARV 1 (rätsidan): 3 lm, 4 st om lm-ringen, vänd." Vilken lmring ska 1 fm virkas om o är inte detta varv 1 då? Vänligen

Henrica 23.08.2013 - 10:38:

Viola för namet av mönster Viola voor de naam van het patroon

Mette 25.02.2013 - 13:52:

Synes ikke 1. blad bliver så stort som vist på jeres billeder - mangler der mon en linje? Ellers en rigtig sød blomst :)

DROPS Design 01.03.2013 kl. 10:10:

Hej Mette. Beskrivelsen til de 1. blad skulle vaere korrekt.

Hester Robson 11.04.2012 - 10:25:

In the instructions for the 4th leaf I think there is a mistake where the pattern says to work between the first and second 'leaf'-I think it should read 'stitch'

DROPS Design 13.04.2012 kl. 00:51:

No, you are supposed to work between the leaves as explained, this creates a chain band behind leaf 2 and 3. Forth leaf is worked in this chain band.

DROPS Design 23.01.2012 - 08:49:

Litt usikker hvor du står fast. 2.blad, 1 rad: 1 fm i lm-ringen (fra starten av 1. blad), 3 lm 4 st, snu og hekle 2. rad.

Maria 22.01.2012 - 21:52:

Jeg skjønner ingenting. Syns oppskriften er dårlig skrevet og forklart fra blad 2.

Kommentér oppskrift DROPS 130-36